Hoj Köp

Piggis

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Ängelholm
Hoj
2009, Hyosung GT650R
såja små pojkar...NU ska vi inte bråka om vems hoj jag ska köpa eller inte... de återstår att se till våren om de kommer att bli någon eller ej :D
 

Piggis

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Ängelholm
Hoj
2009, Hyosung GT650R
Ja de hade fan varit najs... De har ju dock kommit Power Commander till den, men ska åka till Yamaha center och prata med glen om de e lönt att göra nåt åt det om man kan få någon större ändring på min lilla riskokare
 

J.O.B

alltid på rullning
Gick med
13 Jun 2009
Ort
"SS"
Hoj
R1 -07
Tycker du ska gå din egen väg och montera turbo på din Hoysung! :D :yoparty

När man ändå ska kludra, så varför inte ha två komressorer (en för varje burk) som ger vrid på lågvarv. Och en turbin som hjälper till på högvarv.

Löven ska dallra när man kommer.
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
Ja de hade fan varit najs... De har ju dock kommit Power Commander till den, men ska åka till Yamaha center och prata med glen om de e lönt att göra nåt åt det om man kan få någon större ändring på min lilla riskokare

Bara en PC ger ingen effect du måste mappa den också d.v.s sportfilter och köra den i en bänk då kan du säkert plocka ut en 10 h på bakhjulet:yoparty
 

Piggis

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Ängelholm
Hoj
2009, Hyosung GT650R
Ja de va de ja hade tänkte mej. Åka och prata med glen på yamaha center och se vad han säger innan man lägger ner mer pengar på detta. testade ju en sån sak innan fast med nåt som hette memjet som var till denna hoj men de funkade inte alls. fick hela 0.2 hästar mer enligt bänkningen:huvet
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
Ja de va de ja hade tänkte mej. Åka och prata med glen på yamaha center och se vad han säger innan man lägger ner mer pengar på detta. testade ju en sån sak innan fast med nåt som hette memjet som var till denna hoj men de funkade inte alls. fick hela 0.2 hästar mer enligt bänkningen:huvet

Man kan också köpa ett helsystem + mappning det ger nog mest effeckt men då snackar vi helt andra pengar sen vet jag inte om det finns helsystem till din hoj :D
 

Piggis

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Ängelholm
Hoj
2009, Hyosung GT650R
Oki.. kan dock inget sånt själv så jag får helt enkelt lita på Glen om vad han säger till mej
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
Ja de va de ja hade tänkte mej. Åka och prata med glen på yamaha center och se vad han säger innan man lägger ner mer pengar på detta. testade ju en sån sak innan fast med nåt som hette memjet som var till denna hoj men de funkade inte alls. fick hela 0.2 hästar mer enligt bänkningen:huvet

Jag ska själv funderat på mappning och helsystem men för min del snackar vi ju nästan 30 lopper så jag får fundera till nästa säsong men en mappning för din del hade nog gjort en hel del det gjorde en stor skillnad på min gsxr 1000 k8 helt annat mellan register bättre än min bmw:huvet faktiskt mer än någon 1000 jag har kört! jag fick ut 179 på hjulet en ökning med 14 hästar:yoparty
 
Last edited:

J.O.B

alltid på rullning
Gick med
13 Jun 2009
Ort
"SS"
Hoj
R1 -07
Om jag får ha ordet?
Ärligt talat, Anledningen till att äga en hyosung, är mindre omkostnader.
Varför då lägga flera tusen rikstaler på något som gör några futtiga % i uteffekt och vrid. Det är fortfarande samma hoj, en 650cc, samma chassi (ram).
Min rekomundation är: Behåll koreanen tills du är trött på den, om du inte redan är det. Lägg pengar på en annan "bättre" hoj. förnyelse är alltid kul. He :gnissla "och detta ska komma från mig" :va
Det kam man oxå tyda så här: Köper man en bra hoj, varar den lääännnge, men så är (var) det också en "Retta"

Om du lägger några, kanske mång tusen på koreanen kommer du säkert bli besviken i efterhand ändå.
 
Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Om jag får ha ordet?
Ärligt talat, Anledningen till att äga en hyosung, är mindre omkostnader.
Varför då lägga flera tusen rikstaler på något som gör några futtiga % i uteffekt och vrid. Det är fortfarande samma hoj, en 650cc, samma chassi (ram).
Min rekomundation är: Behåll koreanen tills du är trött på den, om du inte redan är det. Lägg pengar på en annan "bättre" hoj. förnyelse är alltid kul. He :gnissla "och detta ska komma från mig" :va
Det kam man oxå tyda så här: Köper man en bra hoj, varar den lääännnge, men så är (var) det också en "Retta"

Om du lägger några, kanske mång tusen på koreanen kommer du säkert bli besviken i efterhand ändå.


Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Precis vad min tanke var. En sådan hoj ska man inte hålla på o trimma hit o dit. Inget illa menat alls, men du kommer inte bli lyckligare om du plockar ut 5-10 hk mer ur din Hoysung. Det är fortfarande en 650 som Olof skrev och de pengar som du får lägga på de få extra Ponnysar är knappast värt det. Köp en mer effektstark hoj om du är ute efter mer vrid och pulver. :tummenupp
 

Piggis

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Ängelholm
Hoj
2009, Hyosung GT650R
Mmmmm. de låter ju inte helt fel när ni lägger fram det på detta viset... Var och pratade med dem på Yamaha center idag och han skulle kolla upp vad det skulle tänkas kosta för mappning och bänkning. Så jag väntar på ett svar från honom i slutet av nästa vecka.
Men jag ska ju då erkänna att man har ju tittat på dom svarta r1 som dom har där inne och dom e ju grymt snygga :D
Men kostar ju en hel del över min budget.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om min hyosung men de e ju en bra första hoj. dock bara haft den 1 år nu men man vill ju alltid ha nåt nytt för de e roligare :D
men jag får ha lite is i magen och kolla på nätet och så för och se vad man verkligen vill ha... Nästa hoj ja köper kommer jag nog att ha ett par år framåt får ja ju hoppas :banana
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
Mmmmm. de låter ju inte helt fel när ni lägger fram det på detta viset... Var och pratade med dem på Yamaha center idag och han skulle kolla upp vad det skulle tänkas kosta för mappning och bänkning. Så jag väntar på ett svar från honom i slutet av nästa vecka.
Men jag ska ju då erkänna att man har ju tittat på dom svarta r1 som dom har där inne och dom e ju grymt snygga :D
Men kostar ju en hel del över min budget.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om min hyosung men de e ju en bra första hoj. dock bara haft den 1 år nu men man vill ju alltid ha nåt nytt för de e roligare :D
men jag får ha lite is i magen och kolla på nätet och så för och se vad man verkligen vill ha... Nästa hoj ja köper kommer jag nog att ha ett par år framåt får ja ju hoppas :banana

ärligt vem vill ha en slö R1!:D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top