Pro Superbike kör på Anderstorp Raceway

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Det var som fan, då måste jag ju betta lite :) 100:- på att du inte kommer slå det :krama

Men det vore kul om du gjorde det, 100 lapp e jag beredd att förlora :)

Bra, för jag är beredd att vinna en hundring! (Det kommer väl i vanlig ordning att kosta en 20 tusen den där helgen så den kommer väl till pass)

Kunde jag köra 1.34 där 2009 så ska väl nästa generations hoj och bra däck kunna göra att det går att hämta en sekund till. Kändes som att det fanns 1.33 tider i kroppen och maskinen redan då tills jag provade ett nytt däck och vurpa på ett framhjulssläpp.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Cralle tangerade nästan Fogartys tid på kvalet på SO 1999. Det med en 750cc. En hög 33:a tid någonting tror jag. Kan inte hitta resultaten nu. Låg på kga motorstadions hemsida för SO innan. Han hade pole med 2 sekunder till Hållinder. Som i sin tur hade 2 sekunder ner till 3:an.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Cralle tangerade nästan Fogartys tid på kvalet på SO 1999. Det med en 750cc. En hög 33:a tid någonting tror jag. Kan inte hitta resultaten nu. Låg på kga motorstadions hemsida för SO innan. Han hade pole med 2 sekunder till Hållinder. Som i sin tur hade 2 sekunder ner till 3:an.

Har för mig att det tom var 3 sekunder.
Cralle skrattade gott åt Hållinder.
 

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10R
Lite nyfiken på vilken hoj du ska köra, är det den nya kawan??
Lycka till oavsett:)



Bra, för jag är beredd att vinna en hundring! (Det kommer väl i vanlig ordning att kosta en 20 tusen den där helgen så den kommer väl till pass)

Kunde jag köra 1.34 där 2009 så ska väl nästa generations hoj och bra däck kunna göra att det går att hämta en sekund till. Kändes som att det fanns 1.33 tider i kroppen och maskinen redan då tills jag provade ett nytt däck och vurpa på ett framhjulssläpp.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Cralle tangerade nästan Fogartys tid på kvalet på SO 1999. Det med en 750cc. En hög 33:a tid någonting tror jag. Kan inte hitta resultaten nu. Låg på kga motorstadions hemsida för SO innan. Han hade pole med 2 sekunder till Hållinder. Som i sin tur hade 2 sekunder ner till 3:an.

En hög 1,35 var det Cralle körde, Hållinder körde 1,37.

Det säger en del om Foggys fart, 1,33 med en Ducati 888 på 135 hk.....idag har man hojar på nästan 200 hk med antiditt och antidatt och mer elektronik än i ett F-15 plan. Det är ju knappast en bedrift att slå rekordet med sådana hojar....ungefär som att slå världsrekord i höjdhopp på månen.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
En hög 1,35 var det Cralle körde, Hållinder körde 1,37.

Det säger en del om Foggys fart, 1,33 med en Ducati 888 på 135 hk.....idag har man hojar på nästan 200 hk med antiditt och antidatt och mer elektronik än i ett F-15 plan. Det är ju knappast en bedrift att slå rekordet med sådana hojar....ungefär som att slå världsrekord i höjdhopp på månen.

Hade wsbk kört här idag hade de säkerligen slagit den tiden omgående. Förare som Foggy växer ju inte på träd i Sverige, det är väl det som det handlar om :)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
" Pro Superbike kör på Anderstorp Raceway "

Äntligen, eller vad säger man!!

MÄSTERLIGT :tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Hade wsbk kört här idag hade de säkerligen slagit den tiden omgående. Förare som Foggy växer ju inte på träd i Sverige, det är väl det som det handlar om :)
De hade pinkat på Foggys tid och lätt kört under 1.30.

Foggys tid säger ju inget annat än att skillnaden mellan svensk standardracing och WSBK är så där en 20 år.
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Foggys tid säger ju inget annat än att skillnaden mellan svensk standardracing och WSBK är så där en 20 år.

Så sant,så sant ,,, kolla bara Stigefeldt, han var vass som fan i sverige men sen när han kom med i GP cirkusen ,,, sist, sist, sist hela tiden, materialet gjorde väl sitt men ändå
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Så sant,så sant ,,, kolla bara Stigefeldt, han var vass som fan i sverige men sen när han kom med i GP cirkusen ,,, sist, sist, sist hela tiden, materialet gjorde väl sitt men ändå

Inte det bästa materialet har du rätt i, men han var långt ifrån sist

Sveriges absolut bästa förare i modern tid sådetså!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Sveriges absolut bästa förare i modern tid sådetså!
Utan tvekan!

När man tänker på vilka han tävlade emot i vissa race på 500:an blir man ganska ödmjuk:

Valentino ROSSI
Norick ABE
Alex CRIVILLE
Shinya NAKANO
Tohru UKAWA
Alex BARROS
Kenny ROBERTS JR
Loris CAPIROSSI
Garry McCOY
Sete GIBERNAU
Max BIAGGI
Noriyuki HAGA
Jurgen vd GOORBERGH
Carlos CHECA
Anthony WEST
Leon HASLAM
Johan STIGEFELT

:Bugar
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top