Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Vad gäller trimning av sidor så finns det ett brödrapar i Åbo som tydligen har en del avancerade idéer rörande detta. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad bröderna eller deras firma heter. Det var ett reportage om dem i MCM 1/2010 (som jag tyvärr inte har tillgång till här hemma).

Om nå'n här har MCM kanske de kan kolla upp det, annars kan jag återkomma med info när jag varit i garaget (där alla mina tidningar hamnar till slut).
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Här är en film för inspiration.
Själv gillar jag hojjarna med stora skärmar och andra gammelhojjar.
http://www.youtube.com/watch?v=L-4yYp8vLMw

Tack. Det är ju det fina med gammeljunket.
Det går ju att bygga hursom helst i många olika stilar alt en helt egen stil. till skillnad mot sporthojandet
Bobberstuket är stilen för den här hojen och den stil som ligger mig närmast nu. japanstilen är ju också jäkligt fräck, men det tycker de flesta andra också.
Faen att man aldrig kan va lite ball utan att det alltid finns en efterhängsen doft av vanilj....

Vad gäller trimning av sidor så finns det ett brödrapar i Åbo som tydligen har en del avancerade idéer rörande detta. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad bröderna eller deras firma heter. Det var ett reportage om dem i MCM 1/2010 (som jag tyvärr inte har tillgång till här hemma).

Om nå'n här har MCM kanske de kan kolla upp det, annars kan jag återkomma med info när jag varit i garaget (där alla mina tidningar hamnar till slut).

Jasså prenumererar du också på mcm! Jag trodde jag var själv om det förutom ev jörgen.
Jo, jag har kikat lite där, på hemsidan alltså.
http://www.vt-cycle.fi/galleria.html
Det verkar som om de har en oljepump till flathead. Grävande i vintage forum visar att orginalkonstruktionen inte är 100%ig. Men o andra sidan anses gamla sidor vara outslitliga konstruktioner så hur allvarligt kan det vara. De har också högkompstoppar men tyvärr till storsida.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jasså prenumererar du också på mcm! Jag trodde jag var själv om det förutom ev jörgen.

MCM är ju den enda MC tidning jag läser.

Fast jag prenumererar inte, jag får den begagnad av en som gör det :D

Den kom väl dessutom på bra plats i omröstningen här på sporthoj om bästa MC tidning, så vi är nog ganska många som läser den även om vi har riktiga motorcyklar.... (känga åt Jörgen)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Som gammel-HD-ägare kan det ju även vara värt att lokalisera när det ordnas swapmeet näravid. Där kan det dyka upp sida-delar i varierande skick.

/J
Tack. Det är ju det fina med gammeljunket.
Det går ju att bygga hursom helst i många olika stilar alt en helt egen stil. till skillnad mot sporthojandet
Bobberstuket är stilen för den här hojen och den stil som ligger mig närmast nu. japanstilen är ju också jäkligt fräck, men det tycker de flesta andra också.
Faen att man aldrig kan va lite ball utan att det alltid finns en efterhängsen doft av vanilj....



Jasså prenumererar du också på mcm! Jag trodde jag var själv om det förutom ev jörgen.
Jo, jag har kikat lite där, på hemsidan alltså.
http://www.vt-cycle.fi/galleria.html
Det verkar som om de har en oljepump till flathead. Grävande i vintage forum visar att orginalkonstruktionen inte är 100%ig. Men o andra sidan anses gamla sidor vara outslitliga konstruktioner så hur allvarligt kan det vara. De har också högkompstoppar men tyvärr till storsida.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag missade ett stort swap i skövde för ett par veckor sedan. Eskils ska tydligen ha ett bra swap i eskilstuna i vinter nångång.
Nostalgia motor i gbg var ett tips jag fick om bra ställen på rätt sida pölen med vintageprylar. Det får bli en reknings tur snart dit.

Det händer inte mycke här nu för jag väntar på prylar som ska dyka upp om nån vecka. seeegt....
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag prenumererar också på MCM! :)

Har inte skrivit något i tråden förens nu men jag tror du är helt på rätt spår med looken. Kommer bli jäkligt fet. :tummenupp
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Högkomp är svårt att få till utan att begränsa flödet.
Det måste ju vara öppet mellan ventilfickan och förbränningsrummet.
Vanligaste trimknepet är att "releasa", dvs öppna upp genom fräsning i kolv och topp.
Ger ännu lägre komp (förbränningsrummet blir ju större).
Men om man strokar med originalstorlek på förbränningsrummet, så får man högre komp och större volym på ett bräde.
Stroka.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag prenumererade också på MCM under många år men tröttnade på att det bara var HD och choppers. Bra tidning och bra reportage och har byggt choppers så det är kul att läsa om men lite variation vore bra.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag prenumererade också på MCM under många år men tröttnade på att det bara var HD och choppers. Bra tidning och bra reportage och har byggt choppers så det är kul att läsa om men lite variation vore bra.

MCM Sverige eller MCM UK?(MotocyckeMonthly):va
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
MCM Sverige eller MCM UK?(MotocyckeMonthly):va

Motorcykel magasinet? Det är svenska "custom"tidningen iaf.

Jag prenumererade också på MCM under många år men tröttnade på att det bara var HD och choppers. Bra tidning och bra reportage och har byggt choppers så det är kul att läsa om men lite variation vore bra.

De har haft några mörka år nyligen när det var sida upp o sida ner med cromechoppers med 300mackor men det har minskat betydligt.


Högkomp är svårt att få till utan att begränsa flödet.
Det måste ju vara öppet mellan ventilfickan och förbränningsrummet.
Vanligaste trimknepet är att "releasa", dvs öppna upp genom fräsning i kolv och topp.
Ger ännu lägre komp (förbränningsrummet blir ju större).
Men om man strokar med originalstorlek på förbränningsrummet, så får man högre komp och större volym på ett bräde.
Stroka.

Jag hör dig även denna gång. och enträgen ska bli belönad.
Men jag vill inte gå ut med att jag SKA göra ditt eller datt utan spekulerar mer bara.
Vill ju inte att det ska bli som med 70% av alla turboprojekt som startas på SH, dvs ingenting.

Jag ska inte attackera mina toppar med nån "hursvårtkandetegentligenvaraattityd". Jag skrev bara att firman x hade högkompstoppar till storsida.
Men om en motor har 5.0:1 i komp och utvecklar 25hk.
Så borde ju det otroligt dåliga kompet vara en av de större bovarna till den låga effekten?
Hursom en fördjupningskurs i Flatheadämnet är på väg i ett brev över vattnet as we "speak" vilken jag hoppas kommer att bringa klarhet i ämnet.



Jag prenumererar också på MCM! :)

Har inte skrivit något i tråden förens nu men jag tror du är helt på rätt spår med looken. Kommer bli jäkligt fet. :tummenupp

Där ser man, ytterligare en prenumerant.
Sockrar Göran P på gröten?
KLart det kommer bli fett!
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nu stack jag allt pinnen i getingbo't :hihi :hihi
Ingen nämd ingen glömd.

@dogge1972 Kool rulle Och en nära på exakt kopia på hojen som ännu bara finns färdig i mitt huve.!

Gissningslek and sneak peak, behind the scenes shot.

Ena bulthålet sitter givetvis 2.384grader assymetriskt!
Tidigare projekt har som tur är lärt mig att aldrig ta något för givet :mattias
 

Bifogat

  • Bild0127.jpg
    Bild0127.jpg
    232.1 KB · Visningar: 224
  • Bild0128.jpg
    Bild0128.jpg
    230.6 KB · Visningar: 255
  • Bild0129.jpg
    Bild0129.jpg
    230.9 KB · Visningar: 276
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Är det strokerplattor?

Nu stack jag allt pinnen i getingbo't :hihi :hihi
Ingen nämd ingen glömd.

@dogge1972 Kool rulle Och en nära på exakt kopia på hojen som ännu bara finns färdig i mitt huve.!

Gissningslek and sneak peak, behind the scenes shot.

Ena bulthålet sitter givetvis 2.384grader assymetriskt!
Tidigare projekt har som tur är lärt mig att aldrig ta något för givet :mattias
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Cylinderfotspackning modell heavy-duty? :D

Nä, det ser nog allt ut som spacers för att få nog med höjd i cylindern för lite längre slag.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Är det strokerplattor?

Cylinderfotspackning modell heavy-duty? :D

Nä, det ser nog allt ut som spacers för att få nog med höjd i cylindern för lite längre slag.

Hmm... För lätt alltså.
Jag tror bild 1 låg på 1.000.000poängs nivån,
bild 2 på 10poängs nivån och bild 3 på 1poängs nivån:gnissla

Grattis iaf!
De lyckliga vinnarna vinner en varsin halvfärdig h-profilvevstake till cbr900rr!
Utmärkt som hyllprydnad.
För den som vill finns en låång optionslista bestånde av olika plåtbitar där man kan köpa till funktioner som tex
ryggkliaren gu va gött!,
ölöppnaren YEAH MAN!,
vinöppnaren Gearhead macho turbo (De luxe kit med franskträskruv),
kodknäckningsmaskinen Engina(OBS! endast för rövarspråket),
ljushållaren wildfire,
Komradion NMT FFS!(with, how much steelwire do you got? range)
And so on.:yoparty
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Saxat ur blocketannons

Tror Eskils swap brukar vara slutet jan, början feb.

Så var det ja. ska du dit?


Den här blocketannonsen var så jävla bra så den skall sparas till eftervärlden. Annonsen gäller en nummerskyltshållare....

Bild 4
Robocop och Bockstensmannen möts en sommar då de båda arbetar med att valla får på Brokeback mountain.
Efter en kvälls hårt drickande hamnar de i samma tält. Bockstensmannen börjar göra sexuella närmanden på Robocop, som till en början stöter ifrån. Till slut kan han inte stå emot längre och ger efter för sina köttsliga lustar. Det hela utvecklar sig till en kärleksrelation. När sommaren och fårvallningssäsongen är över återvänder de båda herdarna till människobyn.
Båda inser att deras förhållande dödsdömt och aldrig kommer att accepteras av samhället.
Ålderskillnaden är alltför stor.
De återgår till att leva sina vanliga heteronormativa liv. Åren passerar, tills en dag då Bockstensmannen tar emot ett brev. Det är från Robocop, han berättar att han är sjuk. Han har fått lungsot, troligtvis från att ha druckit opastöriserad mjölk. Han vill träffas uppe på Brokeback mountain för ett farväl.

- Frigör mig ur mina erotiska krämpor mitt kära moss-lik viskar Robis.
- Every night in my dreams, I see you. I feel you. That is how I know you go on. Far across the distance and spaces between us. Once more you open the door and you're here in my heart And my heart will go on and on.
- Låt våra själar förenas en sista gång under månens sken.

Nästa dag innan de lämnar berget och varandra för gott, smider de ett monument i form av en nummerplåtshållare. Ett minnesmärke som ska påminna världen om deras kärlek. Detta monument/skylthållare kan bli ditt. Montera det på din chopper och visa omvärlden att kärleken inte har några gränser. Kön, ålder, samhällsklass är egalt. Den sanna kärleken övervinner allt.
 

Bifogat

  • hand.jpg
    hand.jpg
    22.6 KB · Visningar: 228
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top