Trendspaning

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Finansiera allt man "äger" på det amorteringsfria bostadslånet. ...och givetvis salta den inkluderade köksrenoveringen så den räcker till tajlandsemestern. ...sedan ROT-avdrag på det naturligtvis.

Skryta med att man "köpt" ny bil utan att ens reflektera över att det är leasing.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jättelång halsduk som hänger i en cirkel över axlar och bröst men inte har någon kontakt med halsen.

Den halsduken går ofta i beige/grå färgskala och jag tror det är en symbol för att visa hur öppen man är för främmande kulturer. Lite som vita, blekfeta kvinnor som ska dansa afrikansk dans fast light.

Skryta med att man "köpt" ny bil utan att ens reflektera över att det är leasing.

Det är fegt att leasa :mad:
Har man inte ägt en gammal bil som läcker i lådan, käkar knutkors och envisas med att packa ihop när man minst behöver det så har man inte riktigt ägt en bil.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är fegt att leasa :mad:
Har man inte ägt en gammal bil som läcker i lådan, käkar knutkors och envisas med att packa ihop när man minst behöver det så har man inte riktigt ägt en bil.


...som jag har bogserat nya husbelånade plastbåtar av grund och till sjömackar med min tändkulebåt. Min 31 år gamla dieselmercedes har heller aldrig svikit :mad:

Leasing är nog bra för de livsformer som är oförmögna att sköta det förebyggande underhållet. :D
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja


Eller dom som inte kan fresstyle-laga vid vägkanten med glasspinnar och silvertejp...

Det är fegt att leasa :mad:
Har man inte ägt en gammal bil som läcker i lådan, käkar knutkors och envisas med att packa ihop när man minst behöver det så har man inte riktigt ägt en bil.

Teo verkar ha svart bälte i ryssmeck! :D
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Teo verkar ha svart bälte i ryssmeck! :D

Det är en ren befrielse att få banka knoster på en spindel som klarar att ta emot stryk när man ska få loss grejer som suttit i 30.000 mil.

I dag har jag hämtat min moderna svenssonbil från den autoriserade bmw-verkstaden för att den varnade för att det var lågt lufttryck i däcken, något som var rent skitsnack men behövde åtgärdas för att kunna få skiten såld. De kopplade in en kåmpjuter och släkte felmeddelandet. 4.000:-!!! Det var vad båda knutkorsen, yttre och inre hjullager+lagerbanor, packningar och dammskydd till både höger och vänster kostade till Långforden. Prylar som motsvarar den ofjädrade vikten på gubbkombin i kilo.

:mad:
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Det är fegt att leasa :mad:
Har man inte ägt en gammal bil som läcker i lådan, käkar knutkors och envisas med att packa ihop när man minst behöver det så har man inte riktigt ägt en bil.

B16/B18/B230 går köra på matolja i nödfall....
"Har jag hört"
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är en ren befrielse att få banka knoster på en spindel som klarar att ta emot stryk när man ska få loss grejer som suttit i 30.000 mil.

I dag har jag hämtat min moderna svenssonbil från den autoriserade bmw-verkstaden för att den varnade för att det var lågt lufttryck i däcken, något som var rent skitsnack men behövde åtgärdas för att kunna få skiten såld. De kopplade in en kåmpjuter och släkte felmeddelandet. 4.000:-!!! Det var vad båda knutkorsen, yttre och inre hjullager+lagerbanor, packningar och dammskydd till både höger och vänster kostade till Långforden. Prylar som motsvarar den ofjädrade vikten på gubbkombin i kilo.

:mad:

Härlitt! Nu gör vi dieseltråd av den här tråden också! :banana
En annan fördel med gammal bil och båt var hösten 1999. Jag sov lugnt på nyårsnatten. Tryggt förvissad om att det inte fanns ngn 2000-bugg i varken tändkulan eller kruppstålet.
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Härlitt! Nu gör vi dieseltråd av den här tråden också! :banana
En annan fördel med gammal bil och båt var hösten 1999. Jag sov lugnt på nyårsnatten. Tryggt förvissad om att det inte fanns ngn 2000-bugg i varken tändkulan eller kruppstålet.

Grejen var väl att det fanns knappt nån bugg annars heller ...Men folk var rätt skärrade ...Sjäv satt jag med EXTRA FULLT BETALT på jour i Uppsala på ett Pillertrillarföretag Ifrån 1800 till 0300 på Nyårsdagens morgon ,, En Seg upplevelse, Som gav akuta besvär av slagsida PGA "tyngden" i lädret när man gick hem :)
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag har en annan trendspaning. På Facebook har det ganska plötsligt börjat dyka upp en massa inlägg där folk tackar sina "fina" vänner eller kallar sin kompis kort och gott för "finaste".

Jag ryser av obehag och gnisslar mina bittra tänder åt det fenomenet.
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Folk som svarar "Coolt" på allt som kommer i dess väg.
"Vad gör du?, -"Skiter",-"Cooolt"
"Jag skall åka och handla korv", -"Cooool"
"Ett gäng kärnvapenmissiler är på väg, jorden har 3min kvar" -"Coolt"

..säkert ett beteende som funnits länge iofs. "Coolt" är ett uttryck som skall användas med respekt!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har en annan trendspaning. På Facebook har det ganska plötsligt börjat dyka upp en massa inlägg där folk tackar sina "fina" vänner eller kallar sin kompis kort och gott för "finaste".

Jag ryser av obehag och gnisslar mina bittra tänder åt det fenomenet.

Det där var riktigt äckligt. Skall genast kolla min FB och se om det är några bekanta jag kan plocka bort.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ja, er bidragstagande parasiter på samhällskroppen har jag inget till övers för. Höginkomsttagare är det nya röda! :tungan

Du ska ha tack som betalar min lön åtminstone :tummenupp

Kan du inte svartjobba lite då?

Klart jag kan, och gör. Men faktum återstår fortfarande; Vad fan ska jag göra om dagarna när alla jobbar? Leka med ungen? Så jävla kul är det inte i flera timmar...
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det där var riktigt äckligt. Skall genast kolla min FB och se om det är några bekanta jag kan plocka bort.

Det räcker ju om man rensar bort alla som har klickat på "Check this out, this girls dress got her expelled from school" och sprider skiten vidare....
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har en annan trendspaning. På Facebook har det ganska plötsligt börjat dyka upp en massa inlägg där folk tackar sina "fina" vänner eller kallar sin kompis kort och gott för "finaste".

Jag ryser av obehag och gnisslar mina bittra tänder åt det fenomenet.

Jag hade en flickvän för en herrans massa år sedan som alltid sa så. Misstänker att hon nog kan ha startat det där. Hah!
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Folk som svarar "Coolt" på allt som kommer i dess väg.
"Vad gör du?, -"Skiter",-"Cooolt"
"Jag skall åka och handla korv", -"Cooool"
"Ett gäng kärnvapenmissiler är på väg, jorden har 3min kvar" -"Coolt"

..säkert ett beteende som funnits länge iofs. "Coolt" är ett uttryck som skall användas med respekt!



Coolt





:såjaponken
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Du ska ha tack som betalar min lön åtminstone :tummenupp

Klart jag kan, och gör. Men faktum återstår fortfarande; Vad fan ska jag göra om dagarna när alla jobbar? Leka med ungen? Så jävla kul är det inte i flera timmar...

Vad gör du med ungen då? Stänger in henne i tvättstugan?
Här kan man inte välja om man vill leka eller inte. Man får snällt låtsasäta tygapelsinen eller plinga med nånting så att lillens ögon tindrar.
 

0scar

Guest
Jag har en annan trendspaning. På Facebook har det ganska plötsligt börjat dyka upp en massa inlägg där folk tackar sina "fina" vänner eller kallar sin kompis kort och gott för "finaste".

Jag ryser av obehag och gnisslar mina bittra tänder åt det fenomenet.

.......Ihop med "status-shuffle" slagfardiga ordsprak alt. av andra genomtankta smarta kommentarer som frisk kopieras och postas som sin. Flera ganger om dagen!!!:huvet:huvet

Nagon som normalt tragglar sig pa fjortis-sms-svenska plotsligt har noga formulerade, filosofiska och dramatiska statusar om livet. Pa engelska.:död

Vad gör du med ungen då? Stänger in henne i tvättstugan?
Här kan man inte välja om man vill leka eller inte. Man får snällt låtsasäta tygapelsinen eller plinga med nånting så att lillens ögon tindrar.

:rofl:rofl:rofl:3freak

Fan vad jag vill sla knut pa aggledarna efter denna kommentar:tummenupp
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
En trend som håller i sig och faktiskt är på frammarsch än är att ligga i omkörningsfilen på flerfiliga vägar trots att det är fritt i det högra körfältet och trots att jag (eller någon annan) kommit ikapp bakom. Man liksom lägger beslag på ett körfält och gör det till sitt eget att bestämma farten i. Min spaning är att denna trend tog fart lavinartat när man införde att det var ok att köra om på fel sida på 50 och 70-väg. Sinnesslöa muppar har vant sig att alltid ligga i vänsterfilen oavsett var de kör.

Jag anar en annalkande trend där normalt sett laglydiga bilister börjar bryta mot lagen och köra om på fel sida.

520 watt helljus löser det problemet väldigt enkelt :D
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top