KTM 640 2003 strypning ???

Dundersukki

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
KTM 640 Supermotard 2003
Tjena.

Ägare till en KTM 640 2003, jag undrar hur många strypningar det finns på denna supermotard?

Räcker det med att koppla bort kontakten till microbrytaren som styr vacumsprypningen på 2:an och 3:ans växel? När det gäller denna strypning.

Är förgasaren strypt på något sätt?

Gärna länkar med lite bilder...

Mvh
 

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Göteborg
Hoj
-04, KTM 640
Jag strypte, eller en snubbe som bor nära lantstället, strypte hojen. 640 från 04 (Enduro, men det är väll samma hoj ändå istortsett?).

Han satte nån grej vid förgasaren, vet inte vad för något faktiskt. Men det var KTMs egna strypning, papper, stämpel och skit från Tyskland kom med. Tror du måste ha sånna, så dom ser att det är gjort på riktigt, om du stryper den.

Det funkade iaf, min strypning, bilprovningen godkände det igår :D Så nu kör en go å glá göteborg-chilenare runt med en strypt ( :( ) 640.
 

Dundersukki

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
KTM 640 Supermotard 2003
Hehehe...nä jag vill INTE strypa bågen, tvärtom vill jag ta bort allt som heter strypning på skiten, provade dreva om till 15 drev samt drog kontakten till microbrytaren som sitter på axeln till gasspjället. Ingen märkvärdig förbättring. Kanske måste plugga vissa slangar eller nått.

Lägger in en bild på kontakterna. Den vänstra sneddställda, har jag skruvat loss från sitt fäste så microbrytaren inte kan aktiveras. Den högra med rött buntband har säkert med vakumstrypningen och göra...

Kom med idéer...

:banana
 

Bifogat

  • 2011-04-16 15.10.04.jpg
    2011-04-16 15.10.04.jpg
    194.3 KB · Visningar: 320
Last edited:

Qubeista

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 -03
Jag strypte, eller en snubbe som bor nära lantstället, strypte hojen. 640 från 04 (Enduro, men det är väll samma hoj ändå istortsett?).

Han satte nån grej vid förgasaren, vet inte vad för något faktiskt. Men det var KTMs egna strypning, papper, stämpel och skit från Tyskland kom med. Tror du måste ha sånna, så dom ser att det är gjort på riktigt, om du stryper den.

Det funkade iaf, min strypning, bilprovningen godkände det igår :D Så nu kör en go å glá göteborg-chilenare runt med en strypt ( :( ) 640.

Tja! Tänkte strypa min KTM 640 -03. Har försökt googla i timmar efter strypningar men kan inte hitta.. Råkar du veta vad strypningen heter eller var jag kan beställa den? Och hur effekten blir? Jag skulle gärna vilja få ner den till 30kW eller mindre så jag kan ha den på mitt A2-kort :)
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Närmaste ktm handlare har prylarna åt dig
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top