Ring Knutstorp Pro Superbike!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Otäckt värre, tack och lov inte livshotande, enligt http://m.expressen.se/nyheter/1.2428210 i alla fall. Om jag förstår det rätt är Gull föraren med frakturer i benen, han försökte ju utan framgång kliva upp omedelbart efter kraschen.
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Heat 2 går 20.30 på viasat motor har jag fått veta nu.

Någon som har uppdatering på killarna som kraschade hur det har gått?


Efter omstarten blev det en till krasch läste jag på mini rapporten på highsider.se: http://www.highsider.se/2011-05-07c.aspx

"Racet startade om vid 16.40-tiden och en taggad Robin Ericsson bromsade otroligt sent och torpederade både Christoffer Bergman (som då låg tvåa) och Ole Björn Plassen."

Hur gick det för för Christoffer Bergman, Ole Björn Plassen och Robin Ericsson?
 
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Knappast alla. Jag tror precis tvärt om.

Stcc är det som håller svensk roadracing bakåt.
Så länge Pro körs med STCC så kommer Pro Superbike vara den fula ankungen. Och blir ingen svan innan man är huvudnummer på ett mc-event.
Exakt,,,, När Pro Super Bike kör går bilpubliken och äter och skiter och kommer tillbaka till CamaroCup för en V8 det är grejer det. (ironi)

Vem kan promota Road Racing i Sverige?
Gör som STCC bjud in lite publikmagneter från Europa, typ några förare som inte längre platsar på de stora arenorna ute i världen?
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Blir f-n äcklad av Svensk dagspress när det ska krävas något sånt här hemskt för att vi ska få vara med i tidningen. Hoppas alla inblandade klarar sig bra efter omständigheterna.

Ja det reagerade jag också på, och självklart ska dom då också nämna att det var andra gången på kort tid som någon skadar sig allvarligt och tog upp nån som hade kraschat med bilen förra racehlgen tror jag att det var.

Sån jävla äcklig inställning dom har, om dom bara vill vinkla allt negativt och skriva när det händer olyckor så kan dom ge fan i att skriva ngt alls:mad:
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Exakt,,,, När Pro Super Bike kör går bilpubliken och äter och skiter och kommer tillbaka till CamaroCup för en V8 det är grejer det. (ironi)

När Folkesson, Lindströn och Cralle härjade som mest i SS 600 var det den klassen som "räddade" STCC (SM i protest*).
STCC var på väg ner och när hojarna kom in i bilden så steg publiksiffrorna rejält.
Folk som åkt dit för att se touringbilar första gången i sitt liv kom tillbaka nästa gång för att se Synsam.

Behövs folk igen som "bråkar" och håller på för att få Aftonhoran och dyligt att skriva nya spaltmeter och inte bara visa krascher som hände nu i andra heatet.


Nutte kan bara hålla med, fast de berättade ju faktiskt vem som vannförsta heatet, dock inte andra "huvudracet"
Forza Sturesson!!!!!

Som var DN nån hade länkat till och skriver: En så kallad highsider.
Det heter highsider inte en så kallad.
 
Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Blir f-n äcklad av Svensk dagspress när det ska krävas något sånt här hemskt för att vi ska få vara med i tidningen. Hoppas alla inblandade klarar sig bra efter omständigheterna.

Instämmer till fullo. Alltid så att så fort det händer nåt "tråkigt" motormässigt i Sverige är media där och slickar i sig för fulla muggar.

Att vi har förare i VM, Världsmästare i div. motorrelaterade grenar ser man inte en rad om i kvällspressen. Kommer ihåg bl.a när Kato förolyckades på Suzuka. Gud vad det mumsades då.

Inte så konstigt att gemene man får en skev bild av motorsporten.

Förjävla dåligt! :gnissla
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Fy fan... Jag ryser när jag ser benet böja sig när han försöker resa sig upp. Usch! Sådant där drömmer man ju mardrömmar om.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
20.30 sänds det som sammandrag på Viasat motor, perfekt då kan man njuta av vädret.
Tyvärr verkar klassen inte prioriterad.
Racet sändes live på ViaSat Sport strax före 14. Så är det alltid när STCC krockar med F1 eller MotoGP.

Så att klassen inte är "prioriterad" kan jag inte hålla med om.
 

MC Doktorn

Guest
Racet sändes live på ViaSat Sport strax före 14. Så är det alltid när STCC krockar med F1 eller MotoGP.

Så att klassen inte är "prioriterad" kan jag inte hålla med om.

Anar en konspiration eftersom jag kan se alla andra klasser live på Viasat Motor som jag skaffade för surt förvärvade skattade pengar.



Ruggigt otäck krasch, hoppas det är snälla frakturer.
Erfarenheten brukar vara att det ofta ser ut som skit i lederna...fy fan grabbar ni är stenhårda som håller på:/
 

Patrese

Team Gull Racing
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Enskede
Hoj
YZ 125
Robban

För er som undrar så har Robban brutit utskott på kotor, spricka i bäckenet samt blödande njure. Jag är inte på plats men pratade med Robban i telefon och kan konstatera att det gör ont.

//Rikard
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
För er som undrar så har Robban brutit utskott på kotor, spricka i bäckenet samt blödande njure. Jag är inte på plats men pratade med Robban i telefon och kan konstatera att det gör ont.

//Rikard

Det lät inget vidare. Hoppas att han läker ihop bra och snabbt.

Krya på sig!
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Blir så jävla förbannad när RR bara kommer med på de stora nyhetssidorna när det är skador inblandade! :mad: Men RR är väl bara intressant för pressen när någon skadar sig...

Hoppas Andreas, Robban och Hampus kryar så fort som möjligt, ligger själv på sjukhus och har legat här i 11 dagar. Det är inte kul...
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Blir f-n äcklad av Svensk dagspress när det ska krävas något sånt här hemskt för att vi ska få vara med i tidningen. Hoppas alla inblandade klarar sig bra efter omständigheterna.

samma orättvisa överallt,det skrivs bara negativt om bin laden,aldrig något om hans generösa sida,man börjar ju tro att karl som uppfann cityairport var genom ond.
hemskt som media vinklar saker
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
För er som undrar så har Robban brutit utskott på kotor, spricka i bäckenet samt blödande njure. Jag är inte på plats men pratade med Robban i telefon och kan konstatera att det gör ont.

//Rikard

Aj,aj. Hoppas allt går bra och att han kan vara på benen snart.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Det vrider sig i magen bara av att se kraschen, hoppas verkligen att killarna klarar sig utan allt för stora meen!
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top