Yzr 500 rd

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Hej! Idag hämtade jag 4 st nyborrade cylindrar. Mycket fina. Jag passade på att lämna in vevaxlarna på lagerbyte när jag ändå var där. Små framsteg men till slut ska det bli färdigt:D
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
hur går det för dig?
här ramen hemma snart hos dig?
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
hur går det för dig?
här ramen hemma snart hos dig?

Hej igen!

Ja, ramen är snart hos mig. Den 2/8 slutbetalde jag ramen då den i mitten av nästa vecka ska va klar tillsammans med allt det andra jag beställt, (fotpinnar, bakram, länkage till svingen) Sen tar det 7-10 dar med Australia post air freight enl Mick så i slutet av augusti borde jag ha den hemma:tummenupp Annars har det inte hänt nåt med bygget i sommar då jag har haft fullt upp med hus, ungar och fru, semester till sthlm (gröna lund, skansen samt naturligtvis Pizza HUT) Det enda som hänt är att jag hämtat mina nyborrade cylindrar. samt att vevaxlarna är inlämnade på lagerbyte. Jag har även beställt grejor från Yambits i England igen: Kylarslangar Samco blåa, Kopplingsvire, gasvire, p-boxsats motor, kolvbultslager. Borde komma snart. Är det nån som har gjort TSI modifieringarna på en RD 500 i Sverige?? Det blir förhoppningsvis en tidig julafton iår och jag återkommer naturligtvis med bilder och mer info när delarna ramlar in

Ha de!
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Detta är bygget just nu! Samt att jag har ett kåpset från en YZR 500...Ett par timmar i garaget så
 

Bifogat

  • Båt tur rännö 010.jpg
    Båt tur rännö 010.jpg
    197.8 KB · Visningar: 476

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
kalmar län
Hoj
z900 -21
Fick syn på tråden först nu, grymt häftigt! Vill ha!! Vet inte om jag bommade det, men hur gjorde du med valet av ram? pyntade du de 500$ för den "nya" varianten? Ser fram emot fortsättningen!
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Fick syn på tråden först nu, grymt häftigt! Vill ha!! Vet inte om jag bommade det, men hur gjorde du med valet av ram? pyntade du de 500$ för den "nya" varianten? Ser fram emot fortsättningen!

Nej då jag av ekonomiska skäl inte kommer att jaga vikt "har inte råd med kolfiberfälgar etc" så tog jag den gamla modellen.
 

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Umeå - Västansjö
Hoj
Honda XR630
Hade varit mer än överlycklig ifall jag så lite som fått se på när du skruvar ihop den! Jäklar va spännande!

Lycka till och jag håller alla tummar jag kan att allt går vägen :tummenupp
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Hej igen!

Ja, ramen är snart hos mig. Den 2/8 slutbetalde jag ramen då den i mitten av nästa vecka ska va klar tillsammans med allt det andra jag beställt, (fotpinnar, bakram, länkage till svingen) Sen tar det 7-10 dar med Australia post air freight enl Mick så i slutet av augusti borde jag ha den hemma:tummenupp Annars har det inte hänt nåt med bygget i sommar då jag har haft fullt upp med hus, ungar och fru, semester till sthlm (gröna lund, skansen samt naturligtvis Pizza HUT) Det enda som hänt är att jag hämtat mina nyborrade cylindrar. samt att vevaxlarna är inlämnade på lagerbyte. Jag har även beställt grejor från Yambits i England igen: Kylarslangar Samco blåa, Kopplingsvire, gasvire, p-boxsats motor, kolvbultslager. Borde komma snart. Är det nån som har gjort TSI modifieringarna på en RD 500 i Sverige?? Det blir förhoppningsvis en tidig julafton iår och jag återkommer naturligtvis med bilder och mer info när delarna ramlar in

Ha de!

Kul! Då kommer man kunna följa detta i vinter kanske. Alltid roligt att ha lite mc att se fram imot då också :tummenupp
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Paket med posten idag! Från Yambits i England, De var ruskigt snabba att leverera. Samco Kylarslangar, Oil seal kit engine till samma pris som EN oil seal kostar i Sverige, Kolvbultslager, gas och kopplings vire. Det är svårt att hitta ett ställe som har alla delar man behöver. Det blir att handla från olika ställen, Yambits hade tex drag gas vire men inte retur viren..
 

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
kalmar län
Hoj
z900 -21
Hur går det för dej i sommarvärmen(?)? Själv har jag fått på ny bakdämpare från engelska Nitron, samt en -08 r1 gaffel o waveskivor på min fz1.
Men det är ju blaha-blaha jämfört med vad du bjuder oss på!
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Hur går det för dej i sommarvärmen(?)? Själv har jag fått på ny bakdämpare från engelska Nitron, samt en -08 r1 gaffel o waveskivor på min fz1.
Men det är ju blaha-blaha jämfört med vad du bjuder oss på!

MMM en sån gaffel funderar jag på ochså, eller från Honda SP1, Öhlins eller annat skoj, tipsa gärna om nån bra gaffel eller annat. Jag väntar fortfarande på att ramen ska bli klar. Han sa att den skulle va klar förra veckan men han har inte hört av sig. Hoppas det blir snart.
 

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
kalmar län
Hoj
z900 -21
F-n vad drygt o vänta på ramen, han kunde gott hört av sej om den inte gick på utsatt tid..
Men, men.. Kommer ju bli som julafton när den väl är här! Ska hålla ögonen öppna efter gaffel!
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
MMM en sån gaffel funderar jag på ochså, eller från Honda SP1, Öhlins eller annat skoj, tipsa gärna om nån bra gaffel eller annat. Jag väntar fortfarande på att ramen ska bli klar. Han sa att den skulle va klar förra veckan men han har inte hört av sig. Hoppas det blir snart.

Det finns en Öhlinsgaffel från en Desmosedici på ebay UK för £4800 just nu...som hittat! Eller en 250 GP TTX för futtiga £6000 om Desmogaffeln känns sniken :tungan
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Idag har jag fått en bild på mitt snart färdiga chassi, bifogas givetvis. Känns som det är nära nu:tummenupp
 

Bifogat

  • Mitt chassi.jpg
    Mitt chassi.jpg
    217.3 KB · Visningar: 429

chris 46

tidigare bågar
Gick med
16 Aug 2011
Ort
ängelholm
Hoj
90 Honda NSR 250 SP cabin racing colors
Låter som ett väldigt roligt projekt..:) ... dock så tror jag att RG 500 motorn är att föredra har haft polare med båda o jag måste säja att RG en är lättare att fixa med, plus mer hk orginal ... lycka till ...
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Kul med bild o att det är på G!


En som säljer gaffel mm. till sp1:a.. Men vad ska det vara för nivå? Kanske bättre att hitta en fullt öhlinskittad gaffel från början.. http://www.blocket.se/stockholm/Vtr_SP_1_35486207.htm?ca=18&w=3

Loggade in på ebay.se o kollade igenom tyskland. Många gafflar till r1:eek:r där.

SP1 ans gaffelben liknar 99 YZRens. Jag vill helst ha en Öhlinsgaffel från en Aprilia Mille samt 5 ekrade hjul från densamme. De liknar YZR grejorna mest för överkommliga pengar.

Låter som ett väldigt roligt projekt..:) ... dock så tror jag att RG 500 motorn är att föredra har haft polare med båda o jag måste säja att RG en är lättare att fixa med, plus mer hk orginal ... lycka till ...

Det är ju inte så att man får välja vilken motor man vill ha i detta chassi utan det är gjort för RD 500 motorn. Jag hade gärna haft en Suzze motor. Nackdelen är att de är ännu svårare att hitta. PS. Kul hoj du har NSR 250, jag hade en -89a banhoj en gång i tiden..
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top