Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Blev skitsnyggt:tummenupp
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Men vafan!? Var är kromet och alla örnar?:va

Trodde det var tvång på sådant på en H-D:D

Toksnyggt!:tummenupp
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Den ska kollas på Backamo. Ser läckert ut. Men tycker allt det har vart lite tyst en stund.
Har det kommit nått annat som tar lite tid?
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
....Spikar på kåken 10 timmar om dan 7dar i veckan längtandes till hojen, med dåligt samvete gentemot familjen, lägger ner hammarn o leker familjeliv, med en liten klump i magen beståendes av milawuakee'iskt gjutjärn. -Repeat

Åkte till sjuntorp för o tanka, igår. Första "längre turen"
-Summering:
För stark fjäder till att hålla magnetens hög tändning omöjliggör låg tändning med tändningsvredet. = mycket svårstartad and a lot of backfire!
Fjädern till stödet var plötsligt borta. Vilket gjorde att stödet släpade i asfalten i vänsterkurvorna.
Bakre tankfästet vibrerade loss och tankhalvorna fick hållas på plats med knäna.
Åk inte fortare på skitdålig väg än 100knyck utan returdämpning:mattias
:bergodalbana

Väl i sjuntorp hade jag glömt blyersättningsmedlet så det var bara att vända hem:D
Rätt ok i min bok i alla fall.
Måste spika nu!
 

Glennswe

Medlem
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW och Ducati
Hittade just den här tråden, blev helt plötsligt på väldigt bra humör igen:tungan

Snyggt bygge, lägg ner hammarn bara och gör den förtjänt av minst en långtur om dan:banana
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
....Spikar på kåken 10 timmar om dan 7dar i veckan längtandes till hojen, med dåligt samvete gentemot familjen, lägger ner hammarn o leker familjeliv, med en liten klump i magen beståendes av milawuakee'iskt gjutjärn. -Repeat

Åkte till sjuntorp för o tanka, igår. Första "längre turen"
-Summering:
För stark fjäder till att hålla magnetens hög tändning omöjliggör låg tändning med tändningsvredet. = mycket svårstartad and a lot of backfire!
Fjädern till stödet var plötsligt borta. Vilket gjorde att stödet släpade i asfalten i vänsterkurvorna.
Bakre tankfästet vibrerade loss och tankhalvorna fick hållas på plats med knäna.
Åk inte fortare på skitdålig väg än 100knyck utan returdämpning:mattias
:bergodalbana

Väl i sjuntorp hade jag glömt blyersättningsmedlet så det var bara att vända hem:D
Rätt ok i min bok i alla fall.
Måste spika nu!

Börjar inse att man inte gjorde helt fel när man köpte en kåk som endast är i behov av målning och småpyssel, annars hade nog hojbygget blivit ett rejält långtidsprojekt...:gnissla

Kämpa på med utbyggnaden Jon, kommer bli skitbra när det är klart!:tummenupp
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ge dig in i Johanssons värld och gjut dig en hammare av milwaukee-järn. Varje spik blir en n(g)jutning..
 

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Bollnäs
Hoj
Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...
Jag förbannar mig själv för att jag inte sett denna tråd innan.
Nu har jag inte orkat läsa igenom alla 55 sidor men!

Du har gjort ett jävligt bra köp, Harley´s sidor är bland det pålitligaste du kan köra när det gäller gamla järn.
Det är ju inget effektmonster men tanken är bara att man ska vara cool.

Det finns 2 st bröder i Finland som är jävligt duktiga på att trimma sidventiler.
Säljer bl.a cylindrar o annat smått & gott som gör att du kan få ut fler hk, ska se om jag hittar info om/till dem.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag hade tänkt låta trådjäveln dö. Med skrivklådan plågar mig hela tiden. Jag måste ha en kanal att raljera o spåna fritt i, för annars mår jag faen inte bra. Tänkte regga mig på byggahus.se igår bara för att få spåna loss ordentligt om renoverandets jäkelskaper med 30år gammal isolering i kalsongerna o döa råttor i elcentralen, well done btw...
men jag sket i det.

Hursom, hojbygget har inte gjort några framsteg sen sist. Jag har lyckas lösgöra lite åktid och inför det har jag tvingats göra den lite lagligare.
Har man besiktningsbefriad hoj vill man ju inte dra för mycket uppmärksamhet från farbror blå till sig och bli indragen i sbp's våld igen!
Så jag bonnade ihop en skylthållare, o framlampa lite snabbt med vänstern o drog iväg. Innan hade jag klåpat ihop en vajerhållare till magneten.
Synd, stressklåpandet sänker helhetsintrycket. Men en gammal Wr-racer hade inte lampor i regplåtar o annan dövikt på sin smäckra lekamen, så varför måste jag ha det!:mad:

Idag körde jag 10mil ihop med en liten nipponesisk bobbermoppe. Den var helt förstoppad i prutten pga stundande besiktning, men efter lite roadside tinkering så var den åter förlöst i brumman. Sen kunde den inte åka på gropig väg pga att den hade fjädring bak!
Jäkla junk! besiktning, bakfjädring o toppventiler. ..Jag ger mig fan på att den är vattenkyld med:D

Men platthuvet då? hur är det med platthuvet?
Jo platthuvet mår bra, Den har en liten fläck vid 1/4gas som den inte vill gå rent på jämngas. Vid varje form av last så går den fint.

Vid koll i mikuni vm manualen så samverkar luftskruv lågfartsmunstycke,flottörnivå, trottelurslipning samt i viss mån nål vid 1/4gas.
Jag satte i ett snäpp mindre lågfart idag o labbade med skruven då blev det bättre men ytterligare ett snäpp skulle nog göra susen.
Låg bakom en buss på 90väg idag hade 3/4 dels gas kvar o ge.
Nästan steve's Lloyd! :D
Jag får nog bonna dit en cykeldator för se vad den gör. 100Mph hade var riktigt ok för en gammel suris

Jag förbannar mig själv för att jag inte sett denna tråd innan.
Nu har jag inte orkat läsa igenom alla 55 sidor men!

Du har gjort ett jävligt bra köp, Harley´s sidor är bland det pålitligaste du kan köra när det gäller gamla järn.
Det är ju inget effektmonster men tanken är bara att man ska vara cool.

Det finns 2 st bröder i Finland som är jävligt duktiga på att trimma sidventiler.
Säljer bl.a cylindrar o annat smått & gott som gör att du kan få ut fler hk, ska se om jag hittar info om/till dem.

Det borde du ha gjort!
Då hade länkar till de finska bröderna hittats ihop med utförliga redogörelser för hur motorn modifierats med större borr(ytterst lite), stroker vev, större ventiler, större förgasare, högre komp, relivning, värre kammar, separata megafoner samt portning.
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
DÖDA inte tråden. Spelar ingen roll om du skriver att du trimmade upp hammaren te 28oz eller va f-n som hellst. Måste ha några goda spåntrådar å läsa,förundras,skratta lite åt. Samt bli avundsjuk på. Det finns ju ett par men lite urval vill man ju ha:tummenupp
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
DÖDA inte tråden. Spelar ingen roll om du skriver att du trimmade upp hammaren te 28oz eller va f-n som hellst. Måste ha några goda spåntrådar å läsa,förundras,skratta lite åt. Samt bli avundsjuk på. Det finns ju ett par men lite urval vill man ju ha:tummenupp

Ja så är det nog,
Jag pillar vidare i sakta mak med förbättringar o utrotar skamfläckar.
Idag tvättades hojen o det gjorde stoooor skillnad.
Bor man på grusväg o kör hoj som fuktar olja överallt så blir grisen grisig!:D
Undantaget hålet vid fördelaraxeln, där fuktar det inte utan där sölar det rejält:gnissla
Sen svarvade jag en mässingssprint till bakbromslänkaget vilken ersatte rostig skruv med nylockmutter.
Grejerna ska på denna hojen ska vara, -antingen i svart pulverlack, mässing, krom eller i tankrött. Dessutom ska allt vara i gammalstil.

Metrisk galvad nylock funkar inte!11!

Synd bara att nylock funkar så jävla bra på maskiner som vibbar som den här:gnissla
Ge mig mässings kupolmuttrar med invändig nylock i UNC & UNF!

Sen är det 3 större saker till som sabbar min råa flattrack stil.
1. Nummerplåten
2. lysen
3. 6" tum förlängt:gnissla

Pungt 1 plåten.
funtat lite hit o dit men inte riktigt knäckt det, men det verkar som det blir att stuka om plåten till bakre transkåpa.
Snutten lär inte bli nöjd hur man än gör så vida jag inte hänger den längst bak på stänkan med belysning o hela konkarongen o det lär ju inte hända innan Saab går med vinst igen.

Punkt 2 lysen ... Bakljus, Beställde ett simpelt bulletlight från bikeline.
kände på mig att inte skulle bli nöjd, så jag köpte ett löst glas till ett crockerlampa för en tjuga så kan jag svarva en lampa själv.
Framlampa... Det blev inte helt bra med helsvart.
Tror jag ska byta ringen som är mellan lampkroppen o lyktglaset mot en i krom. Det borde göra susen.

Punkt 3 6" förlängt.... ....Vad sägs om att gilla läget?
750'in är en pytteliten hoj o jag är 1.92m
Dessutom är det så pass bökigt att kapa ner o stuka om att det inte skulle bli nåt mer kört denna säsongen. Eftersom styrhuvet måste kapas loss o stukas tillbaks till orginalläget igen. Urrk!!!

Hittade balla kammar på en flattrack sida i amerikat, -enfieldracing.com

Specialliserat på harley sidor o indiska performance hojar:D

Hur som, -lösa kamlober!
Här sållas banne mig agnarna från vetet.
Alltså man pressar ur axlarna ur camgears'en kapar loss de gamla nockarna pressar i axlarna, svetsar på de nya i exakt rätt läge.
Sen får du inte tillföra för mycket värme för då försvinner härdningen i kuggen o kamnocken, dvs gör det snabbt o rätt första gången!
Det får det bli till vintern:yoparty

Det är fan nåt annat än att låta bike i thn mappa in PC5 o slip on!
 

Bifogat

  • DSC02291.jpg
    DSC02291.jpg
    249.6 KB · Visningar: 409
  • DSC02294.jpg
    DSC02294.jpg
    255.6 KB · Visningar: 395

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Jisses va cool den blev. Nylock passar sig inte könslag ska de va. Ett skit när det sak skruvas men tidsenligt:tummenupp
Häng nummerplåten på ryggen:yoparty
Fräckt med regnmätare på bromswiren:D
Ang baklampa klarlacka Bullens pilsnerkorv burk å bulletglaset i änden:)
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Långgaffel var från början ett knep för att öka frigång och nedläggningsvinkel = Räjsigt.
Men bara om man behåller original gaffelvinkel.

Nymodigt tramspynt som ej ökar hastigheten (såsom nummerplåtar och lysen) monteras med fördel så att det syns att de är en påtvingad eftergift.
Tidstypiska mojänger, men med lite provisorisk infästning råkkar.
Jag älskar laverda750sfcbaklysena:
Laverda750SFC.jpg
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Fotogenlampa med rött glas is the shit:fakta
Gärna hängandes från en smidd sissybar i bonnstål:D
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Hur som, -lösa kamlober!
Här sållas banne mig agnarna från vetet.
Alltså man pressar ur axlarna ur camgears'en kapar loss de gamla nockarna pressar i axlarna, svetsar på de nya i exakt rätt läge.
Sen får du inte tillföra för mycket värme för då försvinner härdningen i kuggen o kamnocken, dvs gör det snabbt o rätt första gången!
Det får det bli till vintern:yoparty

Det är fan nåt annat än att låta bike i thn mappa in PC5 o slip on!

Skönt, då har man nåt att läsa om när snön faller:tummenupp

Vän av ordning undrar dock varför US of A har annekterat axelmakternas kamikazeluftfilter:va Här borde det sitta en fläskig tratt för ofrivillig byxchokning och våldsfränt insugsljud:yoparty gärna i mässing....:)
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Skönt, då har man nåt att läsa om när snön faller:tummenupp

Vän av ordning undrar dock varför US of A har annekterat axelmakternas kamikazeluftfilter:va Här borde det sitta en fläskig tratt för ofrivillig byxchokning och våldsfränt insugsljud:yoparty gärna i mässing....:)

På den här punkten brottas min fåfänga känsla för stil med brysk barsk socialrealism i form av funktion.Fan full är man med(stavar som en kratta)
Självklig5t sitter det nu en alutratt med funktionslöst galler av mässing o ser kewlt ut till ingen nytta.
funtade ett tag på at klämma en bete scotchbrite mellan två galler( inte asterix o obelix reds anm.) & ( Nej, inte crabbofix o senelix heller)

Men för kärleken till motorer och inkörning på grusvägar tvingade mig till slut att klämma dit ett knfilter som blev över när korvmojsturbon tillika boyracertubon förpassades till förmån för cohones fläkten. Ser ut som fan men det funkar.
Ytterligare ett filter är beställt, får se om det funkar eller ej.

Jag har fått för mig att du är en kul typ. Pm:a om du drar sydväst nån gång, så får vi se om våra vägar kan korsas.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top