Istråden -10/11

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?ShowSatellite=false&SearchType=4

Mälarhöjden. Funkar inte länken så sök på klubbensborg på hitta.se

Vi plogar ingen bana utan vi sticker bara ut och kör så långt vi vågar.
Vi har dock inte kört något i år.

Är det plogat på hacksjön? Ligger isen? När ska det åkas? Sign me up!

ok, är det säkert att åka där då? känns som ett ställe där en del åker skridskor?

det har varit plogat på hacksjön tidigare tydligen, har sett videoklipp med folk som åker där, ligger ju precis brevid Botkyrka MK och deras crossbana. nu vet jag inte alls om det är plogat då jag bor i nacka men enligt någon som svarade på soe.se kanske det var (minns inte) så har de bommat igen där pga pundare som varit där å skalat kabel tidigare. men med en atv borde det ju gå. det åks så fort jag vet att det kan åkas! och eftersom sjön är så pass grund och liten så borde den frysa ganska fort och rejält. kan hojta när jag vet mer och det eventuellt ska åkas!
 

J.Birgersson

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Ort
Gävle
Hoj
KTM 540, KTM 450, KTM 300EXC, GSXR 600
Verkar som att det är åkning på storgösken utanför Hofors på lördag. Håll koll i gästboken på isbana-backe.se när helgen närmar sig
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
ok, är det säkert att åka där då? känns som ett ställe där en del åker skridskor?
åkas!

Jo det är väl en del skridskoåkare där men mest folk på längdskidor.
Men man kan med god marginal köra förbi dem med 100 meters marginal så de flesta brukar bara stanna och kolla och se glada ut.
Säg till om du hör något om Hacksjön så kör vi!
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jo det är väl en del skridskoåkare där men mest folk på längdskidor.
Men man kan med god marginal köra förbi dem med 100 meters marginal så de flesta brukar bara stanna och kolla och se glada ut.
Säg till om du hör något om Hacksjön så kör vi!

det gör jag absolut! om inte annat så kan det vara värt att försöka ta tag i det själv genom att hitta någon där i krokarna som kan hjälpa med att ploga!?

Så ja... EFTERLYSES! Någon som är villig att ploga Hacksjön! :tummenupp
 
Last edited:

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Nu på Lördag tänkte jag & ev några till testa Hjälmsjön i Örkeljunga, nordvästra Skåne.

runt kl 12:00

(nej, jag är inte ansvarig)
 

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Uppdaterar mitt förra inlägg med följande:

Det ÄR plogat på Hjälmsjön i Örkeljunga (nordvästra skåne) imorogn kl 11-14 cirka
gissar att det kostar en 100-lapp, mend et kan det va värt, jag var kl 21 i kvälls o kollade litte. Det var plogat då med. Men ingen som kört.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Uppdaterar mitt förra inlägg med följande:

Det ÄR plogat på Hjälmsjön i Örkeljunga (nordvästra skåne) imorogn kl 11-14 cirka
gissar att det kostar en 100-lapp, mend et kan det va värt, jag var kl 21 i kvälls o kollade litte. Det var plogat då med. Men ingen som kört.
Najs! Är det bara att dra dit och köra eller det är bara på helgdagar?


Vet någon hur det ser ut på andra sjöar i skåne? Typ Krankesjön/Vombsjön?
 

mytic

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2010
Ort
leksand
Hoj
2008 husaberg 650
tjenare alla istomtar! tänkte höra hur jag ska fixa dubbdäck till min husberg 650? finns det dubbdäck till motardfälgarna eller måste man köpa andra fälgar??
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Uppdaterar mitt förra inlägg med följande:

Det ÄR plogat på Hjälmsjön i Örkeljunga (nordvästra skåne) imorogn kl 11-14 cirka
gissar att det kostar en 100-lapp, mend et kan det va värt, jag var kl 21 i kvälls o kollade litte. Det var plogat då med. Men ingen som kört.
100 kr betalar man gärna för en nyplogad bana. :tummenupp
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
tjenare alla istomtar! tänkte höra hur jag ska fixa dubbdäck till min husberg 650? finns det dubbdäck till motardfälgarna eller måste man köpa andra fälgar??

kolla med den här killen, tror han dubbar det mesta! http://www.dubbex.se Finns nog även flera andra ställen.

ingen aning vad det är för dimensioner på dina däck med får du på vanliga gathojsdäck så kanske denna snubbes annons är av intresse... http://www.sporthoj.com/annonser/?id=48878
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
tjenare alla istomtar! tänkte höra hur jag ska fixa dubbdäck till min husberg 650? finns det dubbdäck till motardfälgarna eller måste man köpa andra fälgar??

Allt går men det blir sällan bra. Jag har kört cyklar med grovnabbade 17", både dubbade och inte dubbade. Det blir inte bra!
Slanta upp för 18/21 och sätt på riktiga isdäck så blir du skitnöjd :tummenupp
 

mytic

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2010
Ort
leksand
Hoj
2008 husaberg 650
okok! det är ju så jävla dyrt med en uppsättning fälgar till:) nån som har billiga till salu?:D
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
tjenare alla istomtar! tänkte höra hur jag ska fixa dubbdäck till min husberg 650? finns det dubbdäck till motardfälgarna eller måste man köpa andra fälgar??

Kolla med killarna på OCS om det är Finndubb eller endurodubbade däck som du är ute efter http://finndubb.se
 

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top