Yzr 500 rd

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Söderslätt, Skåneland
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
Kåpor finns att köpa gissar jag, så nån direkt hjälp kan jag inte erbjuda.

Den enda jag känner till som säljer kåpor som är anpasade för Micoramarna är Wolfgangh.
http://www.youngtimershop.at/

Att hitta YZR-kåpor för vettiga pengar är annars inte helt lätt. Nu har jag turen att känna en kille som lyckats skaka fram ett par gjutformar till en uppsättning från en -99:a och jag har själv en uppsättning från mitten av nittotalet på gång.
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Har fått bekräftelse på min order och leverans beräknas till Juni- Juli 2011. Hade en förhoppning om att han bara skrev 6 månader för säkerhets skull och att det i verkligheten skulle gå fortare, men det verkar inte så. Jag tackar för responsen på min nya tråd och för alla tips
och ideer, jag har fått mycket att tänka på nu... Kul!

Ha de Tommy
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Har fått bekräftelse på min order och leverans beräknas till Juni- Juli 2011. Hade en förhoppning om att han bara skrev 6 månader för säkerhets skull och att det i verkligheten skulle gå fortare, men det verkar inte så. Jag tackar för responsen på min nya tråd och för alla tips
och ideer, jag har fått mycket att tänka på nu... Kul!

Ha de Tommy

Siktar du på banhoj eller gathoj? Alla delar jag sett är väl för banhoj utan lysen m m?
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Den enda jag känner till som säljer kåpor som är anpasade för Micoramarna är Wolfgangh.
http://www.youngtimershop.at/

Att hitta YZR-kåpor för vettiga pengar är annars inte helt lätt. Nu har jag turen att känna en kille som lyckats skaka fram ett par gjutformar till en uppsättning från en -99:a och jag har själv en uppsättning från mitten av nittotalet på gång.

vettig peng nja..men
härfinns det åxxå
http://www.airtech-streamlining.com/yamaz/YZR5001990.htm

själv har man H*nda rs250 kåpor som skulle användas ser nästan ut som nått som yamaha har använt (iaf på långt håll)
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Kanonprojekt! Personligen gillar jag RGV-motorn bättre, men det går nog att få bra snurr på en RD500-spis också. Gött ljud är det!
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Siktar du på banhoj eller gathoj? Alla delar jag sett är väl för banhoj utan lysen m m?

I första hand bana men klart det vore kul att ta in den i registret för gata. Kan ju gå då jag inte siktar på att vråltrimma motorn utan den får va så länge. Det finns ju mycket annat att lägga pengar på nu.
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
I första hand bana men klart det vore kul att ta in den i registret för gata. Kan ju gå då jag inte siktar på att vråltrimma motorn utan den får va så länge. Det finns ju mycket annat att lägga pengar på nu.

Håll dig till banhoj... mycket tuffare utan lysen och massa onödiga saker.
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Jag har nu lagt handpenningen på chassit hos Mike Costin så nu
är det inte mig det hänger på längre. Det är ju snart sommar igen och då kommer föhoppningsvis grejorna. :tummenupp
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Hej! Det verkar som jag fått tag i en motor nu av en kille på detta forum. Den ska tas isär och byta det som behöver bytas, Har laddat ner verkstadshandbok samt fått lite tips på saker att tänka på med denna motor. Det ska bli intressant då jag tidigare har hållit på med RS/RGV 250 motorn. Är det nån som har tips på nåt fraktbolag som kan frakta den från Malmö till Sundsvall?? Tacksam för tips. Sen är det slut på pengar till hojen då det är jul snart och familjen kräver sitt. Annars köper jag ju hellre kolvringar än julskinka... eller hur!:D Jag återkommer med bilder när jag fått motorn. Bifogar en bild på en YZR
 

Bifogat

  • 740px-Yamaha_YZR500_(2002).jpg
    740px-Yamaha_YZR500_(2002).jpg
    92 KB · Visningar: 388
Last edited:

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Hej! Det verkar som jag fått tag i en motor nu av en kille på detta forum. Den ska tas isär och byta det som behöver bytas, Har laddat ner verkstadshandbok samt fått lite tips på saker att tänka på med denna motor. Det ska bli intressant då jag tidigare har hållit på med RS/RGV 250 motorn. Är det nån som har tips på nåt fraktbolag som kan frakta den från Malmö till Sundsvall?? Tacksam för tips. Sen är det slut på pengar till hojen då det är jul snart och familjen kräver sitt. Annars köper jag ju hellre kolvringar än julskinka... eller hur!:D Jag återkommer med bilder när jag fått motorn. Bifogar en bild på en YZR

vilken årsmodel blev det på motorn??
(ska du köra otrimmat/lätttrimmat spelar det inte sån stor roll...men....)

och fraktbolag

dhl
posten
schenker
bussgods


men bästa är om man känner nån privat som kör tradare runt i sverige (jag gjorde det så göteborg umeå fixxades enkelt)

måste väll finnas nån som känner nån som kör malmö-sundsvall nu får du ut å kolla med alla kompisar:D


//pär i ett kalllllttttttt umeå
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
vilken årsmodel blev det på motorn??
(ska du köra otrimmat/lätttrimmat spelar det inte sån stor roll...men....)

och fraktbolag

dhl
posten
schenker
bussgods


men bästa är om man känner nån privat som kör tradare runt i sverige (jag gjorde det så göteborg umeå fixxades enkelt)

måste väll finnas nån som känner nån som kör malmö-sundsvall nu får du ut å kolla med alla kompisar:D


//pär i ett kalllllttttttt umeå

DHL =5000:- för dyrt
Bussgods max 35kg

Vet ej årsmodellen på motorn, Ska kolla det. Vad är det för skillnad?

Tommy i ett lika kallt Sundsvall
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Kolla av alla.
Jag skickade en SAAB 93 Aero motor på en pall 30 mil norrut med posten för några år sedan, det kostade ca 900 pix och då hämtades den här i mitt garage och lev. till köparens dörr.

vilken årsmodel blev det på motorn??
(ska du köra otrimmat/lätttrimmat spelar det inte sån stor roll...men....)

och fraktbolag

dhl
posten
schenker
bussgods


men bästa är om man känner nån privat som kör tradare runt i sverige (jag gjorde det så göteborg umeå fixxades enkelt)

måste väll finnas nån som känner nån som kör malmö-sundsvall nu får du ut å kolla med alla kompisar:D


//pär i ett kalllllttttttt umeå
 

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Söderslätt, Skåneland
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
Eftersom det är min motor det rör sig om så blandar jag mig i.
Motorn är en 1GE, dvs -85:a.
Mig veterligen så skiljer det inte något mellan årsmodellerna i själva motorn, är väl bara tändningen som (åtminstone på pappret) blev ett litet snäpp vassare till 1GE-modellen?

Har kommit fram till att det verkar inte vara helt lätt att skicka paket som är tyngre än 20kg som privatperson. Endast Bussgods som accepterar 35kg, och det räcker inte riktigt hela vägen.
Väntar svar från en speditionsfirma som en kompis till mig jobbar för och har även bett en annan kompis kolla upp vad det skulle kosta att skicka det hela via hans företagsavtal med Posten.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
bra med en 1ge motor.


till frakt.

finns bilspeditionen kvar??


stämmer att när min rd500 skulle från halmstad till umeå så var det en firma inblandad.


när min r1:a skulle från motala till umeå fick jag låna en liten lastbil och tvär köra ner o hämta (motala låg på fel ställe så dom passera inte nog nära i rätt tider)
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Går att skicka pall med Bussgods. Betalade 1100 för 221kg, GBG-Umeå!

Gör det?
Kollade det nyligen men hittade nån max vikt på 30kg lr vad det var. Men jag kanske inte rotade tillräckligt djupt på hemsidan:va
 

Lotusomega

Fullt ös medvetslös!
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Södertälje
Hoj
GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
Bussgods

Hej allihop! Kul bygge!:tummenupp

Bussgods skiljer på sina stationer!
Dom som bara tar emot upp till 30kg och dom som även tar pall gods.
Vet...hade ett helvete med en getraglåda på 45kg jag skulle skicka... men det borde framgå på deras hemsida? mvh Micke
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Hej! Det verkar som det ordnar sig med leverens av motor, förgasare mm då en kollega har släkt i Malmö och ska ner dit i julhelgen och han tar med sig grejorna hem. Sen har men pyssel en stund och jag lovar att lägga ut bilder under tiden. Det jag vet är att cylindrarna ska borras och jag kommer förmodligen att skicka dem till Stan Stephens i England.
Jag har även fått tag på en bakstötdämpare är och ska vara från TZ 250
Yamaha. Ända från Wien i Österrike där den har suttit i just ett sånt här chassi. Annars är det enda jag har hemma till hojen en PVM radialbromspump kvar från mitt förra bygge...:D:tummenupp
 

Bifogat

  • alla 2318.jpg
    alla 2318.jpg
    108.2 KB · Visningar: 352
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top