Gammhonda lillchopper (CB500) Bushidostyle!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Blir det någon båge eller?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Blir det någon båge eller?

Just nu är det tyvärr dåligt med bågbygge...:( En mindre ekonomisk kris har tvingat mig att sommarjobba ett par veckor, och samtidigt bygger jag om en bil åt skolan. En bil som ska vara färdig om mindre än en månad, i tid till nollningen... Så, just nu tar tyvärr bilen all den lediga tid jag orkar lägga på fordonsbygge... Mn den ska som sagt vara färdig om mindre än en månad, så efter det kan jag komma igång med hojen igen!:)

Sluta spela fickpingis, släpp sargen och kom in i matchen och sluta störa _johansson_:7peta:whip

Händer det något i garaget eller du bara har semester i källaren?

Och kom nu inte med nått tjat om att jag är slö och inte får min hoj klar, jag har 2 jobb med 12 mil emellan och varierande arbetstider!:gnissla:fatta!

Ähum...:D

- Din hoj har varit i delar i ett antal år nu:7peta

- Jag jobbar också numera, 8 till fem varje dag:7peta

- Utöver mitt heltidsjobb bygger jag (så ofta jag orkar och inte är slutkörd av jobb) en jefla bil åt LTH, ofta från fem till tio ca:7peta

Dessutom är min verkstad benägen 4 mil hemifrån, _Johansson_ har sin ute i garaget 12 meter från huset:gnissla
 
Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Just nu är det tyvärr dåligt med bågbygge...:( En mindre ekonomisk kris har tvingat mig att sommarjobba ett par veckor, och samtidigt bygger jag om en bil åt skolan. En bil som ska vara färdig om mindre än en månad, i tid till nollningen... Så, just nu tar tyvärr bilen all den lediga tid jag orkar lägga på fordonsbygge... Mn den ska som sagt vara färdig om mindre än en månad, så efter det kan jag komma igång med hojen igen!:)



Ähum...:D

- Din hoj har varit i delar i ett antal år nu:7peta

- Jag jobbar också numera, 8 till fem varje dag:7peta

- Utöver mitt heltidsjobb bygger jag (så ofta jag orkar och inte är slutkörd av jobb) en jefla bil åt LTH, ofta från fem till tio ca:7peta

Dessutom är min verkstad benägen 4 mil hemifrån, _Johansson_ har sin ute i garaget 12 meter från huset:gnissla

Jobbar du?:va
8-5?:va
Med vad då?:va
Klarar du verkligen av det?:va

Tror bestämt att det inte spelar så stor roll med bilen, folk kommer va så dragna att de inte kommer se skillnad på en säl och en vietnamesisk bärplockare.:D

Det får mig osökt in på frågan; när ska vi dricka öl?:confused:
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jobbar du?:va
8-5?:va
Med vad då?:va
Klarar du verkligen av det?:va

Tror bestämt att det inte spelar så stor roll med bilen, folk kommer va så dragna att de inte kommer se skillnad på en säl och en vietnamesisk bärplockare.:D

Det får mig osökt in på frågan; när ska vi dricka öl?:confused:

Jepp, fick sommarjobb hos pipemajorn (bandets ledare och tillika min instruktör i säckpipa) på hans tryckeri:)
8-5 är mina arbetstider, är det konstigt?:va
Mest har jag brutit ut stansade produkter från restmaterialet samt vikt ihop diverse papp- och kartongstrukturer.
Klarar vad, att jobba eller bygga en bil?:va :D Bilen är väl snarare en ombyggnation, vi bygger inte från grunden. En gammal Audi 100 quattro (-93:a) ska bli lite mer superhjältebilinspirerad:banana

Kan vara, men vi vill ändå att den ska bli hyfsad;)

Jag vet inte, du hör ju aldrig av dig när du är nere??:va :7peta
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
(...massa dåliga bortförklaringar...) Dessutom är min verkstad benägen 4 mil hemifrån, _Johansson_ har sin ute i garaget 12 meter från huset:gnissla

Nääää, tre meter från huset är det.:mattias

Öppnar jag en öl på farstubron hinner den knappt pysa färdigt innan jag kommit fram till garaget, den du!:tungan
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nääää, tre meter från huset är det.:mattias

Öppnar jag en öl på farstubron hinner den knappt pysa färdigt innan jag kommit fram till garaget, den du!:tungan

Orättvist vafan!:mad: Jag får inte ens dricka öl, varken på väg till eller från eller i garaget om jag inte vill gå hem eller sova där...:( MEn jag har fortfarande större metallsvarv än du:tungan
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Orättvist vafan!:mad: Jag får inte ens dricka öl, varken på väg till eller från eller i garaget om jag inte vill gå hem eller sova där...:( MEn jag har fortfarande större metallsvarv än du:tungan

Har du rinnande vatten där kan du väl ställa upp en tältsäng och kinesa några helger i månaden där så du får något gjort, risken är annars att den fria världen får slut på fossila bränslen innan du är klar med hojen...:hej
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag får inte ens dricka öl, varken på väg till eller från eller i garaget om jag inte vill gå hem eller sova där...:(
Cykla då? Perfekt för att slipa bort kalorierna från ölen och jobba upp en lagom trötthet för att kunna somna ovaggad.

Eller alkoholfri öl?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har du rinnande vatten där kan du väl ställa upp en tältsäng och kinesa några helger i månaden där så du får något gjort, risken är annars att den fria världen får slut på fossila bränslen innan du är klar med hojen...:hej

True, fast nu är det skolans bil jag jobbar med i garaget så oavsett vad blir hojmekandet lidande ett tag framöver. Å andra sidan ska bilen vara klar om tre veckor oavsett om jag vill/hinner eller inte, så efter det kan jag koncentrera mig på hojen igen:) Får världen slut på fossila bränslen så är det bara att etanolkonvertera veneriska vårtan:banana

Cykla då? Perfekt för att slipa bort kalorierna från ölen och jobba upp en lagom trötthet för att kunna somna ovaggad.

Eller alkoholfri öl?

Förvisso en idé, fast det är så satans långt bara... Visserligen kortare än jag cyklat i sträck tidigare, men väl tre mil enkel väg... Och att cykla dit och hem varje dag och dessutom få jobb gjort kan bli för mycket är jag rädd... Känns inte riktigt värt det, även om man får öla:D

Alkoholfri öl är ju dock som att ha sex i en kanot, så då står jag nog hellre över...:D
 
Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Sex i en kanot? Vad vet du om sådant:va

Jag syftade på att du slavade som tidningsbud förra sommaren och att du alltid tycks vara vaken på natten men sova när jag är vaken.:)

Jag vet att det är mitt fel:( tycker fan aldrig att jag blir ledig.
Men nu jävlar slipper jag snart skitlägenheten och kanske fixa mig ett litet garage för enklare opperationer av hojen så då kan vi dricka öl båda två utan att behöva cykla 3 mil enkel väg:)

Eller ska vi försöka fixa ett garage vid mitt jobb? Cykel fjantarna åker ut:D De hade tydligen klyddat med hyran. Dock är det grusgolv för tillfället och oisolerat hela skiten:gnissla drygt 4500:- ink moms/månaden+EL så ett par gubbar till hade suttit som en hatt i så fall.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sex i en kanot? Vad vet du om sådant:va

Jag syftade på att du slavade som tidningsbud förra sommaren och att du alltid tycks vara vaken på natten men sova när jag är vaken.:)

Jag vet att det är mitt fel:( tycker fan aldrig att jag blir ledig.
Men nu jävlar slipper jag snart skitlägenheten och kanske fixa mig ett litet garage för enklare opperationer av hojen så då kan vi dricka öl båda två utan att behöva cykla 3 mil enkel väg:)

Eller ska vi försöka fixa ett garage vid mitt jobb? Cykel fjantarna åker ut:D De hade tydligen klyddat med hyran. Dock är det grusgolv för tillfället och oisolerat hela skiten:gnissla drygt 4500:- ink moms/månaden+EL så ett par gubbar till hade suttit som en hatt i så fall.

It's fucking close to water... Ring any bells? ;)

Nej, den här gången är det dagjobb:D

Ja, du får skärpa dig! :fatta
Ok, Gött! Ser fram emot det! :fyllisar

4500 i månaden lät dock lite saftigt med tanke på vad som ingick...:gnissla
Väntar nog hellre på något bättre då, kändes som dåligt med valuta för pengarna. Men klart vi ska dela garage någon gång, och dricka öl!:banana
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Haha, där har vi den, blockflöjtsmaffian.
Underbar och obehaglig video på samma gång.

Är det inte dags för dig att ta en tur söderut med polygripen snart förresten?

I rättvisans namn borde jag ta mig en tur neröver landet för att inspirera Bushido lite *nyp nyp* men jag vågar mig inte ända ner till Skåne utan en tolk...

Det är helt obegripligt hur skåningar kan bli anställda i såna yrken där det krävs att dom öppnar munnen, provsmakning eller kuksugning undantaget. EON´s kabelutsättning var ett lysande exempel när jag jobbade på Skanska, man ringde dit för att begära kabelvisning i Sollefteå och möttes i luren av ett:

-DjäoudjevaouhaousEijooun...

-Va?!

(samma gurglande läte)

-Va?!?!?!?!

(Tjejen bokstaverar sig genom öppningsfrasen och när jag till slut förstår att jag är hos EON klämmer hon av en dubbelt så lång grötramsa...:näsblod)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
[YOUTUBE-ID]jQybqkKTedQ[/YOUTUBE-ID]

Jag ska ge mig på att svarva en riktig en snart har jag tänkt, blir nog ett något lite mer imponerande resultat än bengts tappra försök hoppas jag:D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
I rättvisans namn borde jag ta mig en tur neröver landet för att inspirera Bushido lite *nyp nyp* men jag vågar mig inte ända ner till Skåne utan en tolk...

Det är helt obegripligt hur skåningar kan bli anställda i såna yrken där det krävs att dom öppnar munnen, provsmakning eller kuksugning undantaget. EON´s kabelutsättning var ett lysande exempel när jag jobbade på Skanska, man ringde dit för att begära kabelvisning i Sollefteå och möttes i luren av ett:

-DjäoudjevaouhaousEijooun...

-Va?!

(samma gurglande läte)

-Va?!?!?!?!

(Tjejen bokstaverar sig genom öppningsfrasen och när jag till slut förstår att jag är hos EON klämmer hon av en dubbelt så lång grötramsa...:näsblod)

Sakta nu här i backarna en smula, i rättvisans så kallade namn vill jag förtydliga ett par grejer:mattias

För det första har jag aldrig satt något datum för färdigställandet av projektet, ej heller har jag myglat med att det för tillfället ligger så smått på is.

För det andra är jag på intet sätt inaktiv, men för tillfället går mina samlade ansträngningar till att bygga om en bil inför skolstarten. Ledarna för insparken, nollningen, ska vara utklädda till superhjältar och behöver självklart ett fordon värdigt deras utstyrsel. Mitt uppdrag är att fixa det, och jag tycker att det ser ut att kunna bli ganska ball (se nedan). Projektet kräver dock en hel del av min fritid, och den lilla lediga tid jag har till annat orkar jag inte bygga hoj på. Det är helt enkelt för mycket nu... Men skolprojektet varar bara två veckor till, efter det ska jag vila upp mig och ta nya tag med bågen:)

För det tredje har jag fan så mycket längre till verkstan jämfört med vissa andra byggare:7peta

För det fjärde... Så tycker jag ni är dumma, här ska inte polygripas någonting:4skrika

Ett par bilder på bilen i dess ofärdiga tillstånd, ursprungsobjektet är en audi 100 från -93. Inga negativa kommentarer så är ni snälla, det är ju mest på skoj bara...:D
 

Bifogat

  • IMAG0272.jpg
    IMAG0272.jpg
    205.5 KB · Visningar: 243
  • IMAG0273.jpg
    IMAG0273.jpg
    213.8 KB · Visningar: 227
  • IMAG0267.jpg
    IMAG0267.jpg
    221.3 KB · Visningar: 234

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ser ju skitbra ut men glöm inte bort att superhjältinnor brukar ha stora bröst & vara mycket lättklädda eller åtsittande. Så det vill vi ha bilduppdateringar på senare:)
På sommaren ska man bara dricka öl det går att kombinera fint med mekande de andra årstiderna eller äta glass.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ser ju skitbra ut men glöm inte bort att superhjältinnor brukar ha stora bröst & vara mycket lättklädda eller åtsittande. Så det vill vi ha bilduppdateringar på senare:)
På sommaren ska man bara dricka öl det går att kombinera fint med mekande de andra årstiderna eller äta glass.

Tack:)
Jag ska göra mitt bästa, men tyvärr är det ont om tjejer på vår sektion...:D Men jag ska fikCsa bilder på grabbarna i deras trikåer:tuttar
Ja, när jag väl kör igång med hojen och kan meka på hemort ska det bli ordentligt med verkstadsöl för att kompensera sommaren:fyllisar
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tack:)
Jag ska göra mitt bästa, men tyvärr är det ont om tjejer på vår sektion...:D Men jag ska fikCsa bilder på grabbarna i deras trikåer:tuttar
Ja, när jag väl kör igång med hojen och kan meka på hemort ska det bli ordentligt med verkstadsöl för att kompensera sommaren:fyllisar

Nu får du banne mig börja bygga lite, jag har hört mig för om den här, men tydligen är det ett jäkligt risigt objekt så jag tvekar, även om den skulle kunna bli billig...

http://www.blocket.se/vasterbotten/Honda_shopper_36100541.htm?ca=2&w=1
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top