Aprilia Tuono V4

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Vad menar du går det inte att uppdatera den som sitter på hojen??
Varför skulle inte det fungera.

//Micke
Originalboxen är låst. Dock kan man få den upplåst med en speciell kod som man får om man köper acrasystemet via åf.

Raceboxen är upplåst. Det är därför folk köper den :) den kanske ger en annan mätarställning iofs, men det är bara spekulation från min sida.
 

extreme67

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2013
Ort
nykvarn
Hoj
Aprilia tuono v4 APRC 2012
Originalboxen är låst. Dock kan man få den upplåst med en speciell kod som man får om man köper acrasystemet via åf.

Raceboxen är upplåst. Det är därför folk köper den :) den kanske ger en annan mätarställning iofs, men det är bara spekulation från min sida.

Så den som ska göra detta måste ha först en kod för att låsa upp boxen innan man kan uppdatera till race mappen, har jag förstått rätt då.
//Micke
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Hmm lite funderingar kring Slip-on till V4R:n, suttit i helgen och raljerat bland diverse märken och kommit fram genom att kika runt på lite klipp på tuben samt rekommendationer i diverse trådar. De ja landat på är:

* Austin Racing GP2
* Leovince SBK Evo II
* Akrapovic
* G.P.R Thunder slash

Vet inte om de är något annat som ni som har pillat lite har att rekommendera ? Sett nått Arrow med iofs.
Antar man bör lämna in för att mappa om den med slip-on:et ? Kanske är nått man kan göra själv med ?!!
Sitter org dämpare på i dagsläget samt att de inte finns någon race ECU/mapp.

Gpr Thunderslash är inget för den som är rädd för att höras.. Det är en i samma stad som jag bor i som kör V4 + Thunderslash. På kvällarna hör jag honom på flera kilometers håll. Det är inga andra motorcyklar eller bilar som låter ens i närheten lika mycket... :)

Men det är förbannat härligt att kunna sitta ute på altanen och lyssna på V4-sång!
 

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Gpr Thunderslash är inget för den som är rädd för att höras.. Det är en i samma stad som jag bor i som kör V4 + Thunderslash. På kvällarna hör jag honom på flera kilometers håll. Det är inga andra motorcyklar eller bilar som låter ens i närheten lika mycket... :)

Men det är förbannat härligt att kunna sitta ute på altanen och lyssna på V4-sång!

Älskar sången ut dessa :D
När man kör om bilar eller ännu hellre lastbilar och ljudet slår tillbaks, fantastiskt.

Eller när man kör slingriga skogsvägar och kommer in i ett parti mellan klippor, tror det skall starta jordskred.

Skall inte ens nämna hur det är gasa i tunnlarna runtom Göteborg :)

 
Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Tack det samma. Jäkla gott ljud i dina pipor!
Du skulle gjort en förbi körning till åt andra hållet. :)
Undrar hur min låter:)

Har ett styres-fäste på ingång, sen extern mikrofon som jag drar till bakändan nånstans, blir läckert :)

Ska ut och försöka fånga ljudet bättre nån dag, och då ska inte fisköras som idag.

Din lät gott mellan husen när du åkte iväg idag, man måste bara älska v4'an
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Har ett styres-fäste på ingång, sen extern mikrofon som jag drar till bakändan nånstans, blir läckert :)

Ska ut och försöka fånga ljudet bättre nån dag, och då ska inte fisköras som idag.

Din lät gott mellan husen när du åkte iväg idag, man måste bara älska v4'an

Jag körde bara med "s" å feskörde:)
Vi får "leka" med hojarna samtidigt nån dag.
 

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Tuonon låter gott oavsett.

Får samla Tuono-åkarna nån gång och ut och gasa, vore skoj.

Det skulle vara skoj med Gbg Tuono träff. Jag börjar kl 14.00 imorgon så på förmiddagen ska ja ta en tur. Om någon är sugen så är det bara att hänga på?
 
Last edited:

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Det skulle vara
skoj med Gbg Tuono träff. Jag börjar kl 14.00 imorgon så på förmiddagen ska ja ta en tur. Om någon är sugen så är det bara att hänga på?

Hade jag gärna gjort, sitter tyvärr inlåst på kontoret större delen av dagen.

Vilka är Göteborgare med Tuono här?
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jahapp, då var det slut på det roliga för den här gången. Efter ett möte med en sten saknas det nu en del av mitt oljetråg vilket resulterat i motoroljan numera ligger på mitt garagegolv. Det är bara att hålla tummarna för att italienarna kan fixa fram reservdelar innan värmen övergått till regn igen.. Suck..
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Jahapp, då var det slut på det roliga för den här gången. Efter ett möte med en sten saknas det nu en del av mitt oljetråg vilket resulterat i motoroljan numera ligger på mitt garagegolv. Det är bara att hålla tummarna för att italienarna kan fixa fram reservdelar innan värmen övergått till regn igen.. Suck..
Ääh fyfan va trist.. :( kolla lev tid med flera ställen så kanske du kan få fram det snabbt.. Tråget är ju rätt lätt att byta då det är bultat underifrån och inte en del av blocket.
Vet hur det känns med ras i maj... Men beställ hem delarna själv, skulle aldrig lämna hojen o låta allt ansvar ligga hos verkstan.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Ääh fyfan va trist.. :( kolla lev tid med flera ställen så kanske du kan få fram det snabbt.. Tråget är ju rätt lätt att byta då det är bultat underifrån och inte en del av blocket.
Vet hur det känns med ras i maj... Men beställ hem delarna själv, skulle aldrig lämna hojen o låta allt ansvar ligga hos verkstan.

Jo jag håller på och kollar runt lite, men jag blir inte riktigt klok på sprängskisserna...

Jag blev först riktigt ledsen i ögat när jag trodde att jag spräckt själva blocket, men lite gladare när jag insåg att det bara var tråget. Tidigare har jag mest mekat med cross och enduros där motorn är i två halvor. Det var en trevlig upptäckt att sumpen bara satt fastbultad med några få skruvar.
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
tråg.jpg
Det är väl bara 5an (49,99$ på af1) och 6an (25,99$ på af1) du behöver byta gissar jag? Kolla med Eskilstunagänget om det är värt att ta via svensk åf. Eller kommer det gå via försäkringen förresten?

Edit: Jag såg att del nummer 1 fanns i två olika varianter och att tråget även det verkar ha funnits med olika artikelnummer. Söker man på numret på ena ettan så får man upp oljefilter, iofs kanske man kan kalla silen för ett filter men det är så jävla dåligt översatt ibland, den var dock lite dyrare så jag hoppas du klarar dig från att byta den.

Jo jag håller på och kollar runt lite, men jag blir inte riktigt klok på sprängskisserna...

Jag blev först riktigt ledsen i ögat när jag trodde att jag spräckt själva blocket, men lite gladare när jag insåg att det bara var tråget. Tidigare har jag mest mekat med cross och enduros där motorn är i två halvor. Det var en trevlig upptäckt att sumpen bara satt fastbultad med några få skruvar.
 
Last edited:

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
View attachment 406211
Det är väl bara 5an (49,99$ på af1) och 6an (25,99$ på af1) du behöver byta gissar jag? Kolla med Eskilstunagänget om det är värt att ta via svensk åf. Eller kommer det gå via försäkringen förresten?

Edit: Jag såg att del nummer 1 fanns i två olika varianter och att tråget även det verkar ha funnits med olika artikelnummer. Söker man på numret på ena ettan så får man upp oljefilter, iofs kanske man kan kalla silen för ett filter men det är så jävla dåligt översatt ibland, den var dock lite dyrare så jag hoppas du klarar dig från att byta den.

Det var de delarna jag kollat på men blev lite fundersam över beteckningarna jag fick fram. Jag har snackat med grabbarna i etuna och ska få en prisuppgift. Om det bara kostar runt 75 USD fixar jag det själv, blir det dyrt kan jag ta det på försäkringen. Kostnaden känns inte som det stora problemet, utan att få på rätt delar så snabbt som möjligt.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Kul med så många V4 på Sviestad i går :banana har dock ingen koll på vem som är vem här hehe .

Tror det va 7-8 st va ..

Bästa kommentaren fick jag från den gula tuonon i snabb grupp .."vet du att du ritar lakrits ur kurvorna" Va , aha :tummenupp
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Stompgrip har bara en version av sina pads till v4 oavsett årsmodell, så jag sitter o letar efter bilder på nån 2014 med grips men lyckas fan inte.. Vill ju inte att det ska se ut som på denna som Micke65 länkade förut (gripsen sitter på fel sida)Vit.jpg
Är det nån som har nån bild sparad där man ser om skiten passar? :S


Medans jag letade runt så ramlade jag över denna, kanske kan vara nåt om nån får tråkigt ^^
1973973_658814587498963_1996275159_o (1).jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top