Pro Superbike kör på Anderstorp Raceway

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Med tanke på senaste årens minskade startfält, en klass borta och ett 30-tal förare som inte är ifrån detta landet så borde nog varje förare ta med sig 40st betalande var för att komma upp i den publiksiffran..
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Med tanke på senaste årens minskade startfält, en klass borta och ett 30-tal förare som inte är ifrån detta landet så borde nog varje förare ta med sig 40st betalande var för att komma upp i den publiksiffran..

Vi lägger till Bott istället för 250, så antalet klasser är samma. Även om man är från ett annat land kan man väl locka publik?
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Om vi lyckas med 5000 betalande eller ej så tycker jag att detta är en fin gest från arrangören att dela med sig till de aktiva :tummenupp

Hade arrangören gjort en pdf affisch och lagt upp den på sin hemsida skulle vara det enklare för oss aktiva att använda oss av denna för att sprida budskapet.

Skall iallafall göra så mycket reklam som jag kan här nere i söder.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Om vi lyckas med 5000 betalande eller ej så tycker jag att detta är en fin gest från arrangören att dela med sig till de aktiva :tummenupp

Hade arrangören gjort en pdf affisch och lagt upp den på sin hemsida skulle vara det enklare för oss aktiva att använda oss av denna för att sprida budskapet.

Skall iallafall göra så mycket reklam som jag kan här nere i söder.

Pdf-affish är under tillverkning:tummenupp
Kommer mer info på www.anderstorpraceway.se inom nån vecka. Ska bara klarlägga lite detaljer.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vi lägger till Bott istället för 250, så antalet klasser är samma. Även om man är från ett annat land kan man väl locka publik?

Du sa det innan på sånt sätt så jag tänkte fråga dig hur många du själv har tagit med dig som betalande publik till race du kört i Finland och Norge tex.

Att utlänska förare kan locka publik till ett event är dock något annat och det är klart dom gör. Det höjer statusen på arrangemanget. Men jag tror fortfarande inte på ett koncept där tex en Finne själv ska se till att ta med sig 25st entrébetalande till ett race i Sverige.
 

Kneedrag

Guest
Nr18 kommer ni fixa en snygg a4 affisch som man kan ladda ner i pdf?
Jag kan skriva ut på min skrivare och sätta upp dem lite varstans där jag bor.

Om andra vill göra likadant så hjälper man ju sporten.

Nu spånar jag lite så förlåt mig för OT.

Men som gammal fobollspelare som varit med i Gothia Cup flera gånger undrar jag om det finns något liknade inom mc-sporten?
Likt Gothia Cup menar jag.

Det skulle vara så häftigt.
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Du sa det innan på sånt sätt så jag tänkte fråga dig hur många du själv har tagit med dig som betalande publik till race du kört i Finland och Norge tex.

Att utlänska förare kan locka publik till ett event är dock något annat och det är klart dom gör. Det höjer statusen på arrangemanget. Men jag tror fortfarande inte på ett koncept där tex en Finne själv ska se till att ta med sig 25st entrébetalande till ett race i Sverige.

Nu missuppfattar du fullständigt. Tanken är inte att förarna ska starta bussfirma och ta med publiken till tävlingen. Tanken är att alla inom racingsverige ska dra åt samma håll, för att få hejd på den trend som varit på senare år, med vikande publiksiffror och stigande startavgifter. Eller du kanske är nöjd med tomma läktare och höga startavgifter?

Nr18 kommer ni fixa en snygg a4 affisch som man kan ladda ner i pdf?
Jag kan skriva ut på min skrivare och sätta upp dem lite varstans där jag bor.

Om andra vill göra likadant så hjälper man ju sporten.

Nu spånar jag lite så förlåt mig för OT.

Men som gammal fobollspelare som varit med i Gothia Cup flera gånger undrar jag om det finns något liknade inom mc-sporten?
Likt Gothia Cup menar jag.

Det skulle vara så häftigt.
Det gör mej ont att behöva peka på en konkurrerande arrangör:D
Bike Week är väl mc-sportens motsvarighet? Både Norska mästerskap, ERF och nordiskt mästerskap på samma vecka!
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nu missuppfattar du fullständigt. Tanken är inte att förarna ska starta bussfirma och ta med publiken till tävlingen. Tanken är att alla inom racingsverige ska dra åt samma håll, för att få hejd på den trend som varit på senare år, med vikande publiksiffror och stigande startavgifter. Eller du kanske är nöjd med tomma läktare och höga startavgifter?
..

Okej! Då var det missuppfattning! :)

Men jag tror inte heller att någon inte försöker med att få fler att komma och kolla på racen?

Affischer är ett steg i rätt riktning! Det har inte setts på hela förra året inklusive att det saknades program på alla racen för publiken. Det underlättar för alla om det finns material att visa. Hemsidor, affischer eller liknande.

Jag kommer själv bara köra race i år som är helt tvärtemot det du säger sist där.

...
Men som gammal fobollspelare som varit med i Gothia Cup flera gånger undrar jag om det finns något liknade inom mc-sporten?
Likt Gothia Cup menar jag.

Det skulle vara så häftigt.

En världscup för ungdomar menar du?
 
Last edited:

Kneedrag

Guest
En världscup för ungdomar menar du?

Japp det är Gothia Cup.
Spelas under en hel vecka i och runt Göteborg.
Typ 1500 lag från olika länder.

Det är arrangemanget jag gillar, man kan ju inte annat än säga att Gothia Cup lyckats, verkligen en härlig folkfest.
Och att vinna det är ju en av det häftigaste man kan göra om man är en vanlig fotbollspelare som inte någonsin kommer spela i U21 eller i Allsvenskan i framtiden.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top