ERF sprint= givet för min del

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Så det betyder med andra ord är det fritt fram för vilka typer av hojar som helst att köra i klassen? Typ gammel racers, 70-80-tals superbikes, tvåtaktare, osv? Har den två hjul och alla relevanta delar fastnajade så är det bara köra?

Låter ju onekligen skitkul. Kanske dags att ta licens. :)

Sålänge man klarar ljudkraven kan man köra med vad som helst, ja.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
felmeddelande är alltså sättet att berätta sånt på? ;)

Tror vi hittat en bugg :) Men inte kunde väl undertecknad kodare ta hänsyn till det osannolika fallet att dropdownlistan inte har några värden? *morr*
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Hoppas nu alla ni som sitter här å tycker att det kommer bli så himla fränt att köra verkligen kommer och kör med, generellt sett så vill alla köra när man sitter bakom tangentbordet på vintern, men när det väl kommer till skott är alla puts väck :krama
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Är väl samma upplägg som kvällsracen på torpet? kul i alla fall, kommer racen att vara före eller efter långloppet? är ju lite segt att köra ett sprintrace efter 3H i sadeln, o innan vill man ju inte skrota hojen! fan kanske får nöja mig med att köra REC! eller man kanske ska ställa upp med 660:n
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ska nog testa att bli sist i åtminståne Ett race nästa år.

Bra jobbat! :)

Ska sprida detta till alla jag kört med i år som inte hänger här.

Henrik
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
En fråga. Kommer detta att vara endagarsarrangemang?

/Pär
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Har kanske läst dåligt i tråden men vilken dag körs kvalet och racen (fredag, lördag eller söndag)?

Beror på vilken tävling du menar? På premiären kör vi en söndag, i Karlskoga kör vi en torsdag, mantorp tror jag blir en fredag, och finalen blir en lördag.
 

olofma

Medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
CBR600 F4
Låter ju definitivt trevligt! Låter ju som om man får anmäla sig för licens, köpa kraschkåpor och leta banor och dagar som passar. Kul! :yoparty
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Sålänge man klarar ljudkraven kan man köra med vad som helst, ja.

Och är det fastslaget hur det kommer gå till. Stod nåt snabbt i vad-hände-i-kga-tråden om fullgas men sen inte så mkt mer (sist jag kollade).

Vem vill bygga turbo till en SXV550 åt mig ? :yoparty

En annan fråga vad gäller hemmabyggen. Kan jag ta en R6-motor och stoppa i min husa och köra med? Vad gäller för 2t, samma kubikgränser oavsett antal takter?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Beror på vilken tävling du menar? På premiären kör vi en söndag, i Karlskoga kör vi en torsdag, mantorp tror jag blir en fredag, och finalen blir en lördag.
Okej :tummenupp

Men det blir alltså ERF-kval, ERF-race, Sprint kval och 2 Sprint race samma dag? Inget BoTT?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Okej :tummenupp

Men det blir alltså ERF-kval, ERF-race, Sprint kval och 2 Sprint race samma dag? Inget BoTT?

BoTT kommer att köra sin serie ihop med SRL, en nystartad bilserie.

Tidsschemat blir i stora drag såhär:
9-9.20 Kval Sprint
9.30-10.15 kval NEC/REC
10.25-10.45 Race 1 Sprint
11.00-17.00 Race NEC/REC
17.15-17.35 Race 2 Sprint

Och är det fastslaget hur det kommer gå till. Stod nåt snabbt i vad-hände-i-kga-tråden om fullgas men sen inte så mkt mer (sist jag kollade).

Vem vill bygga turbo till en SXV550 åt mig ? :yoparty

En annan fråga vad gäller hemmabyggen. Kan jag ta en R6-motor och stoppa i min husa och köra med? Vad gäller för 2t, samma kubikgränser oavsett antal takter?

95 dbA förbipassering är det som gäller. ERF har haft det sedan 2004 utan problem.

Samma kubikgräns oavsett antal takter. Självklart kan du plocka i en R6-morot i en Husa, bara fantasin (och ljudgränsen) sätter gränsen!
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
BoTT kommer att köra sin serie ihop med SRL, en nystartad bilserie.

Tidsschemat blir i stora drag såhär:
9-9.20 Kval Sprint
9.30-10.15 kval NEC/REC
10.25-10.45 Race 1 Sprint
11.00-17.00 Race NEC/REC
17.15-17.35 Race 2 Sprint



95 dbA förbipassering är det som gäller. ERF har haft det sedan 2004 utan problem.

Samma kubikgräns oavsett antal takter. Självklart kan du plocka i en R6-morot i en Husa, bara fantasin (och ljudgränsen) sätter gränsen!
Påminn mig att jag ska kyssa dig när vi ses :D

Måste bygga det där jämrans garaget nu fort så man har nånstans att trolla ihop ett riktigt åbäke till hoj :banana
Hoppas folk inte kör den här klassen med "det värsta" som vanligt utan att man släpper fram de med lite skojigare hojar. Man skulle kunna tänka sig en begränsning på hur ny cykel man får ha kanske...
 
  • Gilla
Reaktioner: Loy
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top