Bra serviceställe för Yamaha i Stockholm?

RCM_Göransson

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2010
Ort
hemma
Hoj
2008 yamaha yzf r1
Någon som vet om något bra ställe som jag kan lämna in r1an på service i stockholm??? Vill bara ha stämpeln i boke. Så garantin gäller! Men vill inte göra de på Yamaha center i haninge,för jag fick tillbaka hojen förra gången och då fungerade den dåligt så jag fick fixa de själv!
Tacksam för svar!
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Svar på yamaha

Yamaha i haninge :tummenupp ops,såg nu att du inte va nöjd med dom.
 
Last edited:

RCM_Göransson

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2010
Ort
hemma
Hoj
2008 yamaha yzf r1
Någon som har erfarenhet från mc varuhuset? När jag lämnade in min sist på Yamaha center i Haninge så fick jag tillbaka den med kåpglaset fel monterat och att kontakten till exup ventilen var inte i stoppad rätt, så ventilen hittade inte rätta läget och gick fram och tillbaka hela tiden och nötte. Gick lite dåligt och dom viste inte varför! Blev till att åka hem utan hoj och dagen efter så ringde dom och sa att de var batteriet som var dårligt och orsakade problemet med exupen,okej i med nytt batteri för 1500kr så var allt bra. Var dårligt väder när jag skulle hämta den så jag tog hem den på lastbil! Men provade först om de fungerade! Och vist fungerade det. Väl hemma skulle jag ut och åka dagen efter och när jag vrider på nycken så börjar den jävla satans ventilen hå fram och tillbaka igen! Arg så börjar jag riva allt själv och de visar sig att kontakten inte sitter i ordentli! Så de är därför jag aldrig mer ska lämna in den där!!!
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Någon som har erfarenhet från mc varuhuset? När jag lämnade in min sist på Yamaha center i Haninge så fick jag tillbaka den med kåpglaset fel monterat och att kontakten till exup ventilen var inte i stoppad rätt, så ventilen hittade inte rätta läget och gick fram och tillbaka hela tiden och nötte. Gick lite dåligt och dom viste inte varför! Blev till att åka hem utan hoj och dagen efter så ringde dom och sa att de var batteriet som var dårligt och orsakade problemet med exupen,okej i med nytt batteri för 1500kr så var allt bra. Var dårligt väder när jag skulle hämta den så jag tog hem den på lastbil! Men provade först om de fungerade! Och vist fungerade det. Väl hemma skulle jag ut och åka dagen efter och när jag vrider på nycken så börjar den jävla satans ventilen hå fram och tillbaka igen! Arg så börjar jag riva allt själv och de visar sig att kontakten inte sitter i ordentli! Så de är därför jag aldrig mer ska lämna in den där!!!

TACK FÖR UPPLYSNINGEN!! Nu kan jag trygt och lungt lämna min hoj där på service nästa vecka!! :mad: Nej då skämt och sido.. Man vågar nog lämna där iaf, ibland blir det fel!
 

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Örby MC, ligger i Västberga mitt emot polishuset.
Killarna där är toppen tycker jag !
:tummenupp
 

psyduck

Medlem
Gick med
27 Nov 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 1290 SDR -20, Suzuki DR-Z 400 SM -06
Jag bytte från YamahaCenter i Haninge till Stockholms MC-Varuhus. Har tidigare varit väldigt nöjd med YamahaCenter men de har tappat en del duktigt folk och dessutom inte förstått att man måste vara service-minded för att behålla sin kunder. För att göra en lång historia kort så kan jag berätta att MC-Varuhuset hämtade min FZ1-N med buss någon gång i februari och utförde 3000-milaservice, bytte däck, drivpaket och tvättade den. Transport och tvätt ingick i priset. YamahaCenter ville ha betalt för att hämta och tvätta. Dessutom var de en tusenlapp dyrare på drivpaketet och vägrar att ha med Michelin att göra (MC-Varuhuset monterade Pilot Road 3).
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Jag bytte från YamahaCenter i Haninge till Stockholms MC-Varuhus. Har tidigare varit väldigt nöjd med YamahaCenter men de har tappat en del duktigt folk och dessutom inte förstått att man måste vara service-minded för att behålla sin kunder. För att göra en lång historia kort så kan jag berätta att MC-Varuhuset hämtade min FZ1-N med buss någon gång i februari och utförde 3000-milaservice, bytte däck, drivpaket och tvättade den. Transport och tvätt ingick i priset. YamahaCenter ville ha betalt för att hämta och tvätta. Dessutom var de en tusenlapp dyrare på drivpaketet och vägrar att ha med Michelin att göra (MC-Varuhuset monterade Pilot Road 3).

Okej!

Är det någon mer som har bra/ Dåliga erfarenheter av Yamaha Mc center i Haninge? Vill inte lämna hojen där om det bara är skit!
 

appx

Medlem
Gick med
25 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR -12
Stockholms MC Skadecenter i Huddinge hade utmärkt service. Rekommenderar starkt.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top