Idag är jag ledsen för att...

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Uddevalla
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Skaffa en tös som gillar att spela dator? Eller gör som jag gjorde en gång i tiden, lär henne spela och få henne fast i spelträsket. :D

Precis! Jag tycker för övrigt det är kul att titta på när min pojkvän spelar :) När jag inte spelar själv, det vill säga!
 

sportbike

Guest
Har ju förlorat rätt många hojvänner genom åren.
Dock har jag ju många kvar som tur är, bland annat en polare som jag hjälpte ta körkort för några år sedan genom att vara handledare varenda helg, han klarade det galant.
Tyvärr blev han tvungen att sälja hojen då pengar behövdes till husbygge.

Har gått ett tag sen vi hördes så jag ringde idag och sa:
- Tjena påre din gamla sjörövare, har du fått nåt hojsug än?

- Nej, men jag har fått cancer.

Vad fan svarar man?
Ledsen blev jag i alla fall.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har ju förlorat rätt många hojvänner genom åren.
Dock har jag ju många kvar som tur är, bland annat en polare som jag hjälpte ta körkort för några år sedan genom att vara handledare varenda helg, han klarade det galant.
Tyvärr blev han tvungen att sälja hojen då pengar behövdes till husbygge.

Har gått ett tag sen vi hördes så jag ringde idag och sa:
- Tjena påre din gamla sjörövare, har du fått nåt hojsug än?

- Nej, men jag har fått cancer.

Vad fan svarar man?
Ledsen blev jag i alla fall.

Jag, med min totala sociala inkompetens hade nog kläckt ur mig nåt dumt i stil med "Det låter inte alls lika bra som hojsug." ...
Cancer suger, är det någon som man inte blir bättre ifrån eller en som går att behandla?
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
- Tjena påre din gamla sjörövare, har du fått nåt hojsug än?

- Nej, men jag har fått cancer.

Vad fan svarar man?
Ledsen blev jag i alla fall.

Kanske dra till med "Jamen då kan du ju bomba satan!"

Vid närmare eftertanke är det nog ingen bra idé.
 

sportbike

Guest
Jag, med min totala sociala inkompetens hade nog kläckt ur mig nåt dumt i stil med "Det låter inte alls lika bra som hojsug." ...
Cancer suger, är det någon som man inte blir bättre ifrån eller en som går att behandla?
Han var nyopererad och läkarna trodde att den var godartad.
Ja vad säger man, man säger som vanligt "äsch det var nog inget farligt, snart är du uppe igen"
Fast man vet att ibland är det inte alls på det viset.
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
För att ja e ett :psykiskt ras å drar ner alla nära :huvet

Edit: Citalopram, Sobril å Stilnoct kommer troligen gra mej en happy man :Eller?
 
Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Är lite ledsen för att jag tagt beslutet att sälja min hoj. :( Egentligen är beslutet enkelt eftersom jag blir av med mitt garage till hösten och jag inte kört hojen så mycket som den förtjänar. Nåja till våren får jag väl skaffa mig en ny. :)
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Ett tvåårigt förhållande är över.. Tjejen har velat flytta ihop sedan vi träffades.. Men nu har hon tröttnat.. Ångrar bittert att jag inte gav denna fantastiska människa en bättre tid med mig.. Man ska passa sig för att bli blind i ett förhållande.. :-(
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Har en jävla skitdag, men nu såg jag att andra också har sina problem här, så man är inte ensam i sin misär.
Det är synd om människorna...
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Jag är tillfälligt tillbaka på ett gammalt jobb där jag var ansvarig chef och inser att allt det bra jag/vi byggde upp, nu är borta. Den goda stämningen, de roliga medarbetarna samt de glada och nöjda kunderna är som bortblåsta.

Att alla inte klarar av att bygga/skapa förstår jag, men att inte ens kunna förvalta något som fungerar så bra och där alla är nöjda och glada kan jag för mitt liv inte begripa.

De flesta chefer ska inte vara chef. Så enkelt är det. :(
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Jag är tillfälligt tillbaka på ett gammalt jobb där jag var ansvarig chef och inser att allt det bra jag/vi byggde upp, nu är borta. Den goda stämningen, de roliga medarbetarna samt de glada och nöjda kunderna är som bortblåsta.

Att alla inte klarar av att bygga/skapa förstår jag, men att inte ens kunna förvalta något som fungerar så bra och där alla är nöjda och glada kan jag för mitt liv inte begripa.

De flesta chefer ska inte vara chef. Så enkelt är det. :(

Tro mig, att förvalta saker och ting verkar det som att många chefer har svårt för.
Det ska gärna förändras i absurdum, omorganiseras och börjas på ruta ett utan någon ödmjukhet/insikt om att folk faktiskt klarade av att driva företaget för länge länge sedan.

Nä jag e int bitter..
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nått lager (eller kedjespännare/drev/whatever) har börjat yla i mc motorn. :(
Har haft läckande topplockspackning ett tag och hade tänkt köra hela sesången och sedan renovera i höst, men ser inte ut att bli mycket mer åka i år. :(

Lägenheten jag tittade på idag visade sig i princip vara ett renoveringsobjekt, tvåa för 125k (€). Vafan äre med den här marknaden? :va
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
För jag hittar inget nytt boende och om en vecka är jag hemlös på riktigt med två barn. Allt för att bankerna kräver att man säljer före man köper när man är ensam.
Idag ringde jag skatteverket och det är ett helvete att inte ha en adress i Sverige för att få ut barnbidrag tex måste man ha en folkbokföringsadress, ha rätt till skola och vård - du måste ha en folkbokföringsadress.
Sen ringde jag banken för jag kommer behöva lösa lånen på lägenheten som jag sålt med liten liten vinst... att lösa lånen har jag, dum som jag är, missat att räkna med, så en kostnad på 75.000:- har jag missat för det så nu blev det förlustaffär istället.
Och inte en enda bankörning har jag lyckats få till i år - och nu är det kört att hinna med en även om jag velat. Inte ens bilen lyckas jag sälja trots att jag försökt i över ett års tid.

Näe, idag är jag inte alls crisp and perky, bara ledsen som faan för jag missat så katastrofalt i planeringen och förstör så för mig själv trots att jag kämpar så in i helvete. Ibland, undrar jag varför jag ens försöker... men det är bara ibland... jag är som sagt var en envis jävel men även dom har dåliga dagar :gråta
 

Jhoony

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Ort
Karlstad
Hoj
GPz 900r & XL 600R
Enligt banken ja... tror det är för jag har ju pantbrev på lägenheten och måste väl lösa dessa då jag sålt den. Har bokat ett möte med banken så de kan förklara vad jag har för möjlgiheter

Ja, den där jäveln åkte jag också på när jag sålde här i våras. "Bara" 10k, men surt som fan ändå.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Har verkligen INGEN motivation att komma igång med styrke- och konditionsträningen igen efter sommaren.

Fortsätter det såhär lär jag snart väga +200 pannor och dö av en hjärtattack framför datorn när jag porrsurfar.
Meningsfullt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top