Kass bränslemätare R1

Ma85

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2010
Ort
kalmar
Hoj
CBR1000RR
tjena
har en troligen trasig bränsle mätare/givare på min R1:a -99.
lampan lyser när hag har tändningen på men inte när det är dåligt med bränsle. nån som vet om det är givaren i tanken eller om det är något annat, å om man kan kolla det på nått lätt sätt om man plockar bort den eller så. har försökt kolla på nätet om en ny el begangnad, men kan inte hitta nått förutom att de verkar vara dyra om man köper en ny, men det är ju lätt kollat om man ringer en verkstad:p
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Kolla anslutningen till den, anslutningen till instrumentpanelen och jordningen i första hand. Det sitter en flottör i den, så den borde visa full tank om den är uppåner, och tom tank när den är rättvänd i det fria. Jag köpte en på ebay för 170kr inkl frakt, inte så våldsamt dyrt. Eftersom du har kontakten och riggen så kan du ta känselkroppen från vilken hoj som helst nästan, dom ser likadana ut på tex SRAD-gixxer, Triumph TT600 mfl.
 

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Om det är bensingivaren så är det ett NTC-motstånd i den. Du hittar ett nytt i Elfa-katalogen för några kronor plus att du får löda om lite. Jag vill minnas att ett på 470 Ohm passade bra när jag lagade min Thunderace. Ny givare hos Yamaha gick på 5-600 kr.
Mvh Roberth
 
Last edited:

Jack90

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Farsta
Hoj
R1 -98
Bumpar denna tråd.

Hur gick det för dig? Jag har nämligen samma problem idag märkte jag vilket resulterade i soppatorsk...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top