XR 1200-tråden.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Nu har min Tidy tail från free spirit anlänt, ska bli kul att se hur lätt/svårt det blir att montera den. ar inte riktigt klart för mig hur allt är ihopskruvat där bak.

Kan man lyfta av hela "bakpartiet" eller sitter det ihop på fler sätt?
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Nu har min Tidy tail från free spirit anlänt, ska bli kul att se hur lätt/svårt det blir att montera den. ar inte riktigt klart för mig hur allt är ihopskruvat där bak.

Kan man lyfta av hela "bakpartiet" eller sitter det ihop på fler sätt?

Hela baken är "en del" minus sätena, sen har du en stor plastenhet som håller blinkers+baklykta+regplåt som är det du byter ut vid tidy tail :).
Glöm inte att fotodokumentera :7peta.

Jag är nyfiken på att se hur elen/kontakten/antal kablar ser ut ifrån Free spirit.
Min enhet har 5kablar och ifrån hojen kommer det 6st, tror lösningen är att jag får brygga jorden men det visar sig efter några brända säkringar :brinnerup.
 
Last edited:

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
DSC_0297.jpg

Endast tre kablar från enheten. Jag utgår från att jag hittar lika många i samma färg under plasten, men så låter det inte på dig :va
Montering sker efter påsk, återkommer med bilder och info.
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
View attachment 403446

Endast tre kablar från enheten. Jag utgår från att jag hittar lika många i samma färg under plasten, men så låter det inte på dig :va
Montering sker efter påsk, återkommer med bilder och info.

Tja, du saknar ju blinkers verkar det som?

Jag trodde deras LED hade integrerade blinkers, det ser istället ut som att du har fästen för dom på sidan av regplåtshållaren.

PS: Snygg är den :tummenupp
208915 free spirits supports immatriculation pour harley xr 1200 pour italie7.jpg
 
Last edited:

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Japp! jag har beställt blinkers från annat håll.
Ja jag tycker också att den ser väldigt bra ut, ska bli skoj att se hur den ser ut när den sitter på också.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jisses... Beställde ett par blinkers från MotoAction.se igår eftermiddag.
Nu ligger dom på utlämningsstället där jag bor, DET kallar jag snabbservice.
 

sansao

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2011
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha Wr450f-04, Kawasaki Zrx1100-97
Det är alltid roligt när det går snabbare än väntat!
Den såg ju väldigt bra ut den där tail tidyn, jag gillar inte riktigt de andra alternativen som finns.
Jag lade en beställning på ett styre igår, annonsen var på tyska men jag hoppas det blir som jag tänkt :)
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Ja jag hoppas att den ser bra ut när den är monterad och att jag inte stöter på något oväntat.
Vad är det för styre?
Jag ska byta styre också vad det lider och då hade jag tänkt mig något lägre styre för att "busa till" looken lite till.

Vi får se till att styra upp en liten xr-fika eller så under sommaren tycker jag. Vi är ju inte skitmånga direkt.
 

sansao

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2011
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha Wr450f-04, Kawasaki Zrx1100-97
Det är ett styre från en v-rod.
Jag har sneglat på ett fehlinstyre och lsl roadster också men detta dök upp till ett bra pris.
Jag har tidigare testat rakt dragbar och ett ganska lågt lsl superbike styre men jag gillade ingen av dem.
Det finns ganska många trådar om styren på xr1200ownersforum och det styre jag tror att jag köpt visas ganska flitigt där.
Jag skulle deffinitivt kunna tänka mig att närvara på en fika, alltid kul att se andra cyklar för lite inspiration.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Aha!
Då ska jag kolla lite på det forumet också.

Ja vi får väl försöka att styra upp det när det blir lite varmare.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
DSC_0316 (1).jpgDSC_0315.jpgDSC_0311.jpgDSC_0310.jpg

Nu är tidyn på plats!
Mycket enkel montering när jag väl fattade hur den skulle stitta. En enda skruv i originalhål var det som behövdes.
Elen gick jag bet på dock, vågar fan inte chansa så jag ska nog anlita någon som fattar det här med plus, minus, jord osv...
 

sansao

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2011
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha Wr450f-04, Kawasaki Zrx1100-97
Ser väldigt stiligt ut. Jag har ett elschema till motorcykeln någonstans men jag hittar det inte just nu. Ska leta lite till.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag får med mig en elektriker från jobbet imorgon, jag förlitar mig på honom. Annars återkommer jag.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Nu är det kopplat och klart. Ska ta en bild utomhus imorgon. Inga motstånd behövdes heller.
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X

Fantastiskt :D enkelt och riktigt snyggt!
Mitt batteri la av i morse efter 4år i tjänst, kom vi fram till vad man skall ersätta HD's med?

Har inte fått ihop sitsen än för jag trott att mitt baklyse inte lirar med hojen, bromsljuset fungerar nämligen inte.
Men det visade sig vara bromsljusstiftet i hantaget som fått sig en liten smäll, har hämtat reservdel för 1000kr. Ska försöka göra en hemmagjord lösning och sedan retunera delen men om det inte går får jag helt enkelt gilla läget.
WP_20140423_013_zps1b0d7fff.jpg

Hade varit fint att mötas upp nu i helgen då det skall bli 20grader och strålande sol!
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Oj! hur har du fått en smäll där?
Bromsljus känns som en bra sak att ha :D
Vad har du för baklyse då?

Tyvärr jobbar jag natt hela helgen. Men med lite framförhållning så skulle jag gärna mötas upp för en däcksparkarfika söndagen den 25:e Maj.

Gärna ett par xr-ägare till vore trevligt, även andra så klart.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Ah! batteri ja... har sökt och sökt men bestämt mig för att köpa ett original trots allt.
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Oj! hur har du fått en smäll där?
Bromsljus känns som en bra sak att ha :D
Vad har du för baklyse då?

Tyvärr jobbar jag natt hela helgen. Men med lite framförhållning så skulle jag gärna mötas upp för en däcksparkarfika söndagen den 25:e Maj.

Gärna ett par xr-ägare till vore trevligt, även andra så klart.

Jag drar mot ISLE OF MAN med XR'en den 23 MAJ så no can do sir :D.

Här hittade jag en fin XR ute på blocket:
8411193718.jpg
http://www.blocket.se/vasternorrland/Harley_Davidson_XR1200_Fri_Hemlev_53491842.htm?ca=11&w=3
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top