Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Du o jag verkar ha ganska många gemensamma nämnare, ...så det hade blivit en låång promenad tillbaks för dej.:hihi

Den bänkningen får du väl va nöjd med. JAg hadde hunnit hem lagom till lillan skulle flytta hemifrån:D

Gör du en gradskala på hastighetsmätarn upp till 350 ca lite siliconslangar kors å tvärs. Låt sedan kompressorn blåsa genom någon fräsig dump med stoor tratt.

King of the körvemöjjj
 

Crackpipe

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2012
Ort
Laholm
Hoj
Dom flesta
sida 001.jpgsida 002.jpgsida 004.jpg
Lite bilder på min sida ,är inte så bra på att skriva men om ni har frågor kan jag svara ,men i grunden är det en 1200 med 1340 cyllar och 4-5/8" slag.Och du ska absolut behålla dina megafoner riktigt fräsigt!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Den bänkningen får du väl va nöjd med. JAg hadde hunnit hem lagom till lillan skulle flytta hemifrån:D

Gör du en gradskala på hastighetsmätarn upp till 350 ca lite siliconslangar kors å tvärs. Låt sedan kompressorn blåsa genom någon fräsig dump med stoor tratt.

King of the körvemöjjj

 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vilket seriöst järn!
Ser ju ut som en gammal svensk backtävlingshoj som sovit törnrosa i en lada sedan 50-talet. :Rockbanan
Den får 5 av 5 kolvringar. :tummenupp

View attachment 372010
Lite bilder på min sida ,är inte så bra på att skriva men om ni har frågor kan jag svara ,men i grunden är det en 1200 med 1340 cyllar och 4-5/8" slag.Och du ska absolut behålla dina megafoner riktigt fräsigt!
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Den bänkningen får du väl va nöjd med. JAg hadde hunnit hem lagom till lillan skulle flytta hemifrån:D

Gör du en gradskala på hastighetsmätarn upp till 350 ca lite siliconslangar kors å tvärs. Låt sedan kompressorn blåsa genom någon fräsig dump med stoor tratt.

King of the körvemöjjj


Helt riktigt, det vet till och med minsta barn att hojen går lika snabbt som mätargraderingen!

....Undra hur många år man måste hålla nere pedalen på min sugdiesel berlingo innan den gör mätarns 190kmh?....

View attachment 372008View attachment 372009View attachment 372010
Lite bilder på min sida ,är inte så bra på att skriva men om ni har frågor kan jag svara ,men i grunden är det en 1200 med 1340 cyllar och 4-5/8" slag.Och du ska absolut behålla dina megafoner riktigt fräsigt!

Det där är seriöst ball!
Radikalt omarbetat insug! Det borde ge en betyligt rakare kanal till ventilen. Coolt.
Skulle lätt kunna ha en storsida... .....svin:D


...ja,eller inte:hihi
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Som Jörgen Karlsson sa. Byggherren hade genomgått skiktröntgen av hjärnan eller något i den stilen. Känns relevant här:

"Du vet, dom brukar säga att allt är ok när de bara ser linkertförgasare, magnetapparater och springer- och webbgafflar äver hela skärmen. Tillfrisknandeprognosen är ju inte så bra i de fallen, så varför förstöra patientens livskvalité med sjukdomsinsikt."
 
Last edited:

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Helt riktigt, det vet till och med minsta barn att hojen går lika snabbt som mätargraderingen!

....Undra hur många år man måste hålla nere pedalen på min sugdiesel berlingo innan den gör mätarns 190kmh?....



Mja det blir nog bränslestopp först:D

Rackarns fräck storsida detdär. Caltex dekalen sitter ju som en smäck åxå:banana
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Började plocka lite med sidan idag.
Började med nya pedalarrangemanget. Men kom fram till att det inte gick förrens man visste hur långt ut kompressordrivningen skulle komma, vilket avgöra av hur kort jag lyckas få kompressorgaveln eller snouten som jänkarna envisas med.

Grund ide'n var ju att fräsa en egen kortare gavel i nc-fräsen, men eftersom jag belastar samhället och är olönsam, genom att göra magpruttar o byta bajsblöjor på dagarna, så är inte det ett alternativ.

hursom så är det ju enklare o försöka korta ner den jag redan har. Det kräver också att man åker till jobbet men det känns mer som ett snabbjobb mot att fräsa en ny.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det låter som hög tid att klubba igenom Elffors Befrielsedag från marknadskrafterna och köpa sig en fräs.:brynad
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det låter som hög tid att klubba igenom Elffors Befrielsedag från marknadskrafterna och köpa sig en fräs.:brynad

Det riktigt, ståfräs kommer inte så långt med, men i detta fallet hade jag tänkt spänna upp gaveln på backskiva i svarven o svarva lagerlägen o segesäkringsspår.
Min egna svarv har bara en trebackschuk utan t-spår dessutom kastar den rätt rejält. Ligger inte lagerläget rätt i gaveln så kommer det bli felaktigt flankspel på kugghjulen som kommer snurra med 10.000rpm

Fråga behöver man packbox ytterst om man har kapslat lager längst ut?
 

Crackpipe

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2012
Ort
Laholm
Hoj
Dom flesta
Ett gummi tätat lager är endast ett damm skydd,det tätar inte för tryck kanske i teorin men inte i praktiken
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det riktigt, ståfräs kommer inte så långt med, men i detta fallet hade jag tänkt spänna upp gaveln på backskiva i svarven o svarva lagerlägen o segesäkringsspår.
Min egna svarv har bara en trebackschuk utan t-spår dessutom kastar den rätt rejält. Ligger inte lagerläget rätt i gaveln så kommer det bli felaktigt flankspel på kugghjulen som kommer snurra med 10.000rpm

Fråga behöver man packbox ytterst om man har kapslat lager längst ut?

Håller med Crackpipe. Jag har testad kapslade lager med svagt övertryck (slangen till munnen) och penslat på såpvatten, det bubblar friskt. Kapslingen kan mer ses som dammskydd.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Bra då vet jag. Då får snouten bli 2lager, distans o en packbox lång.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Ptjaa... Lägg den på vägen mellan mig o grannen. Så slipper han störa sig på småsaker.:hihi
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag la ut en tråd på ett sidventils forum ,flatheadpower, För att få feedback från lite rejält insnöade gubbar. De tyckte det var fantastiska siffror för en så pass värdelös cam. De verkar inte så pigga på compressorn som på ett par brutal kammar. H_D_CAMS.jpgHmmm...
Det vore jäkligt kul men effekt ökningen ligger nog realistiskt på 1000. spänn/häst dvs 5-6hästar. Kompressorn borde ge över det dubbla och det är mest plåtsnickeri, svarv o svets kvar, inte så mycket dollars
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hoj med fräna kammar går det en på dussinet, kompressor däremot...;)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top