Pro Superbike kör på Anderstorp Raceway

Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Nu har jag säkert missat det i tråden.. men är det "dubbelrace" som ni
hade förra året, eller är det som vanligt, med kval på lördag och
race på söndag?

Mest så man vet om man kanske skulle asat sig dit på lördagen också,
för detta kan man ju bara inte missa.
:tummenupp
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Utan tvekan!

När man tänker på vilka han tävlade emot i vissa race på 500:an blir man ganska ödmjuk:

Valentino ROSSI
Norick ABE
Alex CRIVILLE
Shinya NAKANO
Tohru UKAWA
Alex BARROS
Kenny ROBERTS JR
Loris CAPIROSSI
Garry McCOY
Sete GIBERNAU
Max BIAGGI
Noriyuki HAGA
Jurgen vd GOORBERGH
Carlos CHECA
Anthony WEST
Leon HASLAM
Johan STIGEFELT

:Bugar


Puuuh... Att vara en av dom "sämre" i det där sällskapet är fan ingen dålig prestation... :tummenupp
 

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
BRA!
Är det äntligen steget till att Superbike SM-status återgår till SM-serien?
Men på stcc.se så står det inget om Anderstorp där står Jyllandsringen däremot...
Serieanmälan 11200+6%moms
Tävlinganmälan 3500+6%moms
Enskilda tävlingar 6200+6%moms och endast om det finns plats (bör ju inte vara ett problem med tanka på deltagarantalet 13-15 förare som i slutet på förra säsongen)
Måste ni ha lika extrema avgifter på Anderstorp för de som kör i Superbike?
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Isåfall kommer du att vara en av de som gör att startavgiften sänks! Vi kommer nämligen att dela hela publikintäkten med de förare som anmäler sig och betalar startavgiften i tid. Hälften av publikintäkten tillbaka till förarna, den andra hälften till arrangören. Detta gäller samtliga klasser på SM-premiären. Mer info kommer i inbjudan, i slutet av månaden.

Jag vill bara inleda med att säga: "Bra jobbat Stefan, ARC, mfl..." :Bugar
Ni jobbar otroligt hårt, och gör så mycket för sporten. Bara att ni räddade upp hela SM serien förra året med allt runtomkring Knutstorps avhopp osv, Och nu detta... En stor jävla dunk i ryggen ska ni ha!!!!

En annan intressant fråga ang PRO SBK på Anderstorp!
Kommer det att vara separata resultatlistor, eller kan en Superbike Challange förare ta poäng i PRO SBK/Privatcupen och tvärt om?
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Lätt hela familjen Ahlin kommer då
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Jag vill bara inleda med att säga: "Bra jobbat Stefan, ARC, mfl..." :Bugar
Ni jobbar otroligt hårt, och gör så mycket för sporten. Bara att ni räddade upp hela SM serien förra året med allt runtomkring Knutstorps avhopp osv, Och nu detta... En stor jävla dunk i ryggen ska ni ha!!!!

En annan intressant fråga ang PRO SBK på Anderstorp!
Kommer det att vara separata resultatlistor, eller kan en Superbike Challange förare ta poäng i PRO SBK/Privatcupen och tvärt om?

Det får jag återkomma till efter att vi pratat med tävlingsledningen.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
De hade pinkat på Foggys tid och lätt kört under 1.30.

Foggys tid säger ju inget annat än att skillnaden mellan svensk standardracing och WSBK är så där en 20 år.
:tummenupp Blir väldigt roligt att se vad det blir för tider:tungan
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
:tummenupp Blir väldigt roligt att se vad det blir för tider:tungan

DET blir garanterat snöglopp alternativt hällregn på Mossen = som vanligt då o INTE speciellt troligt med nya grymma Svenska varvrekord under 2011 heller, Tocar vännen min!:tungan
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
DET blir garanterat snöglopp alternativt hällregn på Mossen = som vanligt då o INTE speciellt troligt med nya grymma Svenska varvrekord under 2011 heller, Tocar vännen min!:tungan

När solen stiger upp , stannar tempen på säkra +5 grader, ingen kommer att överhetta sina däck, lagom temp för mig, blir genomsvett av att hoppa fram och tillbaka på hojen i över 5 grader:tungan
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag instämmer med Macke, mycket bra jobbat Stefan.
Hur fixar man fotopass till helgen?

Kevin Schwantz hade pole till det racet med 1.30.785.

och på warmup körde han under 1.30, men det tror inte många på,
men jag va där i depån och hörde om det.
Bevisa det kan jag inte, har kollat med Kevin men han sa sig inte minnas mkt av Anderstorp förutom alla vackra tjejer.

Förklaring 1: Prototyp vs. Produktion
Förklaring 2: Racinggud vs. Svenska eliten
Förklaring 3: Kolfiberfälgar

3, nja..

Blir till att boka in den helgen då!

Visst gjorde de det.
Redan i mitten på 80 talet.
Med mycket barnsjukdomar.

Det gjorde man förvisso ja, men inte i Suzuki stallet.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag tror Kjell drev lite med NyTekn...förlåt, Radare, som försökte övertyga sig själv och alla andra om att det sitter ett par sekunder i ett par kolfiberfälgar :)

är han alltså han?
 

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Åhus
Hoj
ZX10R 08
Längtar till premiären.
Och jag hoppas på regn och separata resultatlistor (något annat vore väl ganska konstigt).:tummenupp
 

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Jag tror Kjell drev lite med NyTekn...förlåt, Radare, som försökte övertyga sig själv och alla andra om att det sitter ett par sekunder i ett par kolfiberfälgar :)

J_kla påhopp, skulle jag driva med en seriös forumbroder på detta seriösa forum som bara bygger sina slutsatser på fakta och inte spekulationer:rolleyes:. Harebra därute mvh Kjell
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Faktum att en Engelsk tidning testade en standard 1000 moppe med och utan kolfiberfälgar med en superbike pilot och fick ned varvtiderna med nästan 1.5sekunder med kolfiberfälgar - så så förbaskat fel hade han inte!! :krama

Det är ungefär vad jag skulle tippat &så. Avsaknad av roterande massa är guld värd för omkringkastningsvänligheten. :)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Längtar till premiären.
Och jag hoppas på regn och separata resultatlistor (något annat vore väl ganska konstigt).:tummenupp

Mest logiska säger att du inte kan få lov att ta poäng i deras serie om du inte har betalt deras serieanmälan/wildcardavgift och kör på deras däck. Men dom kan ta poäng i SM NSBK-cupen då den inte har sånna begränsningar i reglerna.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Faktum att en Engelsk tidning testade en standard 1000 moppe med och utan kolfiberfälgar med en superbike pilot och fick ned varvtiderna med nästan 1.5sekunder med kolfiberfälgar - så så förbaskat fel hade han inte!! :krama
Jo tack, det där tidningstestet tog han upp ett par gånger. Vad han vägrade förstå var att det finns en hel del annat att fila på för en svensk RR-förare innan det bara återstår att öppna plånkan och köpa ett par kolfiberhjul.

Jag skulle personligen vilja se tex Backlund köra ett sånt test, inte en tidning.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top