Aprilia Tuono V4

jowe

Medlem
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Trångsund
Hoj
Tuono V4R RTIB-Edition -12
Tuonon är en Superbike.
Ingen hoj är perfekt för alla situationer. Köp den som har flest rätt.
Har inte hört någon som inte varit nöjd med sin TV4.
image.jpg
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Dags för en 2000-mil service på TV4:an, frågan är om någon serviceverkstad är att föredra framför någon annan ?! De som ligger närmast mig är väl Biscaya motor som många talat gott om, inte billigast med bäst enligt många. Någon som servat sin hoj där ?

Tidigare är den servad av Probike i Götet och de är väl i så fall nästa ställe som inte är alldeles för lång ifrån en, så frågan är vad man ska välja om de är nått som är att föredra framför de andra ?!

Har mailat bägge firmorna för prisuppgifter m.m. vore kanske smidigt att rulla upp hojen i ett skåp och köra bort den till dom när den ändå bara står under vintern.
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Någon som sett en Aprilia Tuono hos marcussen i det sista? Svart APRC?
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Micke, du har ju Race CPU, vilken skillnad gör den?
Vilken drivning kör du/ni med?
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Kanske ska tillägga att jag idag vart å klämt på en italienska.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Micke, du har ju Race CPU, vilken skillnad gör den?
Vilken drivning kör du/ni med?

Tja. 16/44 är fint för det mesta . Jag har även sänkt gaffeln enligt manual för race.
Race Ecu. För mig och min hoj så drar hojen jämnare och starkare genom hela registret och inget huvudbry angående ev att hon går tunnt med helt öppet .

Sedan så är alla 3 motor mappar fulleffekt med olika respons viket är bra. Samt att avgasspjället öppnas fullt då växel läggs i :banana
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Ingen som upplever styret som väl brett?
Har bara torrgasat en än så länge så jag kan inte uttala mig om verkligheten, men upplevde styret sitta nära kroppen och som sagt brett. Styret var vinklat ganska brant bakåt nedåt i detta fall. Kanske det som gör det. Jag ska väl inte påpeka saker som recensenter lovordar
 
Last edited:

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Tja. 16/44 är fint för det mesta . Jag har även sänkt gaffeln enligt manual för race.
Race Ecu. För mig och min hoj så drar hojen jämnare och starkare genom hela registret och inget huvudbry angående ev att hon går tunnt med helt öppet .

Sedan så är alla 3 motor mappar fulleffekt med olika respons viket är bra. Samt att avgasspjället öppnas fullt då växel läggs i :banana


Ingen nackdel då med andra ord
16-42 är standard då
Hur är originaldäcken som sitter på, kommer inte ihåg vilka det var nu. Kanske inte ni heller kommer ihåg.
Men om, är dom också ready to race eller behovet man byta för bankörning med däckvärmare.

Mycket frågor nu
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Däcken som sitter original är kompetenta för bankörning men håller inte speciellt länge, runt 3-400 mil. Minns inte riktigt men är väl Diablo Rosso Corsa (alltså den racigare varianten av Rosso)?
Rätta till styret så blir det nog bättre, jag tycker bredden är bra. Köper du ett ProTaper eller liknande är de oftast bredare. Dock kommer visst 1100an med lite smalare styre.

Min kommer med bandagsslicks annars... ;)
 
Last edited:

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Är lite svag för svart bara samt att det är en bit till dig.
Men den gula är jäkligt snygg men. Den måste liksom sjunka in i kroppen, likasom kåpan.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Jo, kåpan måste man vänja sig vid. Men sen är den helt ok från de flesta vinkar...
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Tycker nu att kåpan är skitsnygg när jag sett den live och innan såg den ut som en stor blobb på alla bilder.
Har redan bestämt mig för vilken hoj det blir om jag för den eventuelle säljaren får köpa.
Eh ny fråga, serviceintervaller ligger på 1000 mil eller?
Nån i GBG-området som kan rekommendera en pålitlig servicefirma.
 
Last edited:

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Race Ecu. För mig och min hoj så drar hojen jämnare och starkare genom hela registret och inget huvudbry angående ev att hon går tunnt med helt

Är det inte risk att den går himla fett då om man bara kör med slipon eller rentav sätter på original?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top