Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Om det här inte hade varit en byggtråd om en gammel Harley D, så skulle jag kunna berättat om...

....Ett par omvälvande dygn som blev startskottet till resten av mitt liv!

Det skulle kunnat blivigt en lång utsvävning om ett plötsligt vattenläckage med åtföljande magsmärtor hos det täckta könet, som förintade min skönhetssömn.
Eller om när komplikationer uppstod och lindsey'n skulle kunnat gått bort i barnsäng.
Då valde en gammel läkarhäxa att gå fram till den blivande faderen som satt likblek o kallsvettig på en stol och vars värld skakade i grundvalarna, att lägga handen på hans huvud sätta sig på knä och förklara på VÄLDIGT enkel svenska, vad som skedde, fastän jag följt förloppet på armlängds avtånd i 2timmar, och att ett kejsarsnitt skulle ske.

Då vände den skakade faderen upp sin blick i vredesmod och stirrade kärringen stinnt i ögonen o sa:
-Jag är en orolig förälder som håller på att mista mitt barn! Och jag är en fullvuxen arbetskarl och jag KRÄVER att bli behandlad som en vuxen o inte en efterbliven.

Det tog skruv!

Efter att ha varit ensam vårdnadshavare till en liten hungrig tös i 4timmar vaknade moderen till, och sen var det mest 4dygn med tristess, sömnbrist i en allmänt mansfientlig, östrogen drypande miljö kallad Avd 37 BB.

..Men det ska jag ju inte göra, för det vore ju fel i en byggtråd om en gammel harrly.
Och om den harleyn har jag inte mycket att säga.
Förutom att lackarn ringde o talade om att färgkombon skulle bli jäkligt ful så vida jag inte lackade mer i rött. Hursom, den skulle nog vara klar imorgon. den som lever får se... Lita aldrig på en lackerare!
 
Last edited:

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Då valde en gammel läkarhäxa att gå fram till den blivande faderen som satt likblek o kallsvettig på en stol och vars värld skakade i grundvalarna, att lägga handen på hans huvud sätta sig på knä och förklara på VÄLDIGT enkel svenska, vad som skedde...
Du får ursäkta henne, de är vana vid vekare manfolk; Svågern tjatade sig till att få både fota och filma och drog in med nydesinficerade fotolampor på stativ och mycket annan bråte. När det sedan blev skarpt läge tuppade han av och fick läggas på brits i annat rum.

Han fick dock ett par hyggliga bilder av moder och barn när de efteråt, upputsade och påklädda, låg i en vanlig sjukhussäng.

PS Grattis förresten, som du redan insett är detta första dagen i ett helt nytt liv!
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Ber att få gratulera!

Jag tar det som en anledning att fira loss med 33cl starköl!!!

Ja det gör du fan i mig rätt i!

Jag tackar även nuvarande o kommade grattulanter!
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Grattis till en 18 årig avbetalningsplan på ca 1-2 millar i utgifter du aldrig får igen :D Har du tur får hon snygga kompisar :yoparty
Jag minns första slussningen, 48h i ett rum på KS, gissa vem som slagga på slussbingen :gnissla den är inte bekväm på något sätt öht :huvet
Men det är kul med barn på nåt sätt ändå :tummenupp
Tandbrytning, febertoppar, spya över hela ens egna kropp, ha en naken tös i knät hos professorn på S:t Göran och hon råkar läcka lite på kontorsbarallorna, när besöket är klart så undrar frun om vi ska gå ut på stan och shoppa lite, vi åkte hem :glömdet
Roligt på gympaläger i Falun och ledarna skulle göra spökkväll, jag fick uppgiften att vara en ful gubbe i skogen, vid eftersnacket så förklarade en annan fader som var med att jag var en naturbegåvning :D

Se till att ni lyssnar på allt vad andra har att säga om hur barn beter sig och sen skiter ni i det och gör som ni själva tycker är bäst för er :krama


Själv har jag klämt på en HD idag av typ 70-80 talare byggd av nån kock ute vid täby kyrkby, riktig ratbike med texasstyre matt svart etc, flexslang istf schyssta bockade pipor :rolleyes: kedjan tog i det alldeleles för breda bakdäcket :va Det var skönt att wheela därifrån :Bugar

Btw, sa jag lycka till och grattis
 
Last edited:

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
grattis
måste berätta när min pojk föddes så skulle sköterskorna ta lite kort enligt överenskommelse med min fru och allt var som en saga.

sen när värkarna satte in o det skulle tas kort så blev dom kallade alla fula ord min fru kunde,te.x får ni tagit nåra jävla kort era feta kossor
puckon,och jag fick mig ju en släng oxå typ med orden andas inte så nära du luktar

vill bara nämna att hon är rödhårig oxå alla fördommar besannades :D

kramar till er alla:krama
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Grattis föffan!:yoparty
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Grattis!! Härlig känsla!

Resten av ditt liv kan ju innebära en viss nedskärning i det populära fritidsintresset "MC"...Men jag tror du kan tala för dig så en 15 min surfande i veckan på Sporthoj.com kanske du kan "få igenom"....:)
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Grattis så in i hela helvete !:tummenupp:yoparty:banana:Bugar
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Grattis till en 18 årig avbetalningsplan på ca 1-2 millar i utgifter du aldrig får igen :D Har du tur får hon snygga kompisar :yoparty Btw, sa jag lycka till och grattis

Nja.. Jobbarkompisen, rune, skulle köra vattenskidbåten åt dottern's vänninor,(som var i 20års åldern).
Och det var endast med guds försyn han lyckades väja så han inte körde upp på en större ö.
Kunde man utnyttja dragningskraften hos en liten våt bikini skulle alla bärgningsbilar bli sysslolösa över en natt.

Själv har jag drabbats av klonkus maximus, dvs skallben mot lyktstolpe, ett par ggr pga extra grannt kvinnfolk. Det vore Extra pinsamt om de är 17 och jag typ 55+

grattis
måste berätta när min pojk föddes så skulle sköterskorna ta lite kort enligt överenskommelse med min fru och allt var som en saga.

sen när värkarna satte in o det skulle tas kort så blev dom kallade alla fula ord min fru kunde,te.x får ni tagit nåra jävla kort era feta kossor
puckon,och jag fick mig ju en släng oxå typ med orden andas inte så nära du luktar

vill bara nämna att hon är rödhårig oxå alla fördommar besannades :D

kramar till er alla:krama

Dessutom var hon en jäkel med yxan på din gamle merca vito. Redigt GO i den tösen:tummenupp

Grattis!! Härlig känsla!

Resten av ditt liv kan ju innebära en viss nedskärning i det populära fritidsintresset "MC"...Men jag tror du kan tala för dig så en 15 min surfande i veckan på Sporthoj.com kanske du kan "få igenom"....:)

Ja det där med att lägga alla pengar o fritid på egen hobby kan man ju glömma. Därmed inte sagt att man sa sluta helt med sina intressen som vissa gör. Men det får vara på en mer sansad nivå.
Husbygge käkar ju också jäkligt mycke fritid :gnissla

Grattis från England!!!!

Men varför gick det så trögt med födandet? Du sa ju att du hade spårat redigt innan så det skulle inte vara något bekymmer:)

Tala för dig själv, jag har fullt upp med att "botta" en navel:D

BTW lackarn var inte klar idag.
-Nähä!?
-Jo,faktiskt...:D

Klar imorgon. Skitsamma det är inte så bråttom.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Kul lyckats bli övertalad till 2 såna varav en flickig trots att jag innan hade sån barnfobi att jag vägrade gå förbi en sån miniunge i en korridor ifall det skulle hända nåt...men många års tjat så ångrar jag inte ett skit nu att ha de. Däremot så hinner man aldrig att köra nån hoj nuförtiden däremot så är man ju jämt hemma & babymonitorn når till garaget så meka gör jag som aldrig förr så det ska du nog hinna med. GRATTIS hur som.
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Stort grattis och välkommen till livet 2.0. :)
:blöjhink
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top