Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Jag hade samma problem som dig... Slutade med att jag fick köpa en ny data för min kära bärbara var inte alls sugen på att visa dom filmerna filmade i full hd ja inte 720p heller... Hoppas det blir billigare för dig ;)

Ja det får en hoppas på då :)
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Har inte läst igenom tråden men här är mitt problem.
Köpte en lcd skärm till min kamera och gjorde uppdateringen, men sen efter det när jag spelar upp filmerna genom kameran till tv har jag inte alls samma kvalitet på bilden som innan, fast att jag har samma inställningar som innan. Någon som har något svar till detta??
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Har ett liiitet bekymmer.. har precis skaffat en Hero2 men när jag filmar i 720 60bps (NTSC) så tycker jag inte jag får det där härliga flytet i slowmo ändå.. kan max sänka till 75% i hastighet för att det inte ska bli för "ryckigt" i bilden.. Kan det bero på att minnes kortet inte är tillräckligt snabbt?

Lr är det helt enkelt inte bättre flyt...?
 

oso_08streets

STOCKHOLM STREETS
Gick med
13 Nov 2011
Ort
sthlm streets
Hoj
Zx6r
Har ett liiitet bekymmer.. har precis skaffat en Hero2 men när jag filmar i 720 60bps (NTSC) så tycker jag inte jag får det där härliga flytet i slowmo ändå.. kan max sänka till 75% i hastighet för att det inte ska bli för "ryckigt" i bilden.. Kan det bero på att minnes kortet inte är tillräckligt snabbt?

Lr är det helt enkelt inte bättre flyt...?

För att få ännu mer slowmotion med bättre flyt, utan att det hackar, så måste du ha ett redigeringsprogram som har en speciell slowmotion-funktion. T.ex adobe after effects.
 

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 900RR -98

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hur får jag fast gopron på styret (eller annan metallstång) utan att köpa gopros svindyra rammount. Skall strax till Biltema.

Någon som har nåt tips?
 

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Okej, tack för tipset! Var bra pris på den. Och det såg ju ut som samma mick jag länkade till fast till halva priset :tummenupp
Men denna verkar vara batteridriven? jämfört mot de andra två. Det vore kanon om du har du något klipp att bjuda på så man kan få höra?
Japp, den är batteridriven, men alla kondensatormikrofoner måste drivas av någon form av spänning. Men dosan som batteriet sitter i är ganska smidig.
Här är ett kort klipp iaf:

http://www.youtube.com/watch?v=reIYYMQEzEA&feature=plcp

Man kan experimentera runt och placera mikrofonen på olika ställen för att få ännu bättre ljud, men jag tycker att ha den i cutsen är tillräckligt smidigt/bra ljud.
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Har inte läst igenom tråden men här är mitt problem.
Köpte en lcd skärm till min kamera och gjorde uppdateringen, men sen efter det när jag spelar upp filmerna genom kameran till tv har jag inte alls samma kvalitet på bilden som innan, fast att jag har samma inställningar som innan. Någon som har något svar till detta??

Ingen som har råkat ut för samma?
Köpte en sån här mic idag http://www.ebay.com/itm/GoPro-Micro...4658080?pt=Camera_Filters&hash=item2571e588a0
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Har inte läst igenom tråden men här är mitt problem.
Köpte en lcd skärm till min kamera och gjorde uppdateringen, men sen efter det när jag spelar upp filmerna genom kameran till tv har jag inte alls samma kvalitet på bilden som innan, fast att jag har samma inställningar som innan. Någon som har något svar till detta?? Ingen som har råkat ut för samma?

Jag fick inga problem när jag kopplade in skräm till min HD2 iallafall.
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Japp, den är batteridriven, men alla kondensatormikrofoner måste drivas av någon form av spänning. Men dosan som batteriet sitter i är ganska smidig.


Man kan experimentera runt och placera mikrofonen på olika ställen för att få ännu bättre ljud, men jag tycker att ha den i cutsen är tillräckligt smidigt/bra ljud.

Tack så mycket, lät helt ok! Har beställt en från teknikmagasinet nu!
Satt och granskade bilderna på micken från teknikmagasinet och sportscam. Det verkar va exakt samma mick för det ser ut som det är lite skavt på sladden strax under micken på båda bilderna. Konstigt att de kan ta så olika betalt. När jag mailade sportcam och frågade om bl.a. vilken tillverkare det var så svara de:
Vi har av konkurrens skäl valt att inte lämna ut namnet på tillverkaren av denna, vi hoppas att du förstår oss.
Tyckte det var lite konstigt svar. Í morgon får jag min gopro från webhallen iaf. Ska bli kul!!
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nya GoPro Hero2'an filmar 1'an. Första materialet. Klart impad av bildkvalitén! Dags att bromsa här :)
Tranemo-295.jpg
 
Last edited:

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Ort
enköping
Hoj
yamaha xt660 sm
Tja! tror jag inte fått ett ordentligt svar på min fråga än.. Vilket program ska jag använda för snabb å enkel redigering och tänker inte lägga ut några pengar på ett program *host*piratebay*host*
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Semestergrogg i GoPro-kyrkogården :D

Mojito640.jpg
 

Swanemar

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2012
Ort
..
Hoj
Kawasaki ZX-6R 2007
Tja! tror jag inte fått ett ordentligt svar på min fråga än.. Vilket program ska jag använda för snabb å enkel redigering och tänker inte lägga ut några pengar på ett program *host*piratebay*host*

Går aldrig fel med Adobe After Effects. Men kör du på Mac så final cut, smidigt och snabbt:)
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Går aldrig fel med Adobe After Effects. Men kör du på Mac så final cut, smidigt och snabbt:)

After effects i all ära, men det är svårt att lära sig.
Använd Premiere PRO istället. Lättare att klippa enkel film.
När du sen behärskar det någorlunda så är det bättre att gå på after effects.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top