Yzr 500 rd

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Söderslätt, Skåneland
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Kolla med tex Ölins. Berätta vad du gör och att det redan blivit uppmärksammat. Av din avatar att dömma kör du även bana i bland. Tror din hoj kommer kunna bli ett dragplåster på bandagar mm. Om Öhlins visar intresse kanske den kan vara med när dom är med också :)

Kolla med tidningar, typ Bike osv. med rätt reklam kan du kanske få ihop de stålarna som behövs.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Våldsporr! :yoparty

Håller tummarna att allt passar in som det ska!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Chassit har kommit!

Tro det eller ej men chassit har redan kommit:D Han skickade det i Torsdags från australien och idag Tisdag låg avin i postlådan. Väldigt fort tycker jag. Jag har packat upp allting, bara det tog massor av tid (massor av skyddsplast och tejp)Men det var det värt, vilket hantverk. Jag bifogar givetvis bilder. Snacka om bra födelsedagspresent åt mig själv. (Fyller 40 den 17 sep) Nu börjas det på allvar...
 

Bifogat

  • Chassi 012.jpg
    Chassi 012.jpg
    157.4 KB · Visningar: 720
  • Chassi 014.jpg
    Chassi 014.jpg
    145.3 KB · Visningar: 588

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Majorna
Hoj
nada
Tusan vad fräckt. Nu börjar det roliga efter en tålamodig väntan från din sida.

Vilken bana kommer du smiska runt när det blir dags? Man får åka dit bara för att se, lukta och höra=)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fyfan vad fint, jag är inte alls avundsjuk...:4skrika
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Grattis! Äntligen kan du börja själva bygget!
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Snyggt!

Prislappen och väntetiden spelar ingen roll när man få packa upp sådana paket.
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Kommer nyss från garaget. Håller på att kolla vad som behövs för att få svingen på plats. Ett övre stötdämparfäste måste tillverkas samt en ny axel till svingen. R6ans går tyvär inte att använda. Bifogar en bild på ett sånt här bygge. Jag ska kontakta min kompis på EMV= Erikssons mekaniska verkstad i Nedansjö för att se om han kan hjälpa mig igen. Han hjälpte mig med mitt förra bygge bla med att svarva en ny styrstång när jag bytte till Öhlinsgaffel på min RS 250 Aprilia. Mer info i min förra byggtråd: Bygge! Nu är det sängdags...
 

Bifogat

  • DSC00162.jpg
    DSC00162.jpg
    117.4 KB · Visningar: 308

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Hej!

Mycket på gång nu. Min dotter fyller 5 år så det blir kalas Lördag /Söndag, kompisar ballonger paket tårta... Ni som har barn vet.
Sen blir jag 40 själv helgen efter så då blir det fest Lördag kväll. = Inte så mycket garagetid som jag skulle vilja. Men jag har fixat motorfäst skruvar samt skruvar till fjädringslänkaget via GB verkstads o industrivaror i Sundsvall (Tack för det) Är nu på jakt efter ett övre stötdämparfäste som en gaffel med ride hieght justering som R6 an samt GSXRen har, säkert fler hojar som har såna. Nån som har nåt sånt liggande? Jag var på Momentum idag och inhandlade ett antal o-ringar samt koppar brickor till motorn så nu kan jag snart skruva ihop underdelen av motorn. Jag får igen vevaxlarna från Sundvalls motor nästa månad. Jag har talat med min vän på Erikssons mekaniska och han ska försöka hjälpa mig i höst med att tillverka lite distans hylsor mm. Detta är inget litet projekt men det är vansinngt kul. Vägde chassit för skojs skull, med fotpinnar och bakram vägde den 15 kilo. Vi hörs
 

Bifogat

  • 00_20.jpg
    00_20.jpg
    66.6 KB · Visningar: 226
Last edited:

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
härligt att du nu har saker att jobba på.
grattis till dig och din dotter.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top