XR 1200-tråden.

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Det var en trevlig runda med perfekt väder =)
Gör jag gärna om, och gärna med fler XR'are!

Mmm dragracet hade blivit grymt, synd att kameran dog.

Jag vågade inte ligga närmare dig än på videon eftersom vi aldrig åkt ihop så hade jag inte koll på tempo, bromspunkter och spårval. Ville ha lite marginal - hoppas videon gav något trots att du skymtar i i "horisonten".

F
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Här var det dött som i graven!
Vakna upp nu alla xr1200'are, dax att köra innan vintern åter är kommen.

Har spanat in en xr1200 lite söder om stan, undrar vem det kan vara utan att avslöja någons bostad. Kan iaf avslöja att svart eltejp var lindat runt koppling/frambroms :va.

Och tack för senast F, videon har gett mig mycket glädje:tummenupp.
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Här var det dött som i graven!
Vakna upp nu alla xr1200'are, dax att köra innan vintern åter är kommen.

Har spanat in en xr1200 lite söder om stan, undrar vem det kan vara utan att avslöja någons bostad. Kan iaf avslöja att svart eltejp var lindat runt koppling/frambroms :va.

Och tack för senast F, videon har gett mig mycket glädje:tummenupp.

Ingen orsak, vi får göra ett nytt försök på dragstrip snart.

Finns fler video på min "tube" - http://www.youtube.com/user/slrk1725
Bland annat från min ordentliga debut på bana, körde Gotland Ring med stor förtjusning.

[YOUTUBE-ID]D20Ap5HdnbU[/YOUTUBE-ID]

F
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Gotland ring såg härligt ut, det måste jag själv göra.
Inga problem med buller denna gång?



FÖRÖVRIGT!!! så hittade jag denna video, kolla vilket monster!


[YOUTUBE-ID]EanRv3TlDnk[/YOUTUBE-ID]
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Åkte hem i all sin ordning för ett tag sedan, vid avfarten till Spånga så hör jag ljudet av något vackert och skymtar en bakdel några bilar framöver.
Ber tjejen hålla i sig och sen bar det av för att ta reda på om mina misstankar stämde ( Trodde först det var mr F ), vid några rödljus senare är jag ikapp och visst är det en xr1200!

Övertalade honom att kolla in vår xr1200 tråd, men han lyckades istället skicka ett pm till mig.
"ikonen" är hans nick och om jag hörde rätt vid vårt snabbtalk vid rödljuset så har han även en kompis med xr.

Vi börjar bli en drös :yoparty

förövrigt en bild ifrån när jag och mr F träffades i somras vid bulten!
http://www.ladda-upp.com/bilder/57435/xr1200-26xr1200x
 

RonnyS

Skinnknutte
Gick med
9 Oct 2011
Ort
På första våningen
Hoj
HD XR1200 -08
Då har ni en XR1200-ägare till.:banana Fan va rolig den var att köra. En -08 som gått 400 mil fick jag tag i för 70 papp. Skall väl fixa med den lite i vinter nu. Först på listan blir ett Torque Hammer-system.
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Då har ni en XR1200-ägare till.:banana Fan va rolig den var att köra. En -08 som gått 400 mil fick jag tag i för 70 papp. Skall väl fixa med den lite i vinter nu. Först på listan blir ett Torque Hammer-system.

skoj....i vilken landsända bor du? Bor själv utanför Stockholm.

Fredrik
 

RonnyS

Skinnknutte
Gick med
9 Oct 2011
Ort
På första våningen
Hoj
HD XR1200 -08
skoj....i vilken landsända bor du? Bor själv utanför Stockholm.

Fredrik

Mariestad, 32 mil till Stockholm. Lyckades i alla fall få 90 mil innan jag plockar in den nu. Hört med Mek1 i Lidköping om Direkt Link som är billigare än TTS Mastertune och de skall montera och bänka till våren. Gött mos, nu är man på G.
 

ikonen

Ikonen
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Vällingby
Hoj
2009 XR1200
Åkte hem i all sin ordning för ett tag sedan, vid avfarten till Spånga så hör jag ljudet av något vackert och skymtar en bakdel några bilar framöver.
Ber tjejen hålla i sig och sen bar det av för att ta reda på om mina misstankar stämde ( Trodde först det var mr F ), vid några rödljus senare är jag ikapp och visst är det en xr1200!

Övertalade honom att kolla in vår xr1200 tråd, men han lyckades istället skicka ett pm till mig.
"ikonen" är hans nick och om jag hörde rätt vid vårt snabbtalk vid rödljuset så har han även en kompis med xr.

Vi börjar bli en drös :yoparty

förövrigt en bild ifrån när jag och mr F träffades i somras vid bulten!
http://www.ladda-upp.com/bilder/57435/xr1200-26xr1200x

Tja!! nu är ikonen online! bor i vällingby! kört varje dag i 6månader!

Hallo, lyckades göra en vurpa med min XR'a efter 3v sjuksrivning så är jag nu tillbaka på fötter och väntar på att få tillbaka hojjen från verkstan! :) ses i vår igen!
har garage i Vällingby så jag ska fixa lite med hojjen i vinter! har dock inte bestämt vad det blir för roligt! :)
 
Last edited:

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Tjena ikonen

Kul med en till XR i tokholmsområdet - nu får vi allt träffas i vår. Hoppas du får tillbaka din hoj snart.

Jag har kört förvånansvärt lite senaste månaderna trots det bra vädret...men nu kommer jag ta hojen ett par dagar igen...bor på ekerö och hatar köer...min nya kund sitter i Frösunda så jag spar tid.

Så här skall en XR köras:
attachment.php


Kan inte nog titta på hur tight racing det är i en enhetsklass som XR1200 är :yoparty
[YOUTUBE-ID]yPPl34Zu4a0[/YOUTUBE-ID]
 

RonnyS

Skinnknutte
Gick med
9 Oct 2011
Ort
På första våningen
Hoj
HD XR1200 -08
Tagit ledigt imorgon och skall åka till Mek1 i Lidköping och bänka. Har fått hem ett Torque Hammer och monterat och köpte ett K&N luftfilter som skall monteras i samband med bänkningen. Skall bli kul att se om det blir någon märkbar skillnad. :yoparty
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Nå hur blev det?

Märkbar skillnad? Mätbar skillnad?

Vilken tuner använde du?

Fredrik
 

RonnyS

Skinnknutte
Gick med
9 Oct 2011
Ort
På första våningen
Hoj
HD XR1200 -08
Nå hur blev det?

Märkbar skillnad? Mätbar skillnad?

Vilken tuner använde du?

Fredrik

Mek1 i Lidköping kör med DirektLink, då går du direkt in i styrenheten och jobbar och inte som med PowerCommander gör om signalerna.

Skall väl vara cirka 90 på motorn vad jag förstått minus cirka 15% och jag fick 88.6 med DecibelKiller men han ville göra en körning till våren också utan DB-killern. Satt ett V&H på förut och inte körd i bänk, så den var väldigt orolig på lågfart och sköt en hel del på motorbroms (gassläpp). Han tyckte den påminde en hel del om Buellen att bänka. Går jämt och fint nu och accar bra.:tummenupp
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Härliga vår, äntligen kommen!

Men i allt grus så fann en spik sin väg till mitt bakdäck och nu har jag en smärre punktering.
Måste helt enkelt kirra nya däck och ser över mina alternativ, någon som redan kollat runt på vad som finns?
Några tips eller rekommendationer?
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Tjena
Kommer du köra bana eller bara landsväg?
Kör du mest väg så kan du ta Pilot road 2 eller 3. De finns även i 18 tum för framhjulet. Vill du ha sportigare alternativ för bakhjulet så finns ju i princip obegränsat med alternativ hos online däckshandlarna, dexon.se brukar jag nyttja.

Bankörningarna jag gjort och filmat är körda med, dels orginal, dels Pilot Road 2.....så det räcker gott med landsvägsdäck även på bana.

Fredrik
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Då är de första milen avklarade för säsongen, fick tillbaka XR:en från HD efter garantiåtgärder, service och lite modifieringar.

Oljekonsumtionen var väldigt hög - den drog 5-7 liter på 1000mil och de rev isär den för att konstatera att kolvringarna var väldigt slitna - skall få förtydligande på vad mer de bytte ut.

Fattar inte varför snön kom tillbaka samma helg som jag tar ut hojen :mad:
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag blir förmodligen en av er nästa vecka. en grå 09:a

Fråga, finns det några bra insatser till vance & hines black widow som får ner ljudvolymen till en mer grannvänlig nivå?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top