Sponsorer

oscar_l

Oscar Lundin
Gick med
30 Mar 2011
Ort
östersund
Hoj
aprilia RS 125-2008
har ganska nyss avslutad en 11årig lyckad kartingsäsong med bra meriter,
hade tänkt mig att börja tävla i 125 junior härnast , men skulle haft lite tips på hur man får tag i sponsorer?


/Oscar Lundin 17år
 

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
inte helt säker på hur detta funkar men är väl inte fel att helt enkelt gå till någon firma som säljer sådana maskiner eller företag som kanske kör mer som en reparations firma av något slag till sådana maskiner.

skadar ju aldrig att fråga. ta me någon presentation av något slag på papper och visa lite hur du lyckats förut i tävlingar osv. aldrig gjort det själv men kan ju inte bli värre än ett nej.

dock brukar dom väl uppskatta att du försöker själv lite och inte sitter och väntar på att telefonen ska ringa tex?

har du inte turen att bli förfrågad om du vill skriva kontrakt me sponsring efter att du kört endel tävlingar osv så är det nog de enda du kan göra att gå och knacka på och säga hej:p
 

oscar_l

Oscar Lundin
Gick med
30 Mar 2011
Ort
östersund
Hoj
aprilia RS 125-2008
inte helt säker på hur detta funkar men är väl inte fel att helt enkelt gå till någon firma som säljer sådana maskiner eller företag som kanske kör mer som en reparations firma av något slag till sådana maskiner.

skadar ju aldrig att fråga. ta me någon presentation av något slag på papper och visa lite hur du lyckats förut i tävlingar osv. aldrig gjort det själv men kan ju inte bli värre än ett nej.

dock brukar dom väl uppskatta att du försöker själv lite och inte sitter och väntar på att telefonen ska ringa tex?

har du inte turen att bli förfrågad om du vill skriva kontrakt me sponsring efter att du kört endel tävlingar osv så är det nog de enda du kan göra att gå och knacka på och säga hej:p

jo det funkar ju också , det som jag skulle behöva hjälp med mest är resorna , liksom närmaste godkända bana för tävling är ju Gälleråsen och dit är det drygt 50 mil.
men sant som du sa , ska försöka göra en snygg presentation av min karriär hittills, har ju lite förtur som går på mediaprogrammet ;)
 

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
jo det funkar ju också , det som jag skulle behöva hjälp med mest är resorna , liksom närmaste godkända bana för tävling är ju Gälleråsen och dit är det drygt 50 mil.
men sant som du sa , ska försöka göra en snygg presentation av min karriär hittills, har ju lite förtur som går på mediaprogrammet ;)

hehe jo det är nog det bästa och enklaste sättat att göra det på:) jag har ingen erfarenhet inom sponsring då ja inte börjat tävla än men har en ja jobbar åt som har lite erfarenhet med det.

att få hjälp med fraktning osv är nog rätt så svårt om man nu inte har turen att hamna med racing team så att säga som har bussar full laddade med leksaker. om du tar dig till en tävling kan du ju se om du ser några sådana team bussar och gå fram och fråga lite, som sagt kan ju inte bli värre än ett nej:tummenupp
 

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Varberg- Valinge
Hoj
R1 Race Edition..
Tips.

Jag rekommenderar att du gör ett kompendium med en beskrivning av dej , dina meriter och målet med din racing.
Något som är viktigt är att presentera en bra ide ang hur du har tänkt att göra för att lyfta fram sponsorn och ge dem en bra anledning av sponsra just dej..

De som kommer till oss och vill ha hjälp och inte har ett bra upplägg kommer tyvärr inte särskilt långt.

Det funkar bättre att erbjuda en tjänst och visa precis hur viktig du är för företaget och att de absolut inte skall missa chansen att får visa
omvärlden att de minsann tror du just dej och att dina framgångar kommer att reflektera tillbaka på dem själva ..

Har du däremot en bra inställning och ett genomtänkt förslag hamnar du inte i papperskorgen med en gång..:tummenupp
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag håller tummarna för att du hittar nåt, jag tror jag har kvar film från Molanda med dig på oxå.
 

oscar_l

Oscar Lundin
Gick med
30 Mar 2011
Ort
östersund
Hoj
aprilia RS 125-2008
aja ^^ gjorde den lite snabbt i Indesign så jag har inte kört några stavningskontroller
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Bra ide och upplägg!
Men mitt tips är att tabort texten från bilden. Blir bara rörigt.
Och bilden där du står utan tröja kan folk reagera på. Kan uppfattas "skrytigt".
 

oscar_l

Oscar Lundin
Gick med
30 Mar 2011
Ort
östersund
Hoj
aprilia RS 125-2008
okej det ser ut som att detta kan gå, ska ringa Saabs affärskonsult imorn och gå runt och prata med ägaren av lite olika motorföretag
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
okej det ser ut som att detta kan gå, ska ringa Saabs affärskonsult imorn och gå runt och prata med ägaren av lite olika motorföretag

Sponsorer!!!
Kalla det hellre "bidragsgivare":Bugar som kan komma från olika håll, från andra brancher än mc världen. -Många små är bättre än ingen alls!!!:tummenupp

Hälsa Farsan förresten:)
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top