Aprilia Tuono V4

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Kika lite på Svedea nu, kan inte ens få fram pris om jag tar direkt via regnummer offert. Får till svar: "Offert överstiger godkänd premienivå för att teckna online. Kontakta oss för personlig service. Kan vara den magiska 30 årsgränsen som spökar kanske ? Aja! Ska kika på vad premien ligger på när jag ringer dom imorgon eller något. Baaah! Beslutsångest :crash :gnissla

Nej, märkesförsäkringen får du inte pris på via nätet.
 

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
För att sammanfatta:

Märkesförsäkringen kan du bara skaffa genom en aprilia återförsäljare. Den är marginellt billigare, då man ändå får helt ok priser om man tecknar försäkringen själv genom svedea. Är man över 30 bör man hamna på 4500-7500. "Gråimport" eller "svensksåld" spelar ingen roll.
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
För att sammanfatta:

Märkesförsäkringen kan du bara skaffa genom en aprilia återförsäljare. Den är marginellt billigare, då man ändå får helt ok priser om man tecknar försäkringen själv genom svedea. Är man över 30 bör man hamna på 4500-7500. "Gråimport" eller "svensksåld" spelar ingen roll.

Marginellt håller jag inte med om.

Svensksåld 2011 aprc 7800kr hel helår svedea märkesförs.
Gråsåld 2014 aprc abs 13700 hel helår svedea icke märkesförs.
~100% dyrare är inte marginellt ;)

Båda priserna är från detta år och med mig som ägare. 36år sthlm. Ingen utlåning/parkeras i garage/alltid full utrustning. Smc medlem

Nyfiken på hur Pålle kunde få så bra pris :)
 
Last edited:

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Igår kom det ett paket från Tyskland med en MRA Sport Screen. Trots att paketet var helt ihoptryckt och tillplattat hade rutan klarat sig. Installationen tog ca 20 min inkl letande efter borttappade skruvar.. Passformen var riktigt bra och instruktionerna gick nästan att begripa.

Det vete tusan om det blev så snyggt, men iaf inte värre än andra alternativ. Det är bara att hålla tummarna för att den komfortmässiga vinsten överstiger den kosmetiska förlusten. Förhoppningsvis kommer den att göra jobbpendlingen (8 mil enkel resa) lite mer behaglig.

uploadfromtaptalk1398753182472.jpguploadfromtaptalk1398753262573.jpguploadfromtaptalk1398753295214.jpg
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
För att sammanfatta:

Märkesförsäkringen kan du bara skaffa genom en aprilia återförsäljare. Den är marginellt billigare, då man ändå får helt ok priser om man tecknar försäkringen själv genom svedea. Är man över 30 bör man hamna på 4500-7500. "Gråimport" eller "svensksåld" spelar ingen roll.

Exakt, för mig landar premien hos Svedea på ca 6000:-. Jag har en "vanlig" försäkring då min hoj är en gråimport, jag är 30+ och bor i en mindre stad.
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Igår kom det ett paket från Tyskland med en MRA Sport Screen. Trots att paketet var helt ihoptryckt och tillplattat hade rutan klarat sig. Installationen tog ca 20 min inkl letande efter borttappade skruvar.. Passformen var riktigt bra och instruktionerna gick nästan att begripa.

Det vete tusan om det blev så snyggt, men iaf inte värre än andra alternativ. Det är bara att hålla tummarna för att den komfortmässiga vinsten överstiger den kosmetiska förlusten. Förhoppningsvis kommer den att göra jobbpendlingen (8 mil enkel resa) lite mer behaglig.

View attachment 404292View attachment 404293View attachment 404294

Vill man vara fin får man lida pin har en ny innebörd ;)
Men tror det är en vanegrej, jag tyckte ju tuonon var skitful från början öht ^^ :banana
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Vill man vara fin får man lida pin har en ny innebörd ;)
Men tror det är en vanegrej, jag tyckte ju tuonon var skitful från början öht ^^ :banana

Egentligen borde jag kanske ha skaffat den höga touringrutan, men någon måtta på förfulandet fick det vara...

Det tog ett tag även för mig att vänja mig vid designen. Nu har till och med börjat tycka att den är rätt snygg... Tuonon är iaf en hoj som inte gör sig särskilt bra på bild och är betydligt snyggare i verkligheten.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Jag har ju den större rutan och det blir faktiskt så fult att jag förmodligen kommer plocka bort den. Gör märkbar skillnad på motorvägen, men annars har jag mycket hellre originalet...
 

jowe

Medlem
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Trångsund
Hoj
Tuono V4R RTIB-Edition -12
Svedea vill ta 7845 kr för min privat.
B o M. tar 8051 kr.

Hos Bilsport och Mc så gäller försäkringen på bankörning även utan instruktörer.
Tex på Aprilias klubbkörning, Gotland ring, Nurburgring, Sala gokartbana mfl.
Skulle man flytta och bli av med garaget så hoppar premien bara upp ca 1000 kr hos B o M, medan
Svedea blir mycket dyrare


Det gäller att ha bra puts på rutan!
20140420184756-a3a75c60.jpg
 
Last edited:

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Svedea vill ta 7845 kr för min privat.
B o M. tar 8051 kr.

Hos Bilsport och Mc så gäller försäkringen på bankörning även utan instruktörer.
Tex på Aprilias klubbkörning, Gotland ring, Nurburgring, Sala gokartbana mfl.
Skulle man flytta och bli av med garaget så hoppar premien bara upp ca 1000 kr hos B o M, medan
Svedea blir mycket dyrare


Det gäller att ha bra puts på rutan!
View attachment 404296

Jag tror att jag gjorde ett misstag när jag beställde en rökfärgad. Den helt klara rutan verkar synas mycket mindre...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top