Aprilia Tuono V4

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Nej, precis. Den har inte ABS. Bilsport & Mc eller märkesförsäkring på Svedea är klart billigast, drygt 9000 hel/hel för mig hos B&M (man +40 uppsala).

okej, vart lite ändrade planer så jag kommer inte ha råd med en ny tuono v4r nu. men kanske en annan dag:( jag fick skit bra försäkring hos svedea märkesförsäkring på 6400 hel/hel, det är mindre än vad jag betalar för min SV idag:tummenupp
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Lite info jag hitta om effekten på hjulet med Slipon vs helsystem och Pc .
 

Bifogat

  • Tuono_V4.jpg
    Tuono_V4.jpg
    156.9 KB · Visningar: 460

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
Mt-09 Sp, Bmw 400, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Hmm är på väg att köpa en Touno igen fast en v4, men vilken färg är snabbast?:va:confused: Vad mer skall man tänka på vid nyinköp:va
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Var ute en första sväng med nya hojen idag. Fy helvete vad den går!! :D
Drog den bara till 7000 rpm som mest ungefär men det räckte gott, quickshiftern är ju grym också, helt sinnes.
Riktigt fin låda också för att inte ens vara inkörd än! Tog det rätt lugnt då det ju är rätt kallt, man är ringrostig och lite grus här och var. Blir nog riktigt fint när man är lite mer inkörd på hojen :banana
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Var ute en första sväng med nya hojen idag. Fy helvete vad den går!! :D
Drog den bara till 7000 rpm som mest ungefär men det räckte gott, quickshiftern är ju grym också, helt sinnes.
Riktigt fin låda också för att inte ens vara inkörd än! Tog det rätt lugnt då det ju är rätt kallt, man är ringrostig och lite grus här och var. Blir nog riktigt fint när man är lite mer inkörd på hojen :banana


Kul :banana

Lådan e grym , du vet att quickshiften går i efter .. minnet är inte va det har vart he , 4000 har jag för mig , rätt fint tycker jag då man fiskör så använder man kopplingen som vanligt .

7000rpm .. då har du bara smakat lite på karamellen :)

.

Hudik ! fin hoj , den blir snöfärgad har jag en känsla av ..
 

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Borås
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Ni som kör V4R APRC, hur är bensinförbrukningen på denna?, eller kommer man 25+ mil med road-läget?. Antar att de andra lägena dricker mer.

Denna har ju blivit något intressant för mig nu pga. Svedeas försäkring för 6415:-. 481 kr/mån med smc-rabatt.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
tja .

Det är väl jag som har kört en del mil här ..host :) 330 ialf ..

få se nu , tanken rymmer 17l minus besinpumpen , tror det blir knappt 16l kvar och om du fiskör på motorvägen drar V4 ca 0.50-59 och reserven är på ca 3-4L .

Om du tar det lungt kommer du kanske 20 mil innan det lyser och den drar inte mindre med track läget .

Men det kommer nya mappar har jag hört och det kanske blir lite bättre ..

På bana har jag inte kollat så noga ,, min drog exakt lika mkt som Kompisen ducati Sf , tippar på ca 0.8 för mig ialf ..

Bra pris på försäkringen !!
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Rätt mycket gött mellanregister man offrat på RSV4 för att få den där extra ponnyn. I say; Tuono it is! :yoparty

2012-aprilia-tuono-v4r-vs-2011-aprilia-rsv4-r-dyno-3.jpg
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
tja .

Det är väl jag som har kört en del mil här ..host :) 330 ialf ..

få se nu , tanken rymmer 17l minus besinpumpen , tror det blir knappt 16l kvar och om du fiskör på motorvägen drar V4 ca 0.50-59 och reserven är på ca 3-4L .

Om du tar det lungt kommer du kanske 20 mil innan det lyser och den drar inte mindre med track läget .

Men det kommer nya mappar har jag hört och det kanske blir lite bättre ..

På bana har jag inte kollat så noga ,, min drog exakt lika mkt som Kompisen ducati Sf , tippar på ca 0.8 för mig ialf ..

Bra pris på försäkringen !!

Färddatorn på min visade runt 1l/mil på mina 5 första mil som jag hittills kört :gnissla
Det går väl iofs ner lite när motorn är insliten, jag körde jäkligt lugnt på den turen. Iofs är det ju inte alls säkert att datorn stämmer heller men törstig verkar den vara vad man läst.
Dock är ju soppan inte det dyra om man som jag kör på sin höj 500-600 mil/säsong.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
tja .

Det är väl jag som har kört en del mil här ..host :) 330 ialf ..

få se nu , tanken rymmer 17l minus besinpumpen , tror det blir knappt 16l kvar och om du fiskör på motorvägen drar V4 ca 0.50-59 och reserven är på ca 3-4L .

Om du tar det lungt kommer du kanske 20 mil innan det lyser och den drar inte mindre med track läget .

Men det kommer nya mappar har jag hört och det kanske blir lite bättre ..

På bana har jag inte kollat så noga ,, min drog exakt lika mkt som Kompisen ducati Sf , tippar på ca 0.8 för mig ialf ..

Bra pris på försäkringen !!

Ingår det ny mappning i servicen tro?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top