Trendspaning

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har vi några trendorakel här? Tänkte att vi tillsammans kunde snappa upp trender på uppsegling. Vad är trendigt just nu?

1. Allt Mac/Apple
2. Hemmaspa
3. Gnäll om en ev "bubbla"
osv
osv

Dessa är rent uppenbara, så de är ointressanta.
Jag har tex noterat ett ökande antal skivoveraller på folk i Stockholm (Gamla Stan). Såg bla en dam i skidoverall i ormskinnsimitation på Coop vid Järntorget. Är detta en trend på frammarsch eller bara ryska turister på besök?
 

creare

Guest
1. Allt Mac/Apple <--- Helt rätt. (t.ex. app-utvecklare/skapare).

Fyrkantiga glasögon (med rätt så mjuka hörn), de som inte behöver riktiga har plast.

Gå från SH till motard

Facebook

Vara med på mingelbilder (iaf i sthlm, börjar bli löjligt fih)

(ska nog ta o flytta snart)

4. One piece suit Nu blir det inte bara tröja över skinnstället till våren...

haha, den där är också en sådan snackis. Där satt den :tummenupp
 
Last edited:

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Den uppvikta sotarmössan :zpy

pic14_64840134.jpg
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Facebook

Vara med på mingelbilder (iaf i sthlm, börjar bli löjligt fih)

Nja, det där skulle jag nog inte vilja kalla trender. Facebook är väl mer eller mindre ett begrepp nuförtiden, och mingelbilder har ju funnits i 5+ år. Ingen nyhet direkt. Vi får hoppas att båda ovanstående fenomenen snart självdör. Bloggvärden likaså.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Köpa sig lycklig. Ingen förstår varför man ens tar sig ut i naturen längre. Men media-markts rea har de koll på.

Poäng. Visst fan är det hemskt. Det stämmer in på mig också.
Tillbringade 12h/dygn på mer eller mindre egen hand i naturen som liten, så jag känner mig rätt hemma där.

Men nu då? När jag är i Hagaparken i Sthlm känns det som om jag är i naturen. Det händer tyl 3 ggr/år. Mer än så är jag nästan aldrig i naturen. Lever nästan hela mitt liv innanför tullarna förutom när jag är ute och reser. Det är fan skandal.

Jag måste köpa en snöskooter. Får man köra på Djurgårn måntro?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Poäng. Visst fan är det hemskt. Det stämmer in på mig också.
Tillbringade 12h/dygn på mer eller mindre egen hand i naturen som liten, så jag känner mig rätt hemma där.

Men nu då? När jag är i Hagaparken i Sthlm känns det som om jag är i naturen. Det händer tyl 3 ggr/år. Mer än så är jag nästan aldrig i naturen. Lever nästan hela mitt liv innanför tullarna förutom när jag är ute och reser. Det är fan skandal.

Jag måste köpa en snöskooter. Får man köra på Djurgårn måntro?

Jag försöker leva tvärtom mina vänner, har alltför många polare som lever på den lilla gnistan impuls-köp ger dem. Mina minnen varar för evigt. Försöker intala dem detta men börjar sluta bry mig. De tycker nästan det är "jobbigt" att jag är ute och lever livet.

Varje gång jag är påväg att köpa en pryl, tänker jag "Vart i världen kan jag ta mig för dessa pengar?".
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Hemmaspa är ju ute sedan länge.
Var väl över ett år sedan det vart köket man ska bränna pengar på?
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Har det inte varit det de senaste tio åren?

Näe, var ju inte länge sedan man skulle bygga gigantiskt badrum med både bastu, bubbelpool och massagedusch.
Som används en gång om året.

Det är först på senare tid man ska bygga en hangar till kök med så mycket skåp och lådor att man slipper hyra förråd. För att inte tala om den obligatoriska ön som måste kosta minst 60lök och ändå bara används för att lägga posten på.
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Närodlade råvaror och färdigkomponerade Matkassar borde man ju kunna räkna som trender.

Pratade faktiskt om det här när jag var hem och åt middag med familjen senast.
Vilka är trenderna när man kommer till mat?
Vi kom inte direkt fram till något.

Näe, var ju inte länge sedan man skulle bygga gigantiskt badrum med både bastu, bubbelpool och massagedusch.
Som används en gång om året.

Det är först på senare tid man ska bygga en hangar till kök med så mycket skåp och lådor att man slipper hyra förråd. För att inte tala om den obligatoriska ön som måste kosta minst 60lök och ändå bara används för att lägga posten på.

Bara i min kompiskrets som sånt faktiskt används? :va
Blir alltid något bastubad eller att man eldar på den vedeldade badtunnan nån gång / månad.

Och för att inte tala om kök. Jag har iaf ett litet intresse för att laga mat, och blir tokig på köket i min 1:a. Men då handlar det mer om avsaknaden av arbetsytor. Känner inget sug efter ett extremt dyrt kök.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Grymt tråd! Vardör har jag inte startat den?! :mad:

Dessa är ju gamla trender allihopa, men det känns lite som stiltje nu i trendvärlden (Sthlm). Något som ger mig magont då det antagligen är ett andetag inför vad som komma skall.

Kan vara något i stil med de där jeansen som blixtrade till under en väldigt kort men lika intensiv period för 7 år sedan som cheyer bar. De var smala vid anklarne men växte sedan utåt desto högre upp på louvren man kom för att sedan sitta helt slappt runt höfterna. Och av någon konstig anledning hasade de inte ner. Däremot hade de inbyggt gällivarehäng.

:mad:

De var så fula att man blev arg och ALLA tjejer skulle ha dessa och tyckte samtidigt att de var speciella.


Senaste trenden hos killar jag kan komma på är väl den där rockabilly-"light"-frisyren som är kort som fan på sidorna relativt högt upp och sedan blir en ganska luftig bakåtslique på jässan. Hör ihop med tidigare nämnda glasögon.

Det roliga är att det är att det är till 99% vänstermänniskor som bär den som ett svar på de dito tjejernas nyfunna passion för rockabillylook. Helt utan en tanke på att denna trend ursprunger ur en motorkultur med sydstatsflaggor och brända kors.

Nu ska jag fanimej spana!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Senaste trenden hos killar jag kan komma på är väl den där rockabilly-"light"-frisyren som är kort som fan på sidorna relativt högt upp och sedan blir en ganska luftig bakåtslique på jässan. Hör ihop med tidigare nämnda glasögon.

Aaah. Det har du rätt i. Tror du det kommer börja dyka upp raggarbilar på Stockholms gator också? Vore rätt ball fakitskt.

Har även noterat att förra årets palestinasjal är på väg ut. Likaså de svarta Fidel Castro-kepsarna. Tack och lov för det.

Närodlade råvaror och färdigkomponerade Matkassar borde man ju kunna räkna som trender.

Bra spanat, men det där är ju en företeelse som funnits ett år, minst.
Vet inte hus många såna företag det finns. Har sälv testat 3-4 stycken åtminstone (deras testkassar är alltid apbilliga :D)
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Aaah. Det har du rätt i. Tror du det kommer börja dyka upp raggarbilar på Stockholms gator också? Vore rätt ball fakitskt.

Inte då.

Så fort ordet spridit sig ut till gatorna så raggarna börjar inse att de är trendiga och letar sig in till Mosebacke på rockabillyklubb med sydstatsflagger på jeansvästarna i hopp att få nuppa annat än de två skökor som hoppar runt mellan Nova -63:an och Dart -67:an med kexiga skärmkanter när de stannar för rokad kommer ljuset (eventuellt) gå upp för kultureliten och det kommer ännu en hippitrend som motreaktion för att de ska duscha av sig fördomarna och rashatet de skyltat med i 2 år.

Jag skulle vilja uppleva detta ögonblick.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top