Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jobbarkompisen Frågade om han hade ett Jim's växellådsdrev till hans registershovel chopper (jag kom inte ihåg modellen på lådan)
-Nej, svarade bertil.
Snopet fick jobbarkompisen åka hem till vänersborg, bara för att få reda på omväg att bertil hade drevet av tre olika märken, fast inte just Jim's:D

Låter som något Bruno (lokala moppereservdelsförsäljaren, en sjukpensionerad entusiast som inte kunde fortsätta jobba "på riktigt" efter att ha sniffat för mycket färgångor på kockums varv:gnissla) skulle kunnat hitta på, den karln är fan inte av denna världen... Vet ingen som fungerar så långsamt som han, han kan fan prata i timtal om vafan som helst, i slowmotion, och det tar aldrig slut... Oavsett vad man säger, vad man än pratar om, så kommer det alltid ett: "Jaaaaaaaaaaaaaahh... Påminnor majj om en grabb nerpå byn som...", allt medan kön ringlar sig längre och längre bakom en och telefonen ringer frenetiskt i bakgrunden. Men nejdå, han ska prata färdigt med var och en innan han bemödar sig med vare sig telefonen eller nästa kund. Dessutom är han mytoman av rang, brukar bland annat berätta om hur han på den gamla goda tiden hade en moppe (någon obskyr puch) som gjorde minst 110 blås och som han lätt körde ifrån allt och alla med. Hemligheten? Han körde givetvis utan förgasare, ledde soppaslangen rakt in i insuget och vred kranen till ett lagom droppläge och brassade helvete:yoparty :D :gnissla

Att ringa honom och fråga om öppettiden är lögn i helvete då han aldrig svarar, och de få gånger han faktiskt svarar så låter han alltid som om han precis vaknat efter en exceptionellt hård natt oavsett vad klockan är.
-Tja Bruno, hur länge har du öppet idag?
"Häh, väehh? Höhrhuuhum! De' blir väl nån timme ti' sådär, beror på va' ja' kännor föur..."
- Låter fint. Du förresten, har du en "insert valfri del här" till en "insert valfri moppe här"?
"Jaaaaaaaaaaah... Påminnor majj om en grabb nerpå byn som..."
:gnissla
 
Last edited:

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Elffors ville ju ha lite "porrbilder" men jag vågar inte fylla PPs tråd med OT så jag väljer denna som är lika välfylld av ovan nämnda som en korgosses rektum.

Ska ta med riktig kamera till jobbet så man kan få alla aggregat på en bild under natt körning då alla 4 glöder lite småläckert.
 

Bifogat

  • IMG_1863.jpg
    IMG_1863.jpg
    238.3 KB · Visningar: 226
  • yamaha 002.jpg
    yamaha 002.jpg
    228.1 KB · Visningar: 243
  • Gigant kauha 026.jpg
    Gigant kauha 026.jpg
    167.6 KB · Visningar: 232
  • IMG_0170.jpg
    IMG_0170.jpg
    236.9 KB · Visningar: 191
  • IMG_0242.jpg
    IMG_0242.jpg
    230.1 KB · Visningar: 226
  • IMG_1008.jpg
    IMG_1008.jpg
    252.5 KB · Visningar: 255

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!

Den lokale cykel/moppedgubben i trollhättan. Jörgens cykel o motor

Kör en heeelt annan approach.

-Jaha, ovafan vill du då!??
-Öhhh..
-Vet ni inte vad ni vill!??
-Jo,.. Jag skulle ha en ( valfri cykel alt mopeddel)
_Jaha, (Vänder sig o går med stor suck, avsmak, nonchalans o butterhet. Återkommer eventuellt med önskad del)

Där har ni allt en hel del o lära, mobilabbonemangsnasare:D

Kanske lönar sig för en sådan som honom går man ju gärna tillbaka till nästa gång man behöver prylar.

Hade bara karln haft en butik närmare alt en webbsida värd namnet hade jag handlat betydligt mer där.

Elffors ville ju ha lite "porrbilder" men jag vågar inte fylla PPs tråd med OT så jag väljer denna som är lika välfylld av ovan nämnda som en korgosses rektum.

Ska ta med riktig kamera till jobbet så man kan få alla aggregat på en bild under natt körning då alla 4 glöder lite småläckert.

Det är riktigt, detta är inte bara en byggtråd utan även en OT deponi!
Nu förstår jag varför grävarna slickar i sig en kubik diesel till frukost!
Har du några nördiga fakta om avgasfläktarna?
Kul att du fångat hönö pontus hoj, slippery eel osså:yoparty
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Den lokale cykel/moppedgubben i trollhättan. Jörgens cykel o motor

Kör en heeelt annan approach.

-Jaha, ovafan vill du då!??
-Öhhh..
-Vet ni inte vad ni vill!??
-Jo,.. Jag skulle ha en ( valfri cykel alt mopeddel)
_Jaha, (Vänder sig o går med stor suck, avsmak, nonchalans o butterhet. Återkommer eventuellt med önskad del)

Där har ni allt en hel del o lära, mobilabbonemangsnasare:D

Alltid trevligt med bra kundservice:D

Det där med "återkommer eventuellt med önskad del" känner man dock igen. Eller nja, egentligen är det väl inte så mycket frågan om ifall Bruno återvänder till disken när han väl lunkat iväg bak på lagret, frågan är när. Och inte när som i vilken timme, det kan fan väl vara frågan om dagar när det gäller den mannen:näsblod När man väl får en så pass stor syl i vädret att man hinner framföra sitt ärende så lunkar han sakta sakta iväg och håller sig undan precis så lång stund att man hinner undra om han somnat eller rentav gått hem och stängt butiken för dagen innan han återvänder. Och så sätter han igång med att prata igen:näsblod

Och det kan röra allt ifrån kvalisorten på dagens mopeder, eller hur krångligt det är att ett märkes reservdelar inte ens är standardiserade inom modellutbudet, eller så berättar han om när han var så full att han inte visste var han var eller vart han skulle och vandrade fem mil hemifrån rakt ut i ingenstans innan han nyktrade till så pass att han insåg att han var långt hemifrån, eller så vill han visa upp sitt sekundära reservdelslager, vilket är likställt med en husvagn utanför "affären" (som är mer ett hål i en vägg i ett hus i ett industriområde) som är fylld från golv till tak med allehanda delar som är för stora för att han ska orka bära in och sortera/förvara dem (typ ramar och liknande)...

Och är det inte något av det så kanske han bara ska ut och röka, händer titt som tätt att han, mitt i en mening (som inte alltid är hans egen), säger något i stil med: "Näe, 'a få' hau en rögapaos. Ska du ha?" Och så bara vandrar han iväg, ut genom grinden som skiljer butiksdelen från lagerdelen, förbi den låånga kön av människor som samlats bakom en, ut på framsidan och sätter sig ner och tar en cigg. När ciggen är slut kommer han tillbaka in och fortsätter prata:D
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Är jag hardcore?
Nja, det får man nog säga att jag är.
Har jag en fyrmastad fullriggare över hela bringan?
Har jag fått mitt judenummer in tatuerat på underarmen av en nazist?
Kan jag dra stäckkodläsaren över min underarm och få upp Pripps blå 3,5% 10:90kr på kassaapparaten?
Eller har jag, i rädsla av att avslöja mig själv som tönt täckt hela min kropp med döskallar för att verka hård och livsstilskorrekt?

Nej.

Jag har fräst bort 3 sockerbitsstora tuggor av min underarm.
Det är fan hardcore!
Nu kan jag för svagbegåvade personer med lätthet berätta om min strapatser i borneo's djungler då jag tex fick hugga mig igenom en krokodilfylld flod, iförd lady gaga's köttspeedo's med machete.

Eller att mina eskapader är upprinnelsen till boken som blev filmen Jaws.

Eller när jag likt deckaren Dirt mcstride vaknar upp i mina egna spyor i bakgränd i liverpool, märkt för livet efter ett krogbråk med richard kiel Aka bondskurken jaws.
Eller när jag stod mitt i krutröken under têtoffensiven och blev splitterskadad av en av vietcong's granater.

Näe, nu ska jag njuta av det här, för det krävs fan i mig 15 stygn för att en kvinna ska fatta att det FAKTISKT kan vara synd om en man.
Så pass iaf att han kan få ligga i soffan, ljuga på forat o serveras pilsner o jordnötter utan att gnälla om hur veka alla karlar är hela tiden.

Jag kör en favorit i repris
[YOUTUBE-ID]cu0hV5csTKI[/YOUTUBE-ID]
skål!
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Alltid trevligt med bra kundservice:D

Det där med "återkommer eventuellt med önskad del" känner man dock igen. Eller nja, egentligen är det väl inte så mycket frågan om ifall Bruno återvänder till disken när han väl lunkat iväg bak på lagret, frågan är när. Och inte när som i vilken timme, det kan fan väl vara frågan om dagar när det gäller den mannen:näsblod När man väl får en så pass stor syl i vädret att man hinner framföra sitt ärende så lunkar han sakta sakta iväg och håller sig undan precis så lång stund att man hinner undra om han somnat eller rentav gått hem och stängt butiken för dagen innan han återvänder. Och så sätter han igång med att prata igen:näsblod

"återkommer eventuellt med önskad del" har ju rätt länge annars varit ett av ledorden när saker har köpts av en stor mc-firma i Uppsala vars namn kan härhöras ett smeknamn till förnamnet Lennart. Alltid en favorit att komma hem och upptäcka att delen som man just åkt 6 mil tur och retur och behöver på studs inte passar (på den tiden min hemort var Vallentuna).

Får komma på någon obskyr del jag behöver så får vi ta en utflykt till Bruno.

Jag kör en favorit i repris
[YOUTUBE-ID]cu0hV5csTKI[/YOUTUBE-ID]
skål!

Schyssta kommunalarbetare de har hittat, där går det inte fort inte!

En annan passande låt;

[YOUTUBE-ID]VuZ8xQq3JYw[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är jag hardcore?
Nja, det får man nog säga att jag är.
Har jag en fyrmastad fullriggare över hela bringan?
Har jag fått mitt judenummer in tatuerat på underarmen av en nazist?
Kan jag dra stäckkodläsaren över min underarm och få upp Pripps blå 3,5% 10:90kr på kassaapparaten?
Eller har jag, i rädsla av att avslöja mig själv som tönt täckt hela min kropp med döskallar för att verka hård och livsstilskorrekt?

Nej.

Jag har fräst bort 3 sockerbitsstora tuggor av min underarm.
Det är fan hardcore!
Nu kan jag för svagbegåvade personer med lätthet berätta om min strapatser i borneo's djungler då jag tex fick hugga mig igenom en krokodilfylld flod, iförd lady gaga's köttspeedo's med machete.

Eller att mina eskapader är upprinnelsen till boken som blev filmen Jaws.

Eller när jag likt deckaren Dirt mcstride vaknar upp i mina egna spyor i bakgränd i liverpool, märkt för livet efter ett krogbråk med richard kiel Aka bondskurken jaws.
Eller när jag stod mitt i krutröken under têtoffensiven och blev splitterskadad av en av vietcong's granater.

Näe, nu ska jag njuta av det här, för det krävs fan i mig 15 stygn för att en kvinna ska fatta att det FAKTISKT kan vara synd om en man.
Så pass iaf att han kan få ligga i soffan, ljuga på forat o serveras pilsner o jordnötter utan att gnälla om hur veka alla karlar är hela tiden.

Jag kör en favorit i repris
[YOUTUBE-ID]cu0hV5csTKI[/YOUTUBE-ID]
skål!

Pics or it didn't happen?:D
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Pics or it didn't happen?:D

Nål o tråd tråcklaren sabbade lite min riktigt hårda look:gnissla
Fast gumman rakade huvet på mig idag så nu ser jag ut som en skäggig intern på san quentin:D

Coolast Ärr ever, har min gamla klasskompis som lärde sig cykla utan stödhjul längs en grusväg kantad av taggtråd.
Danny trejo ät skit:yoparty
 

Bifogat

  • DSC02259.jpg
    DSC02259.jpg
    208.7 KB · Visningar: 166

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Sällan jag får uppfattningen att en dylik skada faktiskt har ngt positivt att ge, jag menar som ett monument över en period. Likt en tatuering för att minnas..

Kostar på mig att vara extra flummig idag, nyvurpad, scotchsmord o allt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nål o tråd tråcklaren sabbade lite min riktigt hårda look:gnissla
Fast gumman rakade huvet på mig idag så nu ser jag ut som en skäggig intern på san quentin:D

Coolast Ärr ever, har min gamla klasskompis som lärde sig cykla utan stödhjul längs en grusväg kantad av taggtråd.
Danny trejo ät skit:yoparty

Manligt värre:tummenupp

Jag har väldigt många ärr, men de flesta är ganska små. Har dock ett 15 cm långt längs med ena vaden som jag fick efter att ha slitsat upp hela benet mot en grovkapad stålprofil. Det vart dock inte så djupt, så jag brydde mig inte ens om att få det sytt:D Tejpade ihop efter bästa förmåga och lät det läka, blev så fint så:tummenupp

Men i övrigt är det mest en himla massa småskit är jag rädd... Även om kvantiteten inte är att förakta, räknade till totalt över 40 stycken bara på högerarmen för ett tag sen:D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sällan jag får uppfattningen att en dylik skada faktiskt har ngt positivt att ge, jag menar som ett monument över en period. Likt en tatuering för att minnas..

Kostar på mig att vara extra flummig idag, nyvurpad, scotchsmord o allt.

Vadå, det är väl manligt?:va

Tjejerna fuktar till utav bara helvete av en råbarkad, ärrad och grov karl, mark my words:tummenupp
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag har inte ifrågasatt manligheten i det hela, men du kanske missförstår mig.

Jag menar att ärr oftast vittnar om ngt trist men här kan de fungera som koppling till en trevlig period dvs då briggs and HD maskinen föddes på nytt typ liksom
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Då måste det vara torrlagt i dina regioner. Spädis!:arsele

Säger grabben vars lemmar är smala som tandpetare emedan magen liknar en pilatesboll:hihi

Hur är det, vilken månad är du i?:va :arsele
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nål o tråd tråcklaren sabbade lite min riktigt hårda look:gnissla
Fast gumman rakade huvet på mig idag så nu ser jag ut som en skäggig intern på san quentin:D

Coolast Ärr ever, har min gamla klasskompis som lärde sig cykla utan stödhjul längs en grusväg kantad av taggtråd.
Danny trejo ät skit:yoparty

Du skulle ha mutat knypplaren lite så han lagt till någon extra söm, ballt om det har stått WLA på armen.:tummenupp

Ärr är ballt, mina händer ser ut som att jag varit cagefighter i 10 år med glassplittret limmat direkt på nävarna. Armar och ben är inte mycket tjusigare, speciellt inte då jag har en osviklig förmåga att lägga underarmarna på nyss använda varmluftspistoler och nygjorda svetsfogar.

Man förundras varenda gång man skakar tass med valfri medelålders karl och det inte ens går se att karln sluntit med nagelsaxen någon gång, undar just hur pass försiktiga steg man måste ta genom livet för att hålla sig helt ärrfri...:confused:
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top