Platser lediga i Nordgren Racing 2011 i 125cc, Superstock 600 & Superbike

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Platser lediga i Nordgren Racing 2011 i 125cc, Superstock 600 & Superbike

Teamet kommer även 2011 att köra Honda i SM och SO
Vid intresse att köra för teamet kontakta Henrik Nordgren på
henrik@nordgrenracing.com eller 0708-578257

Du har möjlighet att påverka hojens spec allt för att hitta en lösning som kan passa din ekonomi

Kort info om Nordgren Racing
-Har 20 års erfarenhet av roadracing
-Totalt 3 SM-guld och ett antal silver och brons samt NM medaljer
-Teamet har deltagit i allt från debutant racing till VM-nivå
-Teamet har deltagit i flera nationella mästerskap utanför norden såsom tyska, hollänska och amerikanska mästerskapen
-Teamet har deltagit i flera stora real roadracing tävlingar såsom North West 200 och Frohburger-Dreieck
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Eldsjäl :tummenupp
Har ett litet kul minne!
Var på Knutan för ett par år sedan och kunde då inte sova (pga elverken) gick då ut ur vagnen vid 1 tiden på natten vem stod då där och mekade tro, jorå Nordgren himself, försökte åter sova men nej det gick ju inte, gick ut igen 4 på morgonen, å där står nordgren mekandes forfarande, vi pratade en stund, du höll på hela natten bara för att få ihop det åt någon av dina förare skulle få köra nästa dag.
DET KALLAR JAG ELDSJÄL! :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag som just tänkte fråga Axxexs vad det skulle åkas nästa år nu när 250 slutade ingå i SM. Då blir där gatmoppar som underhålls av depåns flinkaste händer nästa säsong...:tummenupp
 

labben

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Lerum
Hoj
Kawasaki ZX10R 04
För oss som undrar. Kommer man kunna köra enstaka tävlingar? T.ex. Anderstorp?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Då blir där gatmoppar som underhålls av depåns flinkaste händer nästa säsong...:tummenupp

Det har funnits minst en gatmoppe i teamet i åratal nu. Sonni Harms körde ju 600STK och Jocke har kört en del Superbike Challenge. På Mantorp i höstas kördes ett ERF som träning.

Notera också att Henrik skriver 125 också.

För oss som undrar. Kommer man kunna köra enstaka tävlingar? T.ex. Anderstorp?

Det är nog bäst att du kontaktar Henrik enligt ovan då han inte är på SH ofta alls. :tummenupp
 
Last edited:

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Eldsjäl :tummenupp
Har ett litet kul minne!
Var på Knutan för ett par år sedan och kunde då inte sova (pga elverken) gick då ut ur vagnen vid 1 tiden på natten vem stod då där och mekade tro, jorå Nordgren himself, försökte åter sova men nej det gick ju inte, gick ut igen 4 på morgonen, å där står nordgren mekandes forfarande, vi pratade en stund, du höll på hela natten bara för att få ihop det åt någon av dina förare skulle få köra nästa dag.
DET KALLAR JAG ELDSJÄL! :)

Det har blivit några sena nätter och ibland först klar på morgonen. Men med lite billig energidryck går det... Bara man har viljan.
Nog har jag många minnen från nattmekningen och det är roligt när någon kommer förbi och pratar en stund (jag blir endast iriterad på fyllesnack ibland eftersom man har så mycket att göra)

När jag tävlade själv försökte jag undika att komma i säng efter kl 3 för att vara någorlunda pigg .
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jag som just tänkte fråga Axxexs vad det skulle åkas nästa år nu när 250 slutade ingå i SM. Då blir där gatmoppar som underhålls av depåns flinkaste händer nästa säsong...:tummenupp

I SM ska vi köra 125GP, stk600 och stk1000 är det väll tänkt.

Ev skulle jag kunna tänka mig hjälpa en förare i junior som kör en aprilia. Har ett projekt med en aprilia som jag inte kommer kunna få ihop i tid. Så skulle kunna låna ut delar som fälgar och kraschdelar ifrån den hojen. Hjälp med lackering och få följa med våra förare på träning tex. Även på racen låna ut grejjer som tex depåskylt osv. Tips från våran teamchef och förare som själva har bakgrund med att köra sån hoj. Dvs någon som har en egen hoj och som inte direkt blir en del av teamet utan mera som att jag/vi är fadder till dom. Satelitteam kan man säga. :)

250 kör vi nog något med. Funderat på Silverstone. Fått förfrågan så här långt om att låna ut hoj till Manx GP och LMS b-race. Men vi kör iaf 250 på Frohburger-Dreieck där vi har en vinnst att försvara ifrån förra året. :)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top