Gammhonda lillchopper (CB500) Bushidostyle!

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Den hojen funderade jag på. Kommer bli toppen detta.
Glitterlack, vridet fyrkantsjärn och fransar! Mexico filt och Gud vet vad.
Tror att du, jag och en viss mängd sprit kan få ihop den snabbare än
norrlänningarna kan tömma en krog på fruntimmer;)
Jag har lite grejer på G med min hoj med, tro det eller ej men om det vill sig kanske den kan få se lite landsväg i år!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Den hojen funderade jag på. Kommer bli toppen detta.
Glitterlack, vridet fyrkantsjärn och fransar! Mexico filt och Gud vet vad.
Tror att du, jag och en viss mängd sprit kan få ihop den snabbare än
norrlänningarna kan tömma en krog på fruntimmer;)
Jag har lite grejer på G med min hoj med, tro det eller ej men om det vill sig kanske den kan få se lite landsväg i år!

Great minds think alike!:tummenupp
Ja, tror det kan bli bra!:) Vi får ha det som delmål, körbar hoj snabbare än lappjävlarna:D

Toppen! Då kan vi äntligen ut och köra! Har vi nånsin kört tillsammans?:va
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Åhå! Discolack! Ftw!


Blev en rätt lugn tillställning igår så risken är överhängande att jag kommer förbi i em om du är hemma.

Oh yeah!:yoparty

Det ska nog gå att ordna! Tänkte dra en sväng till biltema först och handla lite småskit, ska du med dit eller vill du komma hit senare?
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Oh yeah!:yoparty

Det ska nog gå att ordna! Tänkte dra en sväng till biltema först och handla lite småskit, ska du med dit eller vill du komma hit senare?

Biltema up for the win! När åker du? Vilken väg?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Biltema up for the win! När åker du? Vilken väg?

Dåså, kom hit nu!:tummenupp Tja, så snart som möjligt tänkte jag. Kan köra via lund om det är det du fiskar efter:hihi Tänkte hursom svänga förbi staffanstorp och kolla en grej med colorama där, ska jag hämta upp dig före eller efter?:)
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Dåså, kom hit nu!:tummenupp Tja, så snart som möjligt tänkte jag. Kan köra via lund om det är det du fiskar efter:hihi Tänkte hursom svänga förbi staffanstorp och kolla en grej med colorama där, ska jag hämta upp dig före eller efter?:)

Hehe, hade varit grymt om du hämta upp mig inne i Lund! Sväng förbi storp först, hinner jag get dressed for success... Kan du hämta mig vid garaget tror du?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hehe, hade varit grymt om du hämta upp mig inne i Lund! Sväng förbi storp först, hinner jag get dressed for success... Kan du hämta mig vid garaget tror du?

Absolut, men då kör jag nu snart och ringer när jag börjar närma mig! Ses senare:tummenupp
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Last edited:

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Fränt Anton! Kommer gärna o inspekterar när skolan börjar igen, tänkte köra ner hojen då också. Har du någon sådan (hoj alltså) i körbart skick så får vi ta en tur.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det var en komplimang pojkvasker. :brinnerupp
Aha, du tänker så...

Keyrå:tummenupp

Då skulle du ha haft en matchande Pickup också:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Skattebefriad_cheva_pickup_repobjekt_33280137.htm?ca=2&w=1

Jag har för mig att det är candy/pearl och flake, och en stripe som bara någon som går på syra kan gilla

Bara jag som tycker att den inte alls ser så discolackad ut?:va Dålig bild dock, kanske bara inte syns ordentligt... Men vad är det som säger att det inte blir discolack på pickisen också?:gnissla

Fränt Anton! Kommer gärna o inspekterar när skolan börjar igen, tänkte köra ner hojen då också. Har du någon sådan (hoj alltså) i körbart skick så får vi ta en tur.

Haha, visst är det? Tack!:tummenupp Inte din typ av hoj kanske, men du får gärna provköra ändå när den är klar!
Låter skitkul, du är välkommen! Klart, har ju kvar RD:n också!:yoparty

Grymt! Ses snart!



Åkt än? Om inte, du kan du köra via lund först ifall det är smidigast!

Haha, lite längre visit idag men inte lång nog:gnissla Du får fan ta och pallra dig ut här snart, annars blir det antagligen inte av att du kommer förrän bågen är klar:D



Idag blev det då som sagt Biltema med FreddaAbborre, nytt oljefilter och bensinfilter inhandlades samt även lite 2k lack! Färgval säger jag inget om ännu då det ska blandas och experimenteras med flake först, men jag har iallafall en hel del prylar för att kunna jobba lite!:)
 
Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Härligt med en ny byggtråd bushido !
Kommer följa den som jag följde din förra, blir nog skoj projekt det där. :tummenupp

Själv e jag lite små kär i aphängstyre och enbart liten sadel. De fränt som tusan!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men i veckan så får jag kika förbi och sparka däck!

Hittade denna, gör man fjädringen lite "smäckrare" så hade den suttit som en fläskläpp! Tillsammans med ett fett aphängarstyre så!
http://www.tradera.com/en-spring-frammgaffel-till-honda--auktion_302231_131772864

ja, det får du göra:tummenupp

Fan vad cool! Ska Fan hålla koll på den, snygg ju! :tuttar

Härligt med en ny byggtråd bushido !
Kommer följa den som jag följde din förra, blir nog skoj projekt det där. :tummenupp

Själv e jag lite små kär i aphängstyre och enbart liten sadel. De fränt som tusan!

Nice, tack för förtroendet eller nåt:D den här gången ska jag slutföra projektet ordentligt:tummenupp tror det kan bli bra :)

Det blir högt styre, men sadel för två. Vill ju Kunna skjutsa flickvännen också:tuttar

:tummenupp Men hur går det med RDn då?

:tummenupp

Jodå, den Kör jag med kontinuerligt :) avgasrören funkar asbra för övrigt, ljudet är magiskt!:yoparty
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
ok, trode du skulle bygga mer på den men den är alltså färdigbyggd som du ville ha den? Eller du kanske kör the Jörgen-way och snickrar mer till vintern?

Bygger lite av och till och fixar på den allt vad tiden går, men har inte uppdaterat byggtråden på RD-forumet på länge. Just nu är den i alla fall användbar och figurerar mer som brukshoj än som ombyggnadsobjekt. Men helt klar kan man väl kanske inte säga att den är...:gnissla
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top