Bandit, ER6, FZ600, CB600...

jahsoldier

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2010
Ort
Linköping och Kamala(thailand,phuket)
Hoj
Ute efter nytt.
vilken är bäst? årsmodell 05 och uppåt och en pricerange mellan 40-60k rör det sig om. Har kört er6an en hel del förut och gillarn, men är sugen på fz600, banditens utseende gillar jag inte något speciellt, cb'n är fin. Beslutsångest, vilken av dessa tycker ni jag ska satsa på? Kanske finns andra bra liknande alternativ?

Det kommer bli min första hoj (i Sverige).
 

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
yamaha xj6
köpte själv er 6f i vintas för 37g. -07 som gått 1020mil. vilket jag inte är missnöjd med, även sålt bäst 3år irad mellan 600-750cc hojjar. så köp er 6an antingen 6n lr 6f:yoparty
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Z750 är ju det klockrena köpet, du får en 07-08 för dom pengarna om du letar lite=)
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Jag diggar Horneten. Tippar på att det är bästa köpet av de du nämnde. Er6 spelar inte direkt i samma division som de andra ;)
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
ER6 är riktigt kul faktiskt, svårt att se att man kan få mer hoj i klassen för dom pengarna.

Vill man ha lite mer attityd (tycker ER6 är lite spinkig i detaljerna) och inte vill åka twin skulle jag säga FZ6. Horneten är snarlik men kräver mer varv för att bli riktigt kul tycker jag.

Glöm Bandit, fullständigt intetsägande hoj. Perfekt körskolehoj möjligen.

Er6 spelar inte direkt i samma division som de andra ;)

För att??
 
Last edited:

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Ort
Linköping
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Glömmer den bästa i klassen. Street triple! Skulle tro att du får mest kul för pengarna...:yoparty

Absolut den snyggaste i klassen också...
 

Bifogat

  • images.jpg
    images.jpg
    9.1 KB · Visningar: 103
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Twin ist för radfyra och mer budget än de andra. Tycker jag.

Att den känns lite mer budget i detaljarbetet håller jag med om. Att den saknar två cylindrar är inget som känns. Dessutom: försäljningssiffrorna inom "divisionen" talar sitt tydliga språk

Tycker jag.:)
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Att den känns lite mer budget i detaljarbetet håller jag med om. Att den saknar två cylindrar är inget som känns. Dessutom: försäljningssiffrorna inom "divisionen" talar sitt tydliga språk

Tycker jag.:)

Kan vara. Jag har ju inte kört någon av dem så jag ska egentligen inte uttala mig. Er6 saknar t.ex UPD-gaffel, det gör mycket för utseendet.

Tycker jag :)
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Kan vara. Jag har ju inte kört någon av dem så jag ska egentligen inte uttala mig. Er6 saknar t.ex UPD-gaffel, det gör mycket för utseendet.

Tycker jag :)

Då föreslår jag att du testar någongång. Du får en buff av mig om ER6 inte överraskar dig -positivt. :tummenupp
 

Vandraren

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2011
Ort
Vårgårda
Hoj
1987, Honda CBR1000F
Eftersom det är min första post, så vågar jag inte starta en ny tråd. Men det verkar som att om man vill lägga 30-40 på en rolig hoj som ändå är hyfsat ny så är det ER6N som gäller? Har precis börjat med kortet och tänkte faktiskt köpa hoj redan snart, då jag har fått för mig att priserna borde ligga bättre nu än på högsommaren.

Tips & råd tack. Är ute efter sport/touring/landväg med inslag av bus och relativt billig försäkring.

Mvh
Vandraren.
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Eftersom det är min första post, så vågar jag inte starta en ny tråd. Men det verkar som att om man vill lägga 30-40 på en rolig hoj som ändå är hyfsat ny så är det ER6N som gäller? Har precis börjat med kortet och tänkte faktiskt köpa hoj redan snart, då jag har fått för mig att priserna borde ligga bättre nu än på högsommaren.

Tips & råd tack. Är ute efter sport/touring/landväg med inslag av bus och relativt billig försäkring.

Mvh
Vandraren.

ger 1980 helförsäkring för min er6f års mod 09 då är den orginalskick och +40 försäkring på bilsportmc försäkring väldigt bra pris.
 

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Ort
Malta
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
Glömmer den bästa i klassen. Street triple! Skulle tro att du får mest kul för pengarna...:yoparty

Absolut den snyggaste i klassen också...

Bortsett från Åsas Striple för 62.000, vart hittar man en Striple
för 40-60.. ??
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top