254 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Sidan 1 av 63 12345672651 ... SistaSista
Resultat 1 till 30 av 1887
    Tibnor är min speedshop... Elfforss avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Hoj
    , Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
    Garage
    Visa garage

Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Nu har gubbsjukan slagit till med kraft!

Inte den gubbsjuka som gör att man vänder sig om efter nylovligt kjoltyg, den har man ju haft sen barnsben.
    Utan den gubbsjuka som tilltar för varje färgpatron som tar slut i skägget och som gör att man vänder sig om efter gamla dieselfordon, fascineras ånglok och öppna ventilarrangemang.

-Men vad fan har idioten gått o köpt då??

-Jo, gammalt luftkylt härligt junk, ämnat för att bekämpa das deutche wehrmacht från en tid då Adolf hitler var Führer.

nämligen en H-d 750 Wlc -42

tanken var att köpa den billigt sätta ihop den kränga dyrt o leva lycklig i alla mina dar

Det kunde man ju glömma DiReCt!!11

Efter att ha sett kort på hur hojen såg ut så tänkte man att det blir en lätt match detta

.....Men det var ju innan ägaren skruvade sönder den. -I minsta beståndsdel
    vilket var på en tid palme var statsminister.

sen lades delarna omärkta i 100 lådor vilka lades på hundra olika platser.
    Typisk förvaringsplats: fuktig gammal lada alt hemma hos bitter exflickvän med ny amstaff kille, eller hos gammal polare som flyttat till okänd ort.

Skruvar var ett otyg som inte behövdes sparas.

om detta är en komplett hoj är min ändalykt ett valfritt blåsinstrument i mässing.

fördel är ju att tidsplanen "klar till sommarn" kan kastas direkt, vilket öppnar möjligheten att bygga den precis som jag vill och samla de "rätta" delarna.

motorn blir den lätta biten. Jag nämligen spenderat 8timmar ihop med en sprängskiss över motorn hemma hos _Johansson_. Iofs var jag varken vaken eller nykter under 7,9 av de timmarna, men det är petitesser.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	Bild0110.jpg
Visningar:	2591
Storlek:	204,9 KB
Id:	319140  
    Alla elektroniska pryttlar innehåller nån slags grå rök. Om den läcker ut sluta skiten att fungera. Har tyvärr inte hittat nån bra leverantör av grå rök...

Fina fisken FreddaAbborres avatar
    Reg.datum
    Aug 2004
    Hoj
    Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
    Garage
    Visa garage
    Haha. Det här blir bra. Det ska följas!
    Vad fick du pröjsa för mekanot?
    Vurpad Ducati köpes

Medlem Teppass avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Stenungsund - staden som alltid brinner...
    Hoj
    Speed Triple
    Garage
    Visa garage
    Asgarvar... kul text...
    Låter som du har att göra...
    När hoppas du har den klar??

Skånsk Säckpipsninja Bushidos avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Hoj
    Kawasaki VN1500 Classic -98, Yamaha RD 350 LC -82
    Garage
    Visa garage
    Fan vad sweet, ut och skruva nu då för faen!

Luktar gummi?
    Reg.datum
    Aug 2010
    Hoj
    Suzuki GSX-R 750 -93
    Garage
    Visa garage
    GUBBE

Ska bli kul att följa detta

T.R.Ö.T.T. Gustav Os avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Garage
    Visa garage
    Elffors
    "We are in Grand Prix Racing, so why would we use a street engine? This is like a jockey riding a donkey in a horse race...."
    KTM GP technical boss Harald Bartol

Masjävel and proud of it! Aryeys avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Hoj
    R6 race
    Garage
    Visa garage
    Vissa verkar helt enkelt gilla jävelskap...hörde att någon Murphy bodde i närheten av dig!

En kille jag känner äger en ngt nyare harley än din och han har lyckats att kicka av sig sitt ben och efter en hel vinters renovering kom han säkert 25mil på mc-semestern innan elsystemet brann upp...nu har han två hd:s en 08 och så hans nemesis såklart!

Lycka till!
    Vad vet jag? Jag föredrar svartmålade väggar, igenmurade fönster och hårdrock...

Moderator Jörgen Karlssons avatar
    Reg.datum
    Mar 2006
    Hoj
    HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
    Garage
    Visa garage
    Grattis! Välkommen till HD-träsket.
    Det här med rödljus vars magnetslingor inte känner av din motorcykel kan du glömma from nu.

Iofs har jag inte varit med om ngn som likt du gått direkt från DOHC nipponhoj med både elstart och turbo till HD sidventil sådär på en smäll. Men men, det går nog bra. HD har ju annars ett par övergångsmodeller med toppventiler om du vill ha några mellanlandningar i tidsresan.

Men men, nu har du ju en 750-sida. Bara att sätta igång! Du börjar givetvis med att beställa Truett & Osbornes legendariska 4 5/8 tums strokervev. Helt i gjutjärn, naturligtvis!

http://www.truettandosborn.com/flywheels.htm

Finns nu även i det senaste rymdmaterialet. Segjärn!

Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2010-09-15 klockan 18:57.
    Brun utan sol, tändkulesot

Storfräsare _Johansson_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Hoj
    Gammal stelbent britt och en gasturbindriven landspeedhoj
    Äntligen! Ännu en byggtråd att förgylla arbetsmorgonarna med.
    Världen är full av sådant som alla som inte är åldringsforskare aldrig har tänkt på.

Mobacken Racing

Reg.datum
    Aug 2008
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av FreddaAbborre Visa inlägg
    Haha. Det här blir bra. Det ska följas!
    Vad fick du pröjsa för mekanot?
    27k gav jag till en luffare. Välgörenhet är väl avdragsgillt?

Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg
    Iofs har jag inte varit med om ngn som likt du gått direkt från DOHC nipponhoj med både elstart och turbo till HD sidventil sådär på en smäll. Men men, det går nog bra. HD har ju annars ett par övergångsmodeller med toppventiler om du vill ha några mellanlandningar i tidsresan.

Men men, nu har du ju en 750-sida. Bara att sätta igång! Du börjar givetvis med att beställa Truett & Osbornes legendariska 4 5/8 tums strokervev. Helt i gjutjärn, naturligtvis!

http://www.truettandosborn.com/flywheels.htm

Finns nu även i det senaste rymdmaterialet. Segjärn!

De som känner mig väl vet att jag passar sporthoj's ägarmallen ganska dåligt. Lyran är mångsträngad.

Du menar att jag ska betala nån för två 5kg's skipssport vikter med extra hål i?

Eftersom det är omöjligt att vara orginell med kombinationen amerikansk v-twin, 2hjul, styre, stålram, skärmar o sadel. Så är det bara bestämma hur du vill ha det o leta upp bilder på hojen på nätet.

De som lyckas vara orginella är de som bygger hojar som ser ut som om de konstruerats av gröna gubbar med 7armar & åtta ögon vilka ritar sina hojar i sina flygande tefat.
    Jag är nog mer inne på klassiska Telluskonstruktioner.

Den här kommer väldigt nära vad jag tänkte mig från början

Namn:	harley_flathead_sized.jpg
Visningar:	1729
Storlek:	79,3 KB
Id:	319223  
    Senast redigerat av Elffors den 2010-09-16 klockan 12:05.
    Alla elektroniska pryttlar innehåller nån slags grå rök. Om den läcker ut sluta skiten att fungera. Har tyvärr inte hittat nån bra leverantör av grå rök...

WTF !!!! BASHs avatar
    Reg.datum
    Jan 2005
    Hoj
    Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Elffors Visa inlägg
    Den här kommer väldigt nära vad jag tänkte mig från början
    Den var såå gammal att den var lite småfräck ... "host host" sorry fick nåt i halsen
    Snart i en pose nära dej !!

Medlem Rolle247s avatar
    Reg.datum
    Apr 2008
    Hoj
    00 Apa Mille Räser
    Garage
    Visa garage
    Kul med folk som handgripligen tar tag i sina fördomar... Kolla på dbbp.com för inspiration, typ denna, fast det är egentligen en storsida i en lillsida ram men bland de ballaste sidor jag sett..

Namn:	storsida.jpg
Visningar:	1877
Storlek:	77,1 KB
Id:	319351  
    Bakåtsträvare

Reg.datum
    Aug 2008
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Rolle247 Visa inlägg
    Kul med folk som handgripligen tar tag i sina fördomar... Kolla på dbbp.com för inspiration, typ denna, fast det är egentligen en storsida i en lillsida ram men bland de ballaste sidor jag sett..
    Den var inte tråkig den du!!

Idag klämdes o kändes det lite på skrotet. ramen hängdes upp och grejer hängdes å för att få en känsla för stuket och vad behöver göras, vad ska behållas o vad som ska göras om.

Motorn skulle absolut inte röras förrens den sprängda bladespisen opå arbetsbänken var ihopskruvad o monterad.

Yeah right....................

En mekanisk vuxenstund senare stod jag o herr Pripps o torkade svett o älskogskladd, men en lillsidespis var iaf född.
    (provisoriskt iaf)
    Veven fick inte vara med o leka för den saknade ramlager, ena kolven var ganska lessen för att den inte kommer att få vara med den heller, ej heller ett axialllagerbricka på veven som var utsmetad till blåttgegg.

Det är mindre prylar i hela motorn än vad det är i bara ventilmekanismen i bladen!

Var handlar man antika harley pryttlar till motorn?
    Pris o kvalite' har lika prio.

Bilderna är tagna med "oljiga tumavtrycks filtret"

Namn:	Bild0115.jpg
Visningar:	1869
Storlek:	184,9 KB
Id:	319383   Klicka på bilden för en större version

Namn:	Bild0116.jpg
Visningar:	1732
Storlek:	159,1 KB
Id:	319384  

Klicka på bilden för en större version

Namn:	Bild0117.jpg
Visningar:	1694
Storlek:	147,3 KB
Id:	319385  
    Senast redigerat av Elffors den 2010-09-18 klockan 17:15.

Ditt jävla jippo! Jippos avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Hoj
    Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
    Garage
    Visa garage
    man ångrar nästan att man valde att bygga en hoj från scratch när man ser detta, man ser ju framsteg med en gång. själv så fräser man en liten pryl, böjer ett rör och svetsar lite så har man kommit minimalt steg framåt. (byggtråd kommer när jag har något att visa )
    Världens ballaste bygge: Jippoedition

ROCKTROLL

+ 2 deciliter Pitbuells avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Hoj
    XB12S
    Garage
    Visa garage
    Man måste ju bara älska ordvalet "Guaranteed unbreakable...".

Alla som någon gång skruvat med nå't som ens bara passerat luftrummet ovanför US of A vet vad den garantin är värd (ungefär lika mycket som en tysk riksmark).

Varför jag äger amerikanska produkter på både två och fyra hjul? Förmodligen slog jag i huvudet när jag var liten... hårt... väldigt hårt.
    Nec spe nec metu

Reg.datum
    Mar 2006
    Hoj
    HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Pitbuell Visa inlägg
    Man måste ju bara älska ordvalet "Guaranteed unbreakable...".

Alla som någon gång skruvat med nå't som ens bara passerat luftrummet ovanför US of A vet vad den garantin är värd (ungefär lika mycket som en tysk riksmark).

Varför jag äger amerikanska produkter på både två och fyra hjul? Förmodligen slog jag i huvudet när jag var liten... hårt... väldigt hårt.
    Ja finns mycket skit på marknaden helt klart. Men just T&O vevskivor är ju rätt renommerade.

En annan sak med amerikanska high perf.-delar är begrepped "bolt on". Ofta är det inte riiiktigt så. Det ska fräsas bort material här och där innan det passar osv.

Reg.datum
    Aug 2008
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Jippo Visa inlägg
    man ångrar nästan att man valde att bygga en hoj från scratch när man ser detta, man ser ju framsteg med en gång. själv så fräser man en liten pryl, böjer ett rör och svetsar lite så har man kommit minimalt steg framåt. (byggtråd kommer när jag har något att visa )
    Det låter intressant! ser fram mot en tråd.
    Mitt förra bygge genererade många hundra timmar i fräsen o svarven. så jag förstår vad du menar.

Detta ska bli swapmeet/katalogbygge. Det är svårt att spotta ur genuina 40-tals prylar ur en 5-axlig svarv.

Ja finns mycket skit på marknaden helt klart. Men just T&O vevskivor är ju rätt renommerade.

En annan sak med amerikanska high perf.-delar är begrepped "bolt on". Ofta är det inte riiiktigt så. Det ska fräsas bort material här och där innan det passar osv.
    Märkligt, enligt jänkarna själva är ju "made in the USA" den högsta av alla kvalitets betygelser.

Reg.datum
    Mar 2006
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Märkligt, enligt jänkarna själva är ju "made in the USA" den högsta av alla kvalitets betygelser.
    Ofta är det så. Problemprylarna är ofta när verksamheten vuxit såpass att de anställt en grynräknare som kommer på hur listigt det vore att leja ut (tex gjutandet av cylindrar) till Kina. Så att man kan ta betalt för det legendariska varumärket men ha kinesiska produktionskostnader.

Många "Amerikanska" kromade "Heavy duty" startmotorer som en gång varit top of the line är av denna anledning idag bara skit. Dsv de tillverkas av människor utan koppling till aplikationen.

Det beror ju inte på att tex kineser/asiater inte kan, det beror på att man inte helt lätt kan flytta tillverkningen av en detalj med säg 40 års produktutveckling. Ofta blir det så här när grundaren av firman trillar av pinn.

Så de som fortfarande tillverkar delarna i USA är faktiskt ofta bättre, dock helt annat pris.

Billiga delar i tex Bikeline-katalogen är ofta såna här kinesgrejer.
    Man kan dela in hela den amerikanska HD-eftermarknad i två läger utifrån denna filosofi. Dvs efter vilka som tillverkar delarna in house hemma i USA eller inte. Enorm prisskillnad, kinacylindrar kostar tex bara ca hälften av tex Axtell eller Jim's. T&O ovan är ett till exempel på en äkta tillverkare, dvs de tillverkar tex sina vevskivor in house.

På tex en original shovelhead kan ju kinacylindrar funka bra. Men om det är trimmat så har det varit mycket haverier med såna cylindrar som gått rakt av. Det är skillnad på gjutjärn och gjutjärn.
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2010-09-18 klockan 18:42.

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    Jul 2004
    Hoj
    Ja
    Garage
    Visa garage
    Kolla in serien **** is born, du vet den där Engelsmannen som byggde ett flygplan en helikopter, en sportbil, en landrover osv...

I MC-delen renoverade han ju faktiskt en sida.

Fördelen med en Harley är ju att nästan oavsett hur gammal den är så finns nästan allt nytillverkat (men ibland dyrt) medans om man renoverar en gammal hoj av annat märke kan vissa saker vara stört omöjliga att få tag på.
    Kvinnor är som vin, dom bra blir bara bättre med åren, dom dåliga blir bara gammla och bittra....

"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

Reg.datum
    Mar 2006
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Tänkte just tipsa om den. Avsnitten med renoveringen av 750-sidan var en av de bästa i serien tycker jag!

Citat Ursprungligen postat av GuW Visa inlägg
    Kolla in serien **** is born, du vet den där Engelsmannen som byggde ett flygplan en helikopter, en sportbil, en landrover osv...

I MC-delen renoverade han ju faktiskt en sida.

Fördelen med en Harley är ju att nästan oavsett hur gammal den är så finns nästan allt nytillverkat (men ibland dyrt) medans om man renoverar en gammal hoj av annat märke kan vissa saker vara stört omöjliga att få tag på.

otursfågeln Anndreeaass avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Hoj
    Cagiva mito f 00
    Garage
    Visa garage
    bygg människa! bygg! tänk inte, bara bygg!

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    Jul 2004
    Hoj
    Ja
    Garage
    Visa garage
    Tänkte just tipsa om den. Avsnitten med renoveringen av 750-sidan var en av de bästa i serien tycker jag!
    Jag *ehmm* hyrde alla delar online, jag gillar ju även flygplan och helikoptrar, och har ju haft en LandRover, så jag såg alla avsnitten.

Däremot var det väl inte så kul att se när han byggde en trikebyggsats.

Men jag hålller med dig, det kändes att han själv brann lite extra för sidan, det lyste igenom på hur noga han gick in för den.

EDIT: Vad fan döpte du tråden som du gjorde för?
    Nu måste jag åka in till stan och köpa en bit
    Kvinnor är som vin, dom bra blir bara bättre med åren, dom dåliga blir bara gammla och bittra....

"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

Möjligen en smula excentrisk emellanåt. Esquires avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Hoj
    NV 70 Hobby -54
    Garage
    Visa garage
    27 lakan var ju inte så himla blodigt. Är det den där tanken som var på bilden som du tänker använda eller?

Du skojar inte. I snart tio år har min NV haft ett urkopplingslager som är förbrukat (skador i lagerbanorna). Att få tag i ett sånt är inte lätt. Det är något DKW specialgrejs.

Som lök på laxen så är det även så att det där lagret sitter ganska oskyddat i stänket från bakhjulet. Så när man hittar en annan likadan maskin begagnad i delar så brukar oftast det lagret vara åt skogen (vilket iofs bara har hänt en gång på de år som jag har haft den).
    "Ett vanligt misstag som folk begår när dom försöker konstruera något som är fullkomligt idiotsäkert är att dom underskattar dom fullständiga idioternas uppfinningsförmåga." - Douglas Adams, I stort sett menlös

Reg.datum
    Mar 2006
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Jag *ehmm* hyrde alla delar online, jag gillar ju även flygplan och helikoptrar, och har ju haft en LandRover, så jag såg alla avsnitten.

Men jag hålller med dig, det kändes att han själv brann lite extra för sidan, det lyste igenom på hur noga han gick in för den.
    En annan hojrenovering som jag tycker var fin i den serien var när han gjorde iordning Triumph Bonnevillen.

Ja trikebyggsatsen var en plåga, tunga fula komponenter, hårdrocksdesign osv.

Lagom är för lite! tuppjucks avatar
    Reg.datum
    Jul 2005
    Hoj
    Radfyror o V-twin.
    Garage
    Visa garage
    Sveriges egen Bert Munro!
    ===================================

Jag är beroende av livet. Utan det skulle jag dö!

I came into this world kickin' and screamin'.
    I'm gonna live my life kickin' and screamin'.
    I'm gonna leave this world kickin' and screamin'. /Unknown

Reg.datum
    Mar 2006
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Det låter intressant! ser fram mot en tråd.
    Mitt förra bygge genererade många hundra timmar i fräsen o svarven. så jag förstår vad du menar.

Detta ska bli swapmeet/katalogbygge. Det är svårt att spotta ur genuina 40-tals prylar ur en 5-axlig svarv.

Här är den största HD-sidan i Sverige (höhö).
    http://www.harleyportalen.com/
    Jag heter fö Jörgen K där.

Här är en annan ball sida som är land speed-kändis på Bonneville. Is-laddluftkylare inrymd i ena tankhalvan naturligtvis!

Här är en annan HD storsida som kör 227+ på Bonneville

Men jag rekommenderar dig att, liksom jag, gå med i en HD-sight i USA.
    Jag brukar skriva på xlforum.net samt sportrster.org. Men det är ju sporresidor, men ändå större än SH.

Jag skulle rekomendera tex http://www.flathead-bobbers.com

Men skippa cammobrallor, döskallescarfs och vulgobreda bakdäck pliiis. Men det är jag inte orolig för.

Välkommen till HD-träsket!

Skönt att slippa påminna om att skita mupparna med köpe-HD, cammobraller, dörrvaktsnacke, döskalleskarf, döskallar, vulgobreda bakdäck och bristande motorkunskap. De är inga HD-människor.
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2014-02-04 klockan 11:12.

What would Shervin do? Skrotnisses avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Hoj
    120 år gammalt, 2559cc
    Har inte kollat tråden innan.
    Mitt blygsamma intelekt fattade inte rubriken.
    Nu förstår jag.
    Sidventilare är utomordentligt manligt.
    Efter det senaste världskriget lämnades överflödiga 750sidor i Holland.
    De har naturligtvis spridits ut, men det finns fortfarande massor av både original och nyproducerat där.

Strokat, modifierad smörjning och hillclimbstuk, tack.

Något vidare tryck i motorn blir det aldrig och skall inte heller vara.
    Men vridmoment är najs.
    Bakfjädring är överskattat.
    Framfjädring är betydligt viktigare, men är svårt att få till med "rätt" utseende.
    Jag skulle vilja föreslå Earles/bottenlänkgaffel.

Finns (tillsammans med passande detaljer el och reglagedetaljer) för billig penning hos:
    http://www.henriksson.ee/
    Rekomenderar "köttkroksstyre" med tillhörande reglage:
    Senast redigerat av Skrotnisse den 2010-09-19 klockan 08:22.

Storfräsare _Johansson_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Hoj
    Gammal stelbent britt och en gasturbindriven landspeedhoj
    Här har du facit, bara att plocka ihop grejorna serru.

Namn:	Lillsidan 1.JPG
Visningar:	558
Storlek:	177,8 KB
Id:	319431   Klicka på bilden för en större version

Namn:	Lillsidan 2.JPG
Visningar:	665
Storlek:	225,5 KB
Id:	319432  

Världen är full av sådant som alla som inte är åldringsforskare aldrig har tänkt på.

Mobacken Racing

Reg.datum
    Aug 2008
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Den här tråden tog en jäkla fart.
    Citat Ursprungligen postat av Skrotnisse Visa inlägg
    Har inte kollat tråden innan.
    Mitt blygsamma intelekt fattade inte rubriken.
    Nu förstår jag.
    Sidventilare är utomordentligt manligt.

Strokat, modifierad smörjning och hillclimbstuk, tack.

Något vidare tryck i motorn blir det aldrig och skall inte heller vara.

Rekomenderar "köttkroksstyre" med tillhörande reglage:
    Den lillsidan var jäkligt najs, indian iofs ännu koolare. Hade hellre snubblat över en sån.
    Nu blottar jag min okunnighet, men indianen hade webgaffel lr? Sjukt snygg var den iaf.
    Den springern jag har är för fläskdäck. Jag hade nog tänkt mig nått smalare däck men då blir det 2½" luft mellan däck o gaffel på var sida:hängaläpp(
    Köttkrok är ballt men det dyker nog inte upp på den här men man vet ju inte. invändig gas o tändning blir det iaf.

Här är en annan ball sida som är land speed-kändis på Bonneville. Is-laddluftkylare inrymd i ena tankhalvan naturligtvis!

Enligt traditionen ska intercooler-isen egentligen vara "Bien Frappé". Dvs ispåsen ska egentligen (enligt HD-tradition) på dominant manéer smashas mot en fast sporthojskillestjärt . Men det fanns uppenbarligen inte tid att hitta en olydig squid i tid för filminspelningen. Isen fick krossas med vanligt vardagsjärnrör

Här är en annan HD storsida som kör 227+ på Bonneville

Jag skulle rekomendera tex http://www.flathead-bobbers.com

Nu blandar du friskt mellan fakta o egna fantasier
    Skön 60-tals vibb i ena klippet där. Turbosidan var ingen vacker skapelse. märkligt, saker byggda för ett enda ändamål utan kompromisser brukar jag tycka vara vackra, som tex top fuelbajkar
    Överladd är ju inget jag räds inför men turbo blir helt fel på den här maskinen.
    Ingen som ruvar på en liten rootsblower från första halvan av förra seklet?

nähä, näe..hepp.

EDIT: Vad fan döpte du tråden som du gjorde för?
    Nu måste jag åka in till stan och köpa en bit
    Mark evans.... Jag tyckte att med BBC's budget i ryggen och en jättetjock katalog, Så kunde jag också ha byggt vad som helst..

Bestod inte hans E-type renovering av 95% nytillverkade delar?
    Triken var hemsk:spy
    serien gjorde mig både avundsjuk o frustrerad
    Jag vill osså ha en ac-cobra o en helikopter

Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    bygg människa! bygg! tänk inte, bara bygg!
    Glada tillrop är aldrig fel! mer sånt.

Citat Ursprungligen postat av _Johansson_ Visa inlägg
    Här har du facit, bara att plocka ihop grejorna serru.
    Så där ja! nu vet vilket håll veven ska sitta. det var inte solklart igår.

Då saknar jag nog lite drev till trans och kamdrivning men har dubbel uppsättning till transen vid kopplingen.

Daxs att gå ner o rota vidare i skiten.
    Senast redigerat av Elffors den 2010-09-19 klockan 13:17. Anledning: Dubbelt inlägg

Reg.datum
    Mar 2006
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Nu blandar du friskt mellan fakta o egna fantasier
    Skön 60-tals vibb i ena klippet där. Turbosidan var ingen vacker skapelse. märkligt, saker byggda för ett enda ändamål utan kompromisser brukar jag tycka vara vackra, som tex top fuelbajkar
    Överladd är ju inget jag räds inför men turbo blir helt fel på den här maskinen.
    Ingen som ruvar på en liten rootsblower från första halvan av förra seklet?

nähä, näe..hepp.

Så där ja! nu vet vilket håll veven ska sitta. det var inte solklart igår.

Då saknar jag nog lite drev till trans och kamdrivning men har dubbel uppsättning till transen vid kopplingen.

Daxs att gå ner o rota vidare i skiten.
    Skojar bara.
    Klart du inte ska sätta turbo på hojen. Turbo är ju, som du säger, väldigt fult på motorcyklar Även om jag tycker att de fått ihop det rätt ok på sidan i filmen.

Jag skulle endera satsa på original krigarutförande. Har själv haft en BSA WM20. Alltså 500cc sidventils armehoj med webgaffel.

Men i du har nog en lång vär att gå om den ska tillbaks till original. Den verkar ju rätt inkomplett och custad redan.

Så jag skulle nog bygga den i gammal tracker/bobberstil men med ngtsånär tidsenlig däcksbredd. Alltså ungefär den stil du redan är inne på, men lite uppkapad bakstänka och som skrotnisse visade på sin sista bild. Fast gärna med bibehållna fotplattor. Det finns att köpa nytillverkade gummin till lillsidans fotplattor, man nitar dem på plats. Så gjorde en kompis på sin 750-sida. Då är det ju dessutom "lagligt" att göra T&O-standardtrimmet. Dvs stroka till 900cc och kambyte. Då får man en motor som iaf hänger med på landsvägen.Om du bygger på gammalt trackerstuk så är det ju dessutom rätt kul att välja lack och dekaler sedan. Typ fräsigt 30-40-talsstuk med gamla bensinmacks-/oljedekaler etc

Jag skulle även skaffa verkstadshandboken till motorn, HD-originalböckerna fö ganska överkomliga. HD-motorer har en massa hemligheter som inte alla tänker på. Mycket schimsningar samt färgmärkning av kamdrev etc. Till sporster finns tex ett antal olika kamdrevsstorlekar med olika färgmärkning. På fabriken matchade man in den storlek som passade det aktuella blocket bäst. Alltså ingen självklar utbytbarhet av kammar mellan olika individer om man inte har samma färgmärkning. Vet dock inte hur det är på lillsidan, men det är ju också en fyrkamsmotor med många likheter på registersidan med sportstern.
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2010-09-19 klockan 15:03.

Sidan 1 av 63 12345672651 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Kommer du att besöka Europas största MC-mässa "INTERMOT 2014" i Köln 1-5oktober?
Ja
Nej

[ Visa resultat ]
Garaget
1995 Honda CBR 900 av GrEEn81

2010 Kawasaki ZX10R av ChrilleRR

1977 Puch Dakota SÅLD av ChrilleRR

Bloggar
Vattensprut! av Toyman

Götalandscupen! av Toyman

Dum i huvet! av Toyman