Trendspaning

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Vilka är trenderna när man kommer till mat?
Vi kom inte direkt fram till något.
"Äkta" är det nya när det kommer till mat.
Man vet inte riktigt vad "äkta" är för nåt, men man vet att det INTE:
* är billigt
* har tillsatser
* är tillverkat på fabrik

Förespråkarna av "äkta" vill gärna göra gällande att allt som inte är "äkta" är direkt farligt, trots att man inte har några belägg för saken.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
BMW hade det som tillval redan på E39, tror jag.
Är 80% säker Merca hade det redan på W210.
Nuförtiden har tom Skoda det. Vet att det finns i Superben, osäker på Octavia och neråt.

Ofan, märks verkligen att jag lagt bilar på hyllan.
Iofs så är ju sånt fruktansvärt ointressant haha :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Senaste trenden hos killar jag kan komma på är väl den där rockabilly-"light"-frisyren som är kort som fan på sidorna relativt högt upp och sedan blir en ganska luftig bakåtslique på jässan. Hör ihop med tidigare nämnda glasögon.

Såhär typ?:D
 

Bifogat

  • DSC01378.JPG
    DSC01378.JPG
    45.9 KB · Visningar: 160

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
De där hopvikbara stegarna är förjävla bra till massor av saker! Ångrar inte köpet en sekund.

Finns en ännu vassare variant numera, teleskopstege! En rörsegmentstege som är hopvikbar "in i sig själv" liksom, tar bara så stor plats som segmenten är långa och som det tjockaste "yttersta" röret är tjock:tummenupp
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Finns en ännu vassare variant numera, teleskopstege! En rörsegmentstege som är hopvikbar "in i sig själv" liksom, tar bara så stor plats som segmenten är långa och som det tjockaste "yttersta" röret är tjock:tummenupp

Ser en kul bild framför mig när spärrarna lossnar när man är högst upp :D
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Finns en ännu vassare variant numera, teleskopstege! En rörsegmentstege som är hopvikbar "in i sig själv" liksom, tar bara så stor plats som segmenten är långa och som det tjockaste "yttersta" röret är tjock:tummenupp

Vet, har en sån också. Totalt värdelös.

Poängen med vikstegen är ju att den går använda som pall, bord och alltmöjligt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ser en kul bild framför mig när spärrarna lossnar när man är högst upp :D

Kan bli dåligt:D

Men seriöst, den vi har verkar vara av bra kvalisort. Har funkat bra till vad vi haft den till i alla fall:)

Det bästa av allt är att den kostade gratis (eller ja, den följde med när vi köpte sommarstuga), så vi brukar ett sjyst verktyg som nog hade kostat många sköna tusenlappar till ingen kostnad alls:tummenupp

Vet, har en sån också. Totalt värdelös.

Poängen med vikstegen är ju att den går använda som pall, bord och alltmöjligt.

Nja, det beror ju på vad man ska ha den till. Ska man bara klättra på eländet och utrymmesbesparing är av vikt så är ju teleskopstegen oslagbar. Men som du säger så finns det fler användningsområden för en vikstege:)
 
Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Det där tycker jag har blivit lite väl trendigt, jobb :mad: Vafan, när bidragsregeringen satt så var ju var och varannan människa hemma om dagarna, men nu ska de helt plötsligt jobba för att det lönar sig numera.
Såna trender blir jag lite sur på, eller så är jag bara bitter för att jag själv går hemma och slår dank med bidrag från f-kassan.

Det lönade sig även innan att jobba. ;)

Vad gör du med ungen då? Stänger in henne i tvättstugan?
Här kan man inte välja om man vill leka eller inte. Man får snällt låtsasäta tygapelsinen eller plinga med nånting så att lillens ögon tindrar.

Eller sätta honom framför ett spännande avsnitt av Teletubbies? :hihi
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Eller sätta honom framför ett spännande avsnitt av Teletubbies? :hihi

Teletubbies är numera uppgraderat till Drömmarnas Trädgård. Man kan ju tro att jag slipper Teletubbies nu, men icke. Inom bara några veckor kommer nytillskottet, och då är det BÅDE TT & DT som gäller. Stön.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Teletubbies är numera uppgraderat till Drömmarnas Trädgård. Man kan ju tro att jag slipper Teletubbies nu, men icke. Inom bara några veckor kommer nytillskottet, och då är det BÅDE TT & DT som gäller. Stön.

Jag såg en snutt av det där Drömmarnas trädgård som jag har sett dig skriva om tidigare. Vart är det bättre än Teletubbies :3freak
Nej, Simpsons, Bo på zoo och Fåret Shaun är vad min unge får hålla sig till, det där DT känns ganska så destruktivt det med :näsblod

Vad gör du med ungen då? Stänger in henne i tvättstugan?
Här kan man inte välja om man vill leka eller inte. Man får snällt låtsasäta tygapelsinen eller plinga med nånting så att lillens ögon tindrar.

Njae, nu får man ju leka lite med henne tills man orkar dra på sig kläderna och åka till farmor eller lämna henne hos mormor så att en annan kan jobba lite. Men det där med tvättstugan ska jag testa, man hör inte vad som sker där inne upp till övervåningen så det bör funka. Ska man stänga in tvättmedel och sånt :confused:

:rofl:rofl:rofl:3freak

Fan vad jag vill sla knut pa aggledarna efter denna kommentar:tummenupp

Åja, lite sugen är du nog allt :rolleyes:

Det lönade sig även innan att jobba. ;)

Det tvivlar jag på.
 
Last edited:

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
På SH kommer det att bli en trend att leta efter "disconfirming evidence" under året.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Nakna hojar eller sporthojar, vilken trend lutar det åt? Känns som om nakna hojar är populärt idag. De kanske äntligen har börjat bli snygga :hihi

Jag har en annan trendspaning. På Facebook har det ganska plötsligt börjat dyka upp en massa inlägg där folk tackar sina "fina" vänner eller kallar sin kompis kort och gott för "finaste".

Jag ryser av obehag och gnisslar mina bittra tänder åt det fenomenet.

... Lägg på hjärt-tecknet också, vet inte hur de gör det dock. <3 Kanske(?)

Senaste trenden hos killar jag kan komma på är väl den där rockabilly-"light"-frisyren som är kort som fan på sidorna relativt högt upp och sedan blir en ganska luftig bakåtslique på jässan. Hör ihop med tidigare nämnda glasögon.

Det roliga är att det är att det är till 99% vänstermänniskor som bär den som ett svar på de dito tjejernas nyfunna passion för rockabillylook. Helt utan en tanke på att denna trend ursprunger ur en motorkultur med sydstatsflaggor och brända kors.

Nu ska jag fanimej spana!

Pallar inte se den frisyren! När man haft polare i 10år med samma "ruffsfrisyr" kör de sedan med hög luftig slickad frilla. Fortfarande inte vant mig, tror fortfarande att det inte är på riktigt...
 
Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Sen har jag en till: Stora Bokstäver På Varje Ord Fast Det Är Samma Mening! Varför? Trend eller är detta nått nytt kidsen lär sig i skolan?

Ordet "kidsen" är också en trend nu när vi ändå håller på. Alla över 25 säger "kidsen" :hihi
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Att skriva "ja" när man menar "jag".
"Han" när man menar "honom".
"Dra alla över en kant" när man menar "dra alla över samma kam".

Osv osv. Men det är nog ingen trend när jag tänker efter, det handlar om kronisk nonchalans.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top