Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det höjs röster för att jag skall avyttra harley'n o investera i Badrumsinredning.:dummer

Men jag håller stånd!!:yoparty

Det kanske du får göra mycket av om det inte blir grandiost skithus.

Menar dock att posselin och krusidull kan man väl fynda, men däremot inte en gam-sida sådär utan vidare igen.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
avyttra harley'n o investera i Badrumsinredning.:dummer

Snacka om kapitalförstöring!

Om 20 år är inredningen sopslut och värd noll och intet, tvärt om,
du kommer att få betala för att få den utriven och deponerad! :fakta

Harrleyen kommer å andra sidan att ha ökat med sisådär 300%
Om du vill realisera vinsten står spekulanterna i rad med sedlar i hand.

Hur kul är det att bada i 20 år.
Betydligt roliga att åka hoj,
dessutom blir du inte lika skrynklig! :D

Köp badrumsinredning på Blocket.
Säg att det är senaste trenden,
vintage is the shit to crap in. :rolleyes:

/E
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Eminent tråd! :Bugar

Det enda kruxet är att man känner sig som den berömda klåparen som omnämnts flitigt i tråden. :mad:
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Trycker du in ståndet i munnen på henne så att hon bara kan grymta lite :tuttar:D

NJa..
Ur en ungkarls synvinkel kan det verka som den ultimata runkfantasin. Men du har inte tänkt på hur sjukt opraktiskt det är att ha en blondin som sugit sig fast i skrevet 24-7?

Försök att köra bil men en sån fast i skrevet i vacuumläge är fan farligare än sms o bilkörning.
Eller hur socialt oaccepterat det vore på jobbet, affären, hos släkt o vänner etc etc.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Igår var en riktig kanon dag. Det har varit skitväder av bibliska proportioner, garaget var nästan helt nedmejat av djur som vallfärdat till nån jäkla träbåt inne i skogen.

Dagen till ära var det återträff med föräldragruppen:banana

..tyvärr var det så hemskt mycke att göra på jobbet att jag inte kunde vara med.

På jobbet var dagen däremot svår att slå ihjäl, Tur då att jag var tvungen att åka på återträff med föräldragruppen :hihi

Så där ja! in o handla en kasse pilsner o sen hem till harleyn. :D:D

Njut mekka o dricka pilsner kan det bli bättre?

Dagens agenda var bultar som skulle efterdras o loctite'as. bultarna för baknav -bromstrumma satt bara på trekvart. fästeelementen sadel- sadelfjädrar hade kastat in handduken nånstans i ljungkileskogarna.

Ähh! fan det får räcka. Igång med skiten nu. jag har ju inte druckit nåt än

Knappt ingen soppa.. Hopp. Jag kör en sväng till byn bara då. När jag rullar in till bilmecken för att boka tid för tantens familywagon så tycker jag att det vibbar jäkligt mycke. Det visar sig att motorn är lös. Kombinationen skruv, kronmutter, sprint är jäkligt bra.
...Fast då får inte skruven vara så lång att sprinten sitter helt ovanför muttern. Fail harley!

Efter lite meckande är man back on the road again.
Får för mig att åka dumpervägen på järnvägsbygget hem.

Det börjar ju jäkligt bra.
Bred plan betonghård väg, som blir lite guppig som blir hålig som blir lerig som blir grov mackadammig.
Ja ja håll ut det är en ny bro här snart så du kan ta dig upp på den vanliga vägen istället.
lyckas snurra runt i lervällingen o ta mig runt 180gradaren och upp för den 30 gradiga lutningen upp på nästa grusväg bara för att finna att det är ett 1m djupt o 3m långt gap mellan väg o brofundament.

Fippel med koppling o harleyn dör, då kan jag tydligt höra idiotskällandet från arne björnängers 25 schäfer-rottwailer hybrider 30m bort. De uppskattade INTE harleyns öppna megafoner.

Hur var det nu. -var de lösa eller är de instängda i ladan nu igen:va

Starta då ditt as. Mellan varje kick kikar jag bort mot ladan ihopp om att inte hundarna ska komma sättande i flock mot mig.

På tjugonde kicken hoppade den igång. Ned o ut på dumpervägen igen. Nu smalnar den av till ca 2m bred . brevid är det en meterhög vall av järnvägsmackadamm.
Tydligen har de haft problem med dieselstölder för de har ställt 1.7m bred grävskopa mitt på vägen.
Hur fan ska det här gå:va
på lite för hög fart så vräker jag upp mig i mackadammen o förbi. jag kan känna hur axeln touchade skopan så det var tight som en ****r***ål. Nu öppnar sig en 2km lång underhålls väg helt skottrak o helt jämn bara att hålla stumt. yihaaa!!!
Fakk! jag missade min avfart. Skitsamma jag tar vägen över prässebo hem Yihaaa!!!!


Feekk! dåligt med soppa.


vända - med på min av fart skönt bara 200m hem!

Men vad faan!! vid min soptunna har någon efter jag gav mig av, ställt en stack med 24 järnvägscyllar mitt på vägen som är 2.5m bred yllarna är 2.5m breda:mad:


Eminent tråd! :Bugar

Det enda kruxet är att man känner sig som den berömda klåparen som omnämnts flitigt i tråden. :mad:

Tackar tackar!
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Det är ett hårt liv att vara motorcykelintresserad ungdom!

Speciellt om man föredrar äldre hoj, alltid något man vet kan gå sönder lite när som helst. Lite trim på maskin förbättrar inte heller uthålligheten.
Har man sedan mekat lite här och där så att originaldelar inte kan användas kan det bli mycket arbete i perioder.

Är sedan förare/ägare/räkningsbetalaren också lite gammal och slö så är det stenhårt!
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det låter som att du ska investera i Nordlock-brickor, då är det slut på lossvibrerade skruvar.:tummenupp

[YOUTUBE-ID]mgwmuZuJ02I[/YOUTUBE-ID]

Jag har suttit och funderat över vilket kraftuttryck du valde att censurera i inlägget men blir inte klok på det, "segerskrål", "negersvrål" och "resurstvål" är det enda jag kommer på.:confused:

****r***ål

Något med rövhål kanske är en lågoddsare, men vad som behövs läggas till före det kraftuttrycket är för mig en gåta.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag har suttit och funderat över vilket kraftuttryck du valde att censurera i inlägget men blir inte klok på det, "segerskrål", "negersvrål" och "resurstvål" är det enda jag kommer på.:confused:

****r***ål

Något med rövhål kanske är en lågoddsare, men vad som behövs läggas till före det kraftuttrycket är för mig en gåta.

Det jag kan tänka på är en felstavad variant av det engelska ordet för "passa" dvs fit och felstavat av en dyslektiker blir det fitt :va

Btw, diskuteras det badrum överallt där det ellforska paret befinner sig iom att herrn i huset får ribba och måste tysta den kvinnliga partnern.

iom detta inlägg så måste jag delge er en matsedel från en sushirestaurang i Stockholms innerskärdgård, Lidingö :)

steffe skrev:
Till er som gillar sushi :up: :up:
Misstänker att #5 smakar rå fisk men vad smakar #6 & #11 :think2:

Sushi meny (misosoppa ingår)
1 Blandad 9 / 11 / 13 / 15 bitar 78 / 92 / 112 / 135 kr
2 Blandad 9 bitar nigiri (ej rullar) 98 kr
3 Lax & rullar 10 bitar 85 kr
4 Vegetarisk 10 bitar 82 kr
5 Mamma sushi 10 bitar 85 kr
6 Pappa sushi 12 bitar (ej rullar) 125 kr
7 Lax sushi 8 / 10 / 12 bitar 85 / 105 / 125 kr
8 Lax & räkor 8 / 10 bitar 92 / 115 kr
9 Avokado sushi 10 bitar 80 kr
10 Räk sushi 8 / 10 bitar 95 / 125 kr
11 Familjesushi 30 / 40 bitar 260 / 345 kr

Kan vi få någon som testare, ligger ju centralt mitt på ön
http://miyabi.se/
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Kanon tråd att läsa, vissa av er har talang att förmedla texter på en klart underhållande sätt.:tummenupp
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Aha! Måste vara den sidan jobbarkompisen krökt 4 styren till:D
Den ska vara rätt extrem om jag fattat saken rätt. Eftersom byggherren o jag bor i samma småstad får jag se till att vägarna våra korsas. Tack för länken!

Btw dubbla linkert's i fartriktningen är våldsfränt:yoparty

Kanon tråd att läsa, vissa av er har talang att förmedla texter på en klart underhållande sätt.:tummenupp

Tack tack.
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Nu har det vart tyst länge idenna tråd!!!!!!!

Har herrn sålt å köpt badrum?????????:D
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nu har det vart tyst länge idenna tråd!!!!!!!

Har herrn sålt å köpt badrum?????????:D

Nej för f-n.
Men mitt nuvarande badtunnekamins svetsande tillför tråden ringa.
Sen tänkte jag bygga en stor svartkruts kanon och sen en vedprocessor. Men jag hinner nog ändra mig 4ggr innan dess...
Jag får va nöjd med att ha en fungerande turbohoj och en fungerande krigare. Hojbyggande ser jag inget på horisonten nu.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nej för f-n.
Men mitt nuvarande badtunnekamins svetsande tillför tråden ringa.
Sen tänkte jag bygga en stor svartkruts kanon och sen en vedprocessor. Men jag hinner nog ändra mig 4ggr innan dess...
Jag får va nöjd med att ha en fungerande turbohoj och en fungerande krigare. Hojbyggande ser jag inget på horisonten nu.

Helt rätt, fram för idiotbyggena nu! :svartkrutskanon
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Svartkrutskanon låter jävligt skittish.
Du kan väll börja med en sån här?
http://www.pocketcannons.com/

Svartkrut är lätt att framställa, även silverkrut. Dock så är silverkrut jävligt instabilt om man jämför mot det svarta. (vem har inte stulit shit från skolan och tillverkat bomber efter "Anarkistens kokbok"?)
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nej nej nej, börja i den här skalan istället. Sen kan du gå på de stora byggena när du tröttnat på att skjuta bowlingklot.

[YOUTUBE-ID]aGndDeXO5UI[/YOUTUBE-ID]
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Idag körde jag 10mil ihop med en liten nipponesisk bobbermoppe. Den var helt förstoppad i prutten pga stundande besiktning, men efter lite roadside tinkering så var den åter förlöst i brumman.

Det här kan i särklass vara de två roligaste meningar jag läst på raken i hela mitt liv. Du borde ju fan jobba som krönikör eller nåt!

:hihi:hihi:hihi:D:D:D:D:D:D:D:D:):):):):):):):D:D:D:D:tummenupp:tummenupp:D:D:D:D:D:D:D:hihi:hihi:hihi:hihi
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Och då var vårservicen på bettan avbåckad. Det är inga större grejer på en sån här klenod, allt man behöver göra är att gå med i hemvärnet.

....Så man kan få dem att söka av ditt garage med 3mils radie efter tappade skruv samt vitala delar. Sen beställer man hem ett fat loctite och några hinkar låsbrickor. använd med fördel nordlock där de "rätttrogna" ej kan se.

Och sen det här med att sursidorna skulle vara trötta skulle jag med bestämdhet vilja avfärda. Problemet är bara det att inför varje färd måste en liten miniverkstad följa med, muttrar, brickor, tånger, blocknycklar, kemskåp, supportsvarv, honings maskin, 3sorters svetsaggregat metalldetektor,mm

Arnold swarschenigger lär ha kört sursida på -70talet innan han blev berömd. R
ullen "pumping iron" är egentligen uppföljaren till easy rider där de två spinkisarna lou ferringo o arnold släppar runt på en köping 8" svarv o en sunnen honingsmaskin på en roadtrip runt usa på varsin 750 WLA sida. Se bara hur de såg ut sen.

Jorå, så att ehh.........
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top