Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tänkte just tipsa om den. Avsnitten med renoveringen av 750-sidan var en av de bästa i serien tycker jag!

Jag *ehmm* hyrde alla delar online, jag gillar ju även flygplan och helikoptrar, och har ju haft en LandRover, så jag såg alla avsnitten.

Däremot var det väl inte så kul att se när han byggde en trikebyggsats.

Men jag hålller med dig, det kändes att han själv brann lite extra för sidan, det lyste igenom på hur noga han gick in för den.

EDIT: Vad fan döpte du tråden som du gjorde för?
Nu måste jag åka in till stan och köpa en bit :huvet
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
27 lakan var ju inte så himla blodigt. Är det den där tanken som var på bilden som du tänker använda eller?


Fördelen med en Harley är ju att nästan oavsett hur gammal den är så finns nästan allt nytillverkat (men ibland dyrt) medans om man renoverar en gammal hoj av annat märke kan vissa saker vara stört omöjliga att få tag på.
Du skojar inte. I snart tio år har min NV haft ett urkopplingslager som är förbrukat (skador i lagerbanorna). Att få tag i ett sånt är inte lätt. Det är något DKW specialgrejs.

Som lök på laxen så är det även så att det där lagret sitter ganska oskyddat i stänket från bakhjulet. Så när man hittar en annan likadan maskin begagnad i delar så brukar oftast det lagret vara åt skogen (vilket iofs bara har hänt en gång på de år som jag har haft den). :cpparty
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag *ehmm* hyrde alla delar online, jag gillar ju även flygplan och helikoptrar, och har ju haft en LandRover, så jag såg alla avsnitten.

Däremot var det väl inte så kul att se när han byggde en trikebyggsats.

Men jag hålller med dig, det kändes att han själv brann lite extra för sidan, det lyste igenom på hur noga han gick in för den.

En annan hojrenovering som jag tycker var fin i den serien var när han gjorde iordning Triumph Bonnevillen.

Ja trikebyggsatsen var en plåga, tunga fula komponenter, hårdrocksdesign osv.:död
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det låter intressant! ser fram mot en tråd.
Mitt förra bygge genererade många hundra timmar i fräsen o svarven. så jag förstår vad du menar.

Detta ska bli swapmeet/katalogbygge. Det är svårt att spotta ur genuina 40-tals prylar ur en 5-axlig svarv.



Märkligt, enligt jänkarna själva är ju "made in the USA" den högsta av alla kvalitets betygelser.:va

Här är den största HD-sidan i Sverige (höhö).
http://www.harleyportalen.com/
Jag heter fö Jörgen K där.

Här är en annan ball sida som är land speed-kändis på Bonneville. Is-laddluftkylare inrymd i ena tankhalvan naturligtvis!


[YOUTUBE-ID]_vw_LsEhzco[/YOUTUBE-ID]

Här är en annan HD storsida som kör 227+ på Bonneville

[YOUTUBE-ID]ERCNnDEqul4[/YOUTUBE-ID]

Men jag rekommenderar dig att, liksom jag, gå med i en HD-sight i USA.
Jag brukar skriva på xlforum.net samt sportrster.org. Men det är ju sporresidor, men ändå större än SH.

Jag skulle rekomendera tex http://www.flathead-bobbers.com

Men skippa cammobrallor, döskallescarfs och vulgobreda bakdäck pliiis. Men det är jag inte orolig för.

Välkommen till HD-träsket!
[YOUTUBE-ID]J3ZwiF88RkE[/YOUTUBE-ID]

Skönt att slippa påminna om att skita mupparna med köpe-HD, cammobraller, dörrvaktsnacke, döskalleskarf, döskallar, vulgobreda bakdäck och bristande motorkunskap. De är inga HD-människor.
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har inte kollat tråden innan.
Mitt blygsamma intelekt fattade inte rubriken.
Nu förstår jag.
Sidventilare är utomordentligt manligt.
Efter det senaste världskriget lämnades överflödiga 750sidor i Holland.
De har naturligtvis spridits ut, men det finns fortfarande massor av både original och nyproducerat där.

Strokat, modifierad smörjning och hillclimbstuk, tack.
iskallindian.jpg

Något vidare tryck i motorn blir det aldrig och skall inte heller vara.
Men vridmoment är najs.
Bakfjädring är överskattat.
Framfjädring är betydligt viktigare, men är svårt att få till med "rätt" utseende.
Jag skulle vilja föreslå Earles/bottenlänkgaffel.
1a2af051862d6a157422b74a195d66ce.jpg

Finns (tillsammans med passande detaljer el och reglagedetaljer) för billig penning hos:
http://www.henriksson.ee/
Rekomenderar "köttkroksstyre" med tillhörande reglage:
b47bd974c6e0a1508e272d54169092b5.jpg
 
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Här har du facit, bara att plocka ihop grejorna serru. :tummenupp
 

Bifogat

  • Lillsidan 1.JPG
    Lillsidan 1.JPG
    177.8 KB · Visningar: 737
  • Lillsidan 2.JPG
    Lillsidan 2.JPG
    225.5 KB · Visningar: 864

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Den här tråden tog en jäkla fart.:D
Har inte kollat tråden innan.
Mitt blygsamma intelekt fattade inte rubriken.
Nu förstår jag.
Sidventilare är utomordentligt manligt.

Strokat, modifierad smörjning och hillclimbstuk, tack.
iskallindian.jpg

Något vidare tryck i motorn blir det aldrig och skall inte heller vara.


Rekomenderar "köttkroksstyre" med tillhörande reglage:
b47bd974c6e0a1508e272d54169092b5.jpg

Den lillsidan var jäkligt najs, indian iofs ännu koolare. Hade hellre snubblat över en sån.
Nu blottar jag min okunnighet, men indianen hade webgaffel lr? Sjukt snygg var den iaf.
Den springern jag har är för fläskdäck. Jag hade nog tänkt mig nått smalare däck men då blir det 2½" luft mellan däck o gaffel på var sida:hängaläpp(
Köttkrok är ballt men det dyker nog inte upp på den här men man vet ju inte. invändig gas o tändning blir det iaf.

Här är en annan ball sida som är land speed-kändis på Bonneville. Is-laddluftkylare inrymd i ena tankhalvan naturligtvis!

Enligt traditionen ska intercooler-isen egentligen vara "Bien Frappé". Dvs ispåsen ska egentligen (enligt HD-tradition) på dominant manéer smashas mot en fast sporthojskillestjärt :brynad. Men det fanns uppenbarligen inte tid att hitta en olydig squid i tid för filminspelningen. Isen fick krossas med vanligt vardagsjärnrör :gråta

[YOUTUBE-ID]_vw_LsEhzco[/YOUTUBE-ID]

Här är en annan HD storsida som kör 227+ på Bonneville

[YOUTUBE-ID]ERCNnDEqul4[/YOUTUBE-ID]


Jag skulle rekomendera tex http://www.flathead-bobbers.com
[YOUTUBE-ID]J3ZwiF88RkE[/YOUTUBE-ID]

Nu blandar du friskt mellan fakta o egna fantasier:D
Skön 60-tals vibb i ena klippet där. Turbosidan var ingen vacker skapelse. märkligt, saker byggda för ett enda ändamål utan kompromisser brukar jag tycka vara vackra, som tex top fuelbajkar
Överladd är ju inget jag räds inför men turbo blir helt fel på den här maskinen.
Ingen som ruvar på en liten rootsblower från första halvan av förra seklet?

nähä, näe..hepp.
Jag *ehmm* hyrde alla delar online, jag gillar ju även flygplan och helikoptrar, och har ju haft en LandRover, så jag såg alla avsnitten.

Däremot var det väl inte så kul att se när han byggde en trikebyggsats.

Men jag hålller med dig, det kändes att han själv brann lite extra för sidan, det lyste igenom på hur noga han gick in för den.

EDIT: Vad fan döpte du tråden som du gjorde för?
Nu måste jag åka in till stan och köpa en bit :huvet

Mark evans.... Jag tyckte att med BBC's budget i ryggen och en jättetjock katalog, Så kunde jag också ha byggt vad som helst..

Bestod inte hans E-type renovering av 95% nytillverkade delar?
Triken var hemsk:spy
serien gjorde mig både avundsjuk o frustrerad
Jag vill osså ha en ac-cobra o en helikopter

bygg människa! bygg! tänk inte, bara bygg! :Bugar

Glada tillrop är aldrig fel! mer sånt.

Här har du facit, bara att plocka ihop grejorna serru. :tummenupp

Så där ja! nu vet vilket håll veven ska sitta. det var inte solklart igår.:D

Då saknar jag nog lite drev till trans och kamdrivning men har dubbel uppsättning till transen vid kopplingen.

Daxs att gå ner o rota vidare i skiten.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu blandar du friskt mellan fakta o egna fantasier:D
Skön 60-tals vibb i ena klippet där. Turbosidan var ingen vacker skapelse. märkligt, saker byggda för ett enda ändamål utan kompromisser brukar jag tycka vara vackra, som tex top fuelbajkar
Överladd är ju inget jag räds inför men turbo blir helt fel på den här maskinen.
Ingen som ruvar på en liten rootsblower från första halvan av förra seklet?

nähä, näe..hepp.


Så där ja! nu vet vilket håll veven ska sitta. det var inte solklart igår.:D

Då saknar jag nog lite drev till trans och kamdrivning men har dubbel uppsättning till transen vid kopplingen.

Daxs att gå ner o rota vidare i skiten.

Skojar bara.
Klart du inte ska sätta turbo på hojen. Turbo är ju, som du säger, väldigt fult på motorcyklar :D Även om jag tycker att de fått ihop det rätt ok på sidan i filmen.


Jag skulle endera satsa på original krigarutförande. Har själv haft en BSA WM20. Alltså 500cc sidventils armehoj med webgaffel.

Men i du har nog en lång vär att gå om den ska tillbaks till original. Den verkar ju rätt inkomplett och custad redan.

Så jag skulle nog bygga den i gammal tracker/bobberstil men med ngtsånär tidsenlig däcksbredd. Alltså ungefär den stil du redan är inne på, men lite uppkapad bakstänka och som skrotnisse visade på sin sista bild. Fast gärna med bibehållna fotplattor. Det finns att köpa nytillverkade gummin till lillsidans fotplattor, man nitar dem på plats. Så gjorde en kompis på sin 750-sida. Då är det ju dessutom "lagligt" att göra T&O-standardtrimmet. Dvs stroka till 900cc och kambyte. Då får man en motor som iaf hänger med på landsvägen.Om du bygger på gammalt trackerstuk så är det ju dessutom rätt kul att välja lack och dekaler sedan. Typ fräsigt 30-40-talsstuk med gamla bensinmacks-/oljedekaler etc

Jag skulle även skaffa verkstadshandboken till motorn, HD-originalböckerna fö ganska överkomliga. HD-motorer har en massa hemligheter som inte alla tänker på. Mycket schimsningar samt färgmärkning av kamdrev etc. Till sporster finns tex ett antal olika kamdrevsstorlekar med olika färgmärkning. På fabriken matchade man in den storlek som passade det aktuella blocket bäst. Alltså ingen självklar utbytbarhet av kammar mellan olika individer om man inte har samma färgmärkning. Vet dock inte hur det är på lillsidan, men det är ju också en fyrkamsmotor med många likheter på registersidan med sportstern.
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Skojar bara.
Klart du inte ska sätta turbo på hojen. Turbo är ju, som du säger, väldigt fult på motorcyklar :D Även om jag tycker att de fått ihop det rätt ok på sidan i filmen.


Jag skulle endera satsa på original krigarutförande. Har själv haft en BSA WM20. Alltså 500cc sidventils armehoj med webgaffel.

Men i du har nog en lång vär att gå om den ska tillbaks till original. Den verkar ju rätt inkomplett och custad redan.

Så jag skulle nog bygga den i gammal tracker/bobberstil men med ngtsånär tidsenlig däcksbredd. Alltså ungefär den stil du redan är inne på, men lite uppkapad bakstänka och som skrotnisse visade på sin sista bild. Fast gärna med bibehållna fotplattor. Det finns att köpa nytillverkade gummin till lillsidans fotplattor, man nitar dem på plats. Så gjorde en kompis på sin 750-sida. Då är det ju dessutom "lagligt" att göra T&O-standardtrimmet. Dvs stroka till 900cc och kambyte. Då får man en motor som iaf hänger med på landsvägen.Om du bygger på gammalt trackerstuk så är det ju dessutom rätt kul att välja lack och dekaler sedan. Typ fräsigt 30-40-talsstuk med gamla bensinmacks-/oljedekaler etc

Jag skulle även skaffa verkstadshandboken till motorn, HD-originalböckerna fö ganska överkomliga. HD-motorer har en massa hemligheter som inte alla tänker på. Mycket schimsningar samt färgmärkning av kamdrev etc. Till sporster finns tex ett antal olika kamdrevsstorlekar med olika färgmärkning. På fabriken matchade man in den storlek som passade det aktuella blocket bäst. Alltså ingen självklar utbytbarhet av kammar mellan olika individer om man inte har samma färgmärkning. Vet dock inte hur det är på lillsidan, men det är ju också en fyrkamsmotor med många likheter på registersidan med sportstern.

Nej, där har du helt fel! speciellt på gamla hondor anses det vara höjden av estetik.:mattias

Nja, orginal är dels lååååååång väg att gå + att jag inte vill gå åt det hållet. orginalfotplattor med schyssta gummin följde med.
Men men, hojen är som snyggast när bara bare minimum av delar hänger på. ju mer jag plockar på nu, dessto mindre cleant blir det:gnissla
Cleant är the name of this game.

Sitter just nu o bläddrar i en av mina två handböcker som följde med. Men alla schimsningar som du skrev, ta tex axiallager brickan som var paj.
Till honda hade det funnits 1 bricka pungt.
Till hd finns brickan i tjocklekar från 0.66" till 0.102" i 0.004" intervaller:huvet

kolvar finns från orginal 2.745" i intervaller på 0.01" till + 0.1" och jag har en kolv på 70.8mm till 70.9mm likaså ramlager storlekar anges överdimensions intervaller om 0.001" men vad fasen är orginal då?

Däremot till kammarna tyckte jag att det gav sig själv vilka som var vilka. men jag får kolla noggrannare vid slutmontering.

Nån som har koll var man finner 40ekrade fälgbanor i 18-19" ca 3" breda beroende på däckutbud

intrigen tätnar
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nej, där har du helt fel! speciellt på gamla hondor anses det vara höjden av estetik.:mattias

Nja, orginal är dels lååååååång väg att gå + att jag inte vill gå åt det hållet. orginalfotplattor med schyssta gummin följde med.
Men men, hojen är som snyggast när bara bare minimum av delar hänger på. ju mer jag plockar på nu, dessto mindre cleant blir det:gnissla
Cleant är the name of this game.

Sitter just nu o bläddrar i en av mina två handböcker som följde med. Men alla schimsningar som du skrev, ta tex axiallager brickan som var paj.
Till honda hade det funnits 1 bricka pungt.
Till hd finns brickan i tjocklekar från 0.66" till 0.102" i 0.004" intervaller:huvet

kolvar finns från orginal 2.745" i intervaller på 0.01" till + 0.1" och jag har en kolv på 70.8mm till 70.9mm likaså ramlager storlekar anges överdimensions intervaller om 0.001" men vad fasen är orginal då?

Däremot till kammarna tyckte jag att det gav sig själv vilka som var vilka. men jag får kolla noggrannare vid slutmontering.

Nån som har koll var man finner 40ekrade fälgbanor i 18-19" ca 3" breda beroende på däckutbud

intrigen tätnar

Vad bra. Misstänkte att du redan hade litteraturen. :tummenupp

Jo det är lite skillnad att sätta ihop denna typ av motorer. På Harley-vevar tex, alltså även nya evo som min, så ska tex ramlagertappen rundslipas till korrekt mått efter att veven pressats samman och riktats. Så det är verkligen oldschool. Men åas är det lite kul, ty vinnlägger man sig att utnyttja tex schimsningen korrekt samt låta rikta vevpartiet minutiöst osv, ja då betalar det sig. Det märks om det är ngn duktig eller klåpare som skruvat ihop en harleymotor. En del panheads går tex hur tyst som helst medan andra skramlar pga stora spel.

Värst är dock om det är för tight, då går det bedrägligt tyst, ett tag... :näsblod Misstänker att det är det som är orsaken till den sönderkörda axiallagerbrickan.

När folk valt kamdrev med för tight passning i sportsters så hörs det dock, då viner det. Farligt farligt. Där är det faktisk bättre med lite för mycket spel isf, alltså välja färgmärkning med mågra tusendelar för liten diameter. Kamdrevskrammel är inget som påverkar livslängden även om det låter illa.

Men på sidorna så kanske det -som du antyder- bara finns en sorts kamdrev så där behöver man ju isf inte oroa sig för om det är rätt sättning som medföljde motorn.

En japsmotor kan man ju sätta ihop mha en sprängskiss även om det inte är att rekommendera. I en HD-motor ska många delar mätas och passas ihop. Så den här cykeln har ju hamnat hos rätt person!

Det roliga med HD-motorer är ju att de är rätt påkostat byggda. Som du ser så används ju tex riktiga lagringar överallt, rull- kul- eller bronslager. Inte som på tex en japsradfyra där tex kammar ofta är lagrade direkt i aluminiumgodset osv. Så en HD-motor kan man ofta likt en gammal mercadiesel renovera om och om igen. Det gör att iaf jag tycker att det är tacksamma motorer att pyssla med.

Därtill är ju eftermarknaden helt fantastisk, både från HD och alla andra eftermarknadsfirmor. Så är ngn detalj inte helt hundra så finns oftast alltid möjligheten att skaffa en ny detalj. Jag har för mig att de tom tillverkas tex nya cylindrar till 750 sidorna, det finns liksom inget stopp någonstans. Förutom den egna ekonomin :gnissla Det vanliga när man nått sista överdimensionen på cylindrarna till 750-sidorna är dock att man fodrar om dom med ny gjutjärns-sleeve.
Bara denna firma har tex så komplett utbud till 750-sida att man nästan skulle kunna bygga en motor helt av nya delar.
http://www.45restoration.com/

Bara till sportster finns det tex runt 50 olika trimkamaxelprofiler att välja på från ett antal olika tillverkare. Plus möjlighet att själv speca en profil. Man kan tom få lösa lober och kugghjul tillverkade så att man kan tima och svetsa fast själv om man är på den nivån i motorbyggeri. Det är helt fantastiskt.

Men nu drev jag som vanligt från ämnet. :D
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Vad bra. Misstänkte att du redan hade litteraturen. :tummenupp

Jo det är lite skillnad att sätta ihop denna typ av motorer. På Harley-vevar tex, alltså även nya evo som min, så ska tex ramlagertappen rundslipas till korrekt mått efter att veven pressats samman och riktats. Så det är verkligen oldschool. Men åas är det lite kul, ty vinnlägger man sig att utnyttja tex schimsningen korrekt samt låta rikta vevpartiet minutiöst osv, ja då betalar det sig. Det märks om det är ngn duktig eller klåpare som skruvat ihop en harleymotor. En del panheads går tex hur tyst som helst medan andra skramlar pga stora spel.

Värst är dock om det är för tight, då går det bedrägligt tyst, ett tag... :näsblod Misstänker att det är det som är orsaken till den sönderkörda axiallagerbrickan.

När folk valt kamdrev med för tight passning i sportsters så hörs det dock, då viner det. Farligt farligt. Där är det faktisk bättre med lite för mycket spel isf, alltså välja färgmärkning med mågra tusendelar för liten diameter. Kamdrevskrammel är inget som påverkar livslängden även om det låter illa.

Men på sidorna så kanske det -som du antyder- bara finns en sorts kamdrev så där behöver man ju isf inte oroa sig för om det är rätt sättning som medföljde motorn.

En japsmotor kan man ju sätta ihop mha en sprängskiss även om det inte är att rekommendera. I en HD-motor ska många delar mätas och passas ihop. Så den här cykeln har ju hamnat hos rätt person!

Det roliga med HD-motorer är ju att de är rätt påkostat byggda. Som du ser så används ju tex riktiga lagringar överallt, rull- kul- eller bronslager. Inte som på tex en japsradfyra där tex kammar ofta är lagrade direkt i aluminiumgodset osv. Så en HD-motor kan man ofta likt en gammal mercadiesel renovera om och om igen. Det gör att iaf jag tycker att det är tacksamma motorer att pyssla med.

Därtill är ju eftermarknaden helt fantastisk, både från HD och alla andra eftermarknadsfirmor. Så är ngn detalj inte helt hundra så finns oftast alltid möjligheten att skaffa en ny detalj. Jag har för mig att de tom tillverkas tex nya cylindrar till 750 sidorna, det finns liksom inget stopp någonstans. Förutom den egna ekonomin :gnissla Det vanliga när man nått sista överdimensionen på cylindrarna till 750-sidorna är dock att man fodrar om dom med ny gjutjärns-sleeve.
Bara denna firma har tex så komplett utbud till 750-sida att man nästan skulle kunna bygga en motor helt av nya delar.
http://www.45restoration.com/

Bara till sportster finns det tex runt 50 olika trimkamaxelprofiler att välja på från ett antal olika tillverkare. Plus möjlighet att själv speca en profil. Man kan tom få lösa lober och kugghjul tillverkade så att man kan tima och svetsa fast själv om man är på den nivån i motorbyggeri. Det är helt fantastiskt.

Men nu drev jag som vanligt från ämnet. :D

Nya bronsbussningar har monterats i hela motorn.
Eftersom förre ägaren jobbar där jag jobbar har givetvis bussningarna tillverkats "in house".
Dessa har förmodligen svarvats respektive jiggborrats till
extrem passform av personer med extrem spetskompetens inom just sitt område. Matrialvalet var det nog inget fel på men... motorkunnandet och insikten om rätt lagerspels betydelse för helheten lämnar nog hel del att önska......

Axiallagerbrickan ser ut att vara planslipad in house fast av blött ohärdat material, jag gissar att dessa borde vara härdade. Jag tillverkar nya idag 0.08" tjocka, för att mäta ut rätt spel sen beställer jag med rätt mått när kolvar beställs.


I manualen är det bilder på hur man riktar sina vevstakar!!
fullt monterad bottendel med stakar o kolvar utstickandes står en karljävel med ett stort brytjärn instoppad i kolvbulten o knäcker lite på känn sådär:eek:

Det där med utbudet på trim till hd o chevvy 350 gjorde mig grön av avund när man filade i bladen. Till blade finns 3kolvarsatser, 2trimkammar, 1 set knivstakar samt manuellkamkedjesträckare att köpa, that's it!:huvet

Imorse fick jag för mig att egna cylindrar och OHV hemitoppar med öppna ventilarrangemang vore ballt.
Det skulle dessutom flytta begränsningen för borret med flera centimeter, kompet kunde ökas med ca 4:1 etc He he....
Hoppas man lyckas slå det ur hågen för det vore ju kul att åka nånting innan pensioneringen 0m 30år:huvet
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top