Chalmers

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Är det 16 åringar som går på Chalmers? är man inte äldre när man går där :va

I Vännäs kastades 19 ungdomar av nattåget till Luleå sedan de vandaliserat, kräkts och rökt på tåget.

ett 50-tal studenter från Chalmers i Göteborg på väg till Luleå. Hälften av dem festade till ordentligt och förstörde nattsömnen för andra på tåget.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=5791621
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vart står det att de var 16?

Och sen när har 20-åringar kunnat hantera sprit?
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Vart står det att de var 16?

Och sen när har 20-åringar kunnat hantera sprit?

:D

Uppförandet från personer som valt att gå på universitet? kunde man ju tro var bättre, bara för att man dricker sig full behöver man väl inte bli odräglig röka och vandalisera, kan ju tro att alla saknade något vett som inte sa till polarna.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Var du lillgammal när du var 18-19 eller?

Jag hade då inget vidare omdöme i alla fall. Särskilt inte när det förtärdes alkohol. :D
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Studenter återfaller i något slags huliganbarndom så fort dom dricker sprit i grupp. Sitter dessutom overallerna på blir dom löjligt fulla. :fakta
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Har man overall så är man ju inte ens 10 år fyllda, så jag blir ju inte förvånad.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Var du lillgammal när du var 18-19 eller?

Jag hade då inget vidare omdöme i alla fall. Särskilt inte när det förtärdes alkohol. :D

Haha, nej men oftast hade väl någon sans att styra upp saker, om man nu inte var på en camping med 1000 andra och festade :D :näsblod
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
:D

Uppförandet från personer som valt att gå på universitet? kunde man ju tro var bättre, bara för att man dricker sig full behöver man väl inte bli odräglig röka och vandalisera, kan ju tro att alla saknade något vett som inte sa till polarna.

Haha..

Jo, samtidigt har jag facit från LiU nu (som iofs är snäppet bättre, finare och smartare än Chalmers ;)). Och givet alla dessa små 19-åringar som spenderat hela sin ungdom med gymnasiearbeten, i ett liv av skyddat verkstad med curlingföräldrar och rensopade banor. Så är det inte så märkligt att de löper amok när de flyttar hemifrån, upptäcker starköl och blir av med oskulden.

Sen kan jag hålla med (men jag läste inte att de vandaliserat, bara att de "stört ordningen" så pass att de förtjänat att bli avslängda), även om det är kutym med spritmättnad och upptåg, så brukar det ha en viss finess. Om så inte är fallet så är det beklagligt.

Hoppas i så fall att det inte liksom med fotbollssupportrarna när de gick överstyr är början på en ny era, utan ett snedsteg och en engångsföreteelse.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Alla på Chalmers vet att den föreningen som förstörde på tåget är dumma i huvet. Det är inget nytt. Dom flesta andra sköter sig, fulla, men sköter sig.

Har man overall så är man ju inte ens 10 år fyllda, så jag blir ju inte förvånad.
Snutte då :pannkyss

;)
 
Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Äh, det blir lätt så när grabbarna som inte fick köra moped för mamma äntligen får flytta hemifrån.

Vi andra såg till att gå igenom den där fasen under början av gymnasiet.
Vissa kommer alltid vara lite efter.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Inte vad jag hörde, släng in ett D och ett L så är du nog närmre :hihi

Delta.. Hmmm
Det hette vår pluton i Lumpen.
Och vi var omtalade på flera regementen :gnissla

Undrar varför besökare från andra städer/regement alltid blir jättefulla och ska bråka med den pluton som samlat mest huliganer, skolans gamla slagskämpar och resten av nötterna :D

Kanske är samma på Universitetet:va
 
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top