Hoj Köp

J.O.B

alltid på rullning
Gick med
13 Jun 2009
Ort
"SS"
Hoj
R1 -07
Uppdatering av en tändkulemotor

Hallå grabbarna grus & co.
Såg att KTM gör en uppdatering på sin RC8R
Kanske kan vara något för er som gillar två kannor i motor?:va:D
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
var hos bröderna hörbergs tittade på ducati 998 dom ifrågasatte nästan om jag hade råd fick knappt provköra sätter inte min fot där igen

Riktigt förvånad nu för de har alltid varit riktigt trevliga mot mig och de jag har vart där tillsammans med. Har säkert provat 4 hojar hos dem bland annat en Ducce 848. Aldrig varit problem.

Flörtade du med chefens fru? :rolleyes:
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
var hos bröderna hörbergs tittade på ducati 998 dom ifrågasatte nästan om jag hade råd fick knappt provköra sätter inte min fot där igen

När jag var och tittade på hojar för ja skulle köpa en ny så var brödrarna hörbergs de stället jag blev bäst bemött på och fick service direkt!
Annat var de på Yamaha center och honda där de bara kollar snett på en.
 

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Ort
där det passar
Hoj
Ducati 1198s
När jag var och tittade på hojar för ja skulle köpa en ny så var brödrarna hörbergs de stället jag blev bäst bemött på och fick service direkt!
Annat var de på Yamaha center och honda där de bara kollar snett på en.

Jag fick väl en kuk försäljare när jag var där var lite gnällig ville prova en ny hoj och fick prova den gamla gnällde det var dyrt med demo hojjar
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
Jag har läst jäkligt mycket om den nya nakna duccen streetfighern:Bugar den är så läcke:)r men man tröttnar på att köra naket efter ett tag jag hade en bmwk1200r fullmappad den var ett riktigt missil!!! 180 hk den gick fan nästan som s1000rr upp till 150 200 men efter det så vaknar s1000rr:yoparty kommer ihåg att polaren körde r1 05 och han skakade inte av mig hahaha! men fart känslan i en naken muskel hoj är grym saknar faktiskt den lite nu när jag tänker efter:) den nya z1000 skulle jag gärna vilja testa jag tror den är grymm men så har jag alltid varit jäkligt svag för kawasaki:yoparty men att snacka prestanda på en hoj är nästan löjligt man kan ju inte använda hälften ju läste att corvetten zo6 med 512 hästar gjorde 0 250 på 19 sek bmw s1000rr 10.6! eller königgseg ccx 0-200 9.3 sek r1 07 7.5 gixxern 7.4 hayabusan den nya 7.3 och dom kan man köpa för en 80 bananas det finns ju en anledning till att man älskar att köra hoj :yoparty
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
Hallå grabbarna grus & co.
Såg att KTM gör en uppdatering på sin RC8R
Kanske kan vara något för er som gillar två kannor i motor?:va:D

Har du köpt sp1? om du gör det så blir jag lite avundsjuk för det är en riktigt grann hoj:tummenupp men Olof titta också på aprilian har bara hört bra saker om den! det är kanske något för Piggis också.
 

J.O.B

alltid på rullning
Gick med
13 Jun 2009
Ort
"SS"
Hoj
R1 -07
Har du köpt sp1? om du gör det så blir jag lite avundsjuk för det är en riktigt grann hoj:tummenupp men Olof titta också på aprilian har bara hört bra saker om den! det är kanske något för Piggis också.

Känns som det blir ett lyft, vilken hoj jag än väljer. Halva livet går åt att kolla hus, halva tiden går åt funderingar kring hoj. Irriterande att man körde av, då hade man haft 50% över till annat.
Ni förstår nog att jag är smått ilsken :huvet Men jag ska försöka att inte vara det när jag träffar folk. :tuttar
 

Piggis

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Ängelholm
Hoj
2009, Hyosung GT650R
Hur går det för Piggis? Har du bestämt dig om du ska byta upp dig från din Koreanska riskokare?? :)

I nu läget så har jag inte råd att byta hoj. Pengarna som jag tjänar ska gå till lite andra saker.. kanske efter nyår man kan börja tänka på ny hoj igen. men just nu känns de som om jag kommer att köra på min koreanska leksak en sommar till
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
I nu läget så har jag inte råd att byta hoj. Pengarna som jag tjänar ska gå till lite andra saker.. kanske efter nyår man kan börja tänka på ny hoj igen. men just nu känns de som om jag kommer att köra på min koreanska leksak en sommar till

Din hoj är väl ganska jämförbar med er6f?
Du har väl dock 80hk i den?
Jag var nästan inne på en hyosung först men naken då , blev dock er6 för ja visste inte vad de var för kvalite på hyosung.
Men annars är du nöjd?
 

Piggis

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Ängelholm
Hoj
2009, Hyosung GT650R
Din hoj är väl ganska jämförbar med er6f?
Du har väl dock 80hk i den?
Jag var nästan inne på en hyosung först men naken då , blev dock er6 för ja visste inte vad de var för kvalite på hyosung.
Men annars är du nöjd?

ja den har 80hk och den duger perfekt som en fösta hoj och jag e supernöjd med den... men man skulle ju vilja ha lite mer tryck men samtidigt så får jag var extra nöjd med den billiga försäkringen.. ligger på knapp 3000 om året
Naken hojar e inget som jag personligen har fastnat för :p
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
ja den har 80hk och den duger perfekt som en fösta hoj och jag e supernöjd med den... men man skulle ju vilja ha lite mer tryck men samtidigt så får jag var extra nöjd med den billiga försäkringen.. ligger på knapp 3000 om året
Naken hojar e inget som jag personligen har fastnat för :p

Att lära sig köra kurvor handlar inte om vilken hoj man har och hur många hk den har. Det handlar om föraren. Det finns de (600cc) som piskar skiten ur de som kör 1000cc på kurviga vägar. Sålänge man inte tävlar om vem som är sabbast rakt fram så spelar det i stort sätt ingen roll om man sitter på en 600cc, 750cc, 1000cc osv.. Och hur kul är det att köra rakt fram eller hur? Men det är alltid skojj o känna kraften när man vill dra på! :) Jag har kört 600cc innan och den hojen dög hur bra som helst till en nybörjare, men sen vill man alltid ha lite mer o större. hehe :gnissla
 
Last edited:

J.O.B

alltid på rullning
Gick med
13 Jun 2009
Ort
"SS"
Hoj
R1 -07
ja den har 80hk och den duger perfekt som en fösta hoj och jag e supernöjd med den... men man skulle ju vilja ha lite mer tryck men samtidigt så får jag var extra nöjd med den billiga försäkringen.. ligger på knapp 3000 om året
Naken hojar e inget som jag personligen har fastnat för :p

Ännu en gång vill jag föreslå att du behåller din "hiongfjong" tills du riktigt känner för ett byte, sen om det tar tre eller elva år, spelar ingen roll. Under tiden hinner du känna dig för, både på olika ccm, och stil.
Dessutom bygger du upp skadefria år (får vi hoppas). som drar ned premien. jag hade min 600 i två år, rettan har jag haft/körde jag i nio år.

Och Kriss du får nog räkna med spö från iaf Vallonen, om du skriver så.:näsblod
Ps. tycker du har högaktningsfullt rätt i det du säger. Ds.
 

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Ort
där det passar
Hoj
Ducati 1198s
Att lära sig köra kurvor handlar inte om vilken hoj man har och hur många hk den har. Det handlar om föraren. Det finns de (600cc) som piskar skiten ur de som kör 1000cc på kurviga vägar. Sålänge man inte tävlar om vem som är sabbast rakt fram så spelar det i stort sätt ingen roll om man sitter på en 600cc, 750cc, 1000cc osv.. Och hur kul är det att köra rakt fram eller hur? Men det är alltid skojj o känna kraften när man vill dra på! :) Jag har kört 600cc innan och den hojen dög hur bra som helst till en nybörjare, men sen vill man alltid ha lite mer o större. hehe :gnissla

När ska du köpa något mer och lite större då kriss?
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
Det kommer det med en dag! :) :banana :yoparty

Jag läste i en gammal tråd om en kille som hade sålt sin 929 till en polare och köpt en gixxer 1000 01 och han accelerade snabbare till 250 med två på än hans polare gjorde med 929 kriss du har en tösa hoj:D men jag tycker om dig ändå!
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
Det är faktiskt så här ! lyssna nu pojkar det är bara fjoller som svänger!!!! det är rakt fram som gäller !snabbast från malmö göteborg det är den som vinner:D:D så jag är på jakt efter en hayabusa turbo men en förlängd sving och laserkanoner:Bugar
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
något som är KONSTIGT:det är att folk tror att k5 är snabbare än k7k8 dom säger att där är bättre vrid för att k8 har katen men läser man man tidnings tester så har k8 lika bra plus att k8 har bättre toppeffekt tag man då och plockar väck katen som är lätt så blir det stor skillnad och en k7 kostar ju nästan det samma nu för tiden torrvikten på k5 166 k7 172kg katen väger säkert 7-8 kg jag tyckte min k1200r kändes lika snabb som bmws1000rrman kan faktiskt utgå från det man läser i mc tidningar om man läser flera tester! dom har grymma testförare mäter med gps olika förare kör 4-5 repor var man upplever nog effekten olika men det jag ville säga k8 är det bättre effekt i och en sak till mv agusta 312 var med i toppfartestet i motorrad den skulle göra312 där av namnet den var inte i närheten av dom siffrorna tror det var 295-297så det där att en r105-07 skulle göra 300 som många säger är inte sant cbr1000 289km zx10 297 duccen var långt efter i både acc och toppfart det var endå en 1198s jag trodde duccar var snabbare men både 1198 och rsv4 var långt efter 1198 14.3 sek bmw 10.6 zx10 näst snabbast 11.7sek så dom som tror att en ny ducce ska hänga med en snabb rad4 dom måste drömma!som sagt man upplever nog en twin snabbare än den är har inget att göra så jag skriver bara massa skit haha!:Dförresten en sak till Olof en sp1 väger 196 133 hk tänk på det det är ju jämförbart med en taktor:D
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top