Honda CB650 - Bobber madness

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Ascoolt bygge, oldschool stuket regerar, men bygget förtjänar ett annat baklyse, ett malteserkors monterat högt uppe i sissyn vore helrätt.

B70-054_1774.jpg
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Den blir cool & sissyn är grymm håller med att allt inte måste "vara". På tal om baklyse så finns det en snubbe som säljer gamla nostagigrejer fast coola. Vet ej vad han heter men han brukar ha skumma annonser på blocket från Norrköping.
Coola döskallebakljus osv. tyvärr har jag slarvat bort hans nr. å vad han heter vet jag inte men han har en SR500 med ett Bältdjur på så det kanske är nånannan här som vet.
 

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
Den blir cool & sissyn är grymm håller med att allt inte måste "vara". På tal om baklyse så finns det en snubbe som säljer gamla nostagigrejer fast coola. Vet ej vad han heter men han brukar ha skumma annonser på blocket från Norrköping.
Coola döskallebakljus osv. tyvärr har jag slarvat bort hans nr. å vad han heter vet jag inte men han har en SR500 med ett Bältdjur på så det kanske är nånannan här som vet.

I know who he is, jag handlade bland annat tanken och sadeln från honom. Han heter Erik och har en riktigt härlig passion för old school-stuk! Hälsade på honom för ett tag sedan och spanade in hans prylar för lite inspiration.

Ja, egentligen borde man ju hitta någon lämpligare baklykta. Ska leta lite!

Tanken har nu blivit lackad och imorgon sitter den monterad på hojen. Är det inte svinigt kallt och snöfritt så tar jag ut hojen och provkör en sväng runt garaget. Vulktejpade alla kablar idag och drog det så snyggt och diskret som möjligt. Hojen börjar likna något.

En fundering: Tycker ni att jag ska måla däcken vita på sidorna?

Custom_Bobber_Gallery_59671_20080418.JPG
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Tror inte att vita däcksidor gör sig så bra utan ekerfälgar men kanske... stripa fälgkanten annars det tror jag kan bli najs.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ascoolt bygge, oldschool stuket regerar, men bygget förtjänar ett annat baklyse, ett malteserkors monterat högt uppe i sissyn vore helrätt.

B70-054_1774.jpg

Kantboll på att det lyset är "FÖR MYCKET" men jag älskar dom.
Har ett liggandes om du vill köpa för billig penning.

JA, däcksidorna ska vara vita.

Coolt bygge.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Kantboll på att det lyset är "FÖR MYCKET" men jag älskar dom.
Har ett liggandes om du vill köpa för billig penning.

JA, däcksidorna ska vara vita.

Coolt bygge.

Klart den är för mycket. Men på ett bygge som skulle passa in i Deliverance-land är det även helt rätt.
 

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
Idag tog jag en liten provtur runt garaget! Fan vad härlig den har blivit :yoparty

En hel del kvar att göra dock, men skön känsla att bygget verkligen fungerar som den ska. All el är färdigkopplad sånär som på ett saknat blinkersrelä.

En liten bild från när jag rullat ut åbäket!

19u.jpg
 

STORmogulen

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Västra Götaland
Hoj
nere på 800cc tot.
Schysst bygge! Man blir ju lite sugen på att sätta sågen i nåt liknande.. saknas bara ett garage och massa tid. Men tids nog så =)

Tänkte på bakljuset, hade ju suttit som en smäck med ett enkelt runt bakljus typ Volvo PV 444, eller någon mer konformad modell. Litet, smidigt och du slipper förstöra looken LED :tummenupp
 

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
Sådär, nu har jag slängt i nya större huvudmunstycken i förgasarna och fått på lite klibbor på hojen. Tycker den börjar likna något nu :)

Och ja, ankröven är tillbaka för att stanna!

20u.jpg

21u.jpg

22u.jpg
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Sådär, nu har jag slängt i nya större huvudmunstycken i förgasarna och fått på lite klibbor på hojen. Tycker den börjar likna något nu :)

Och ja, ankröven är tillbaka för att stanna!

Riktigt evil, ser ut som något som Blackie Lawless skulle kunna styra runt på. :yoparty
 

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
Riktigt evil, ser ut som något som Blackie Lawless skulle kunna styra runt på. :yoparty

Ja visst blir den bad ass. Nu väntar jag bara på våren så man kan få åka ut och se hur den går. Körde en liiiten vända runt garaget igår efter justering av förgasarna och den verkar gå rent och fint nu.

Funderar på om man kanske skulle sätta tänderna i ett nytt projekt..
 

Charley Starzz

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2009
Ort
karlstad
Hoj
Yamaha TDM 850, -94
En liten orange vimpel à la barncykel högst upp på sissyn kanske?
Grattis till ett snyggt bygge! Känns ruskigt retro och outlaw!
 

jonas4125

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2011
Ort
tråvad
Hoj
ninja-95
ska nr plåten sitta nere vid hjulet,,isåfall ska du väll ha lampan där,,finns en del roliga billampor,tex tidig bubbla,ford 30-tal mm
 

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
Om någon är sugen så tänkte jag sälja av hojbygget. Allting klart för att köra, ska bara byta huvudmunstyckena i förgasarna och fixa ett blinkersrelä, sen funkar allt! Var ute och körde en sväng igår nu när våren äntligen har kommit.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top