480 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Resultat 1 till 15 av 15
    officiellt lammkött prulles avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Hoj
    en kvadad en nedkappad och en trasig
    Garage
    Visa garage

Bärbar dator som klarar att HD film, krav/kostnad?

Överväger å köpa ny dator då min inte duger till att spela upp hd film

krav är bärbar spela och helst redigera hd film.

Vad krävs för spec?
    Senast redigerat av prulle den 2010-10-06 klockan 20:37.
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    Jag samlade på frakturer ett tag, men det var inte så kul, så nu samlar jag mest på livserfarenhet och upplevelser :)

Pips
    Gäst
    Frågan är om inte en mac mini klarar av det? Den är ju tom så pass snygg att man kan ha den stående vid tv'n utan att skämmas.

Reg.datum
    Jun 2005
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Pips Visa inlägg
    Frågan är om inte en mac mini klarar av det? Den är ju tom så pass snygg att man kan ha den stående vid tv'n utan att skämmas.
    Om den ska klara att redigera också då?

BUMP! kom igen ge mig lite kött på benen annars blir jag bara lurad av nån äcklig försäljare.
    Jag samlade på frakturer ett tag, men det var inte så kul, så nu samlar jag mest på livserfarenhet och upplevelser :)

No comments Gamepads avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Hoj
    Vakum
    BUMP! kom igen ge mig lite kött på benen annars blir jag bara lurad av nån äcklig försäljare.[/QUOTE]

Vilken prisklass?, skärmstorlek?
    Gamepad

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    Jul 2004
    Hoj
    Ja
    Garage
    Visa garage
    Visst finns det någon Netbook med HDMI ut som ska klara att spela högupplöst, eller har jag drömt det?

Jag startade nyss en tråd om billig laptop och ett av mina krav var att det inte skulle vara en netbook, men jag har fan börjat backa på det kravet, jag klarar mig med en sån liten skärm, utom när jag ska se film, men det funkar ju med separat skärm.

Jag gillade inte dom billiga laptops jag hittade, dom hade onödigt stora skärmar, äckliga tangentbord, och en helt onödig optisk enhet...

Jag menar vem fan stoppar i runda plastskivor som kan lagra 700Mb när det finns USB stickor på massor med Gb för en spottstyver....

Det blir nog en vassare netbook istället för en budgetlaptop.
    Kvinnor är som vin, dom bra blir bara bättre med åren, dom dåliga blir bara gammla och bittra....

"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

Reg.datum
    Jun 2005
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Gamepad Visa inlägg
    BUMP! kom igen ge mig lite kött på benen annars blir jag bara lurad av nån äcklig försäljare.
    Vilken prisklass?, skärmstorlek?[/QUOTE]
    Prisklass så lite som behövs men den ska klara kraven.

Skärmstorlek spelar inte roll

Men som sagt va krävs för att spela upp och vad krävs för att redigera hd film?
    (från en gopro HD så antar att det e ful HD)

Citat Ursprungligen postat av GuW Visa inlägg
    Visst finns det någon Netbook.
    Personligen vill jag ha lite mer prestanda.
    Senast redigerat av prulle den 2010-10-06 klockan 21:28. Anledning: Dubbelt inlägg

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Hoj
    Ingen
    Min packard bell 2,13ghz dual 4gb ram pallar 1080p iaf. 20" skärm. Kostade 8k på media markt för några månader sedan.. Ganska nöjd med den.

Medlem Freddelitos avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Hoj
    KTM
    Garage
    Visa garage
    Jag skulle rekommendera att kika på systemkraven för det redigeringsprogram du kommer använda för att få en fingervisning på vad det minst måste klara.

Här har du t.ex. systemkrav för Adobe Premiere: http://www.adobe.com/products/premiere/systemreqs/

Reg.datum
    Jun 2005
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Freddelito Visa inlägg
    Jag skulle rekommendera att kika på systemkraven för det redigeringsprogram du kommer använda för att få en fingervisning på vad det minst måste klara.

Här har du t.ex. systemkrav för Adobe Premiere: http://www.adobe.com/products/premiere/systemreqs/
    Fan du e inte så dum som jag ser ut! Det är ju rätt självklart när du säger det!

Fast va inte den specen väldigt luddig, 2 kärnor och 4 gb ram va allt jag kom fram till
    Senast redigerat av prulle den 2010-10-06 klockan 21:58.

Reg.datum
    Jun 2005
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=709407 Duger den? Kan som sagt inte tolka specifikationen

Medlem TurboJugends avatar
    Reg.datum
    Dec 2003
    Hoj
    -
    Citat Ursprungligen postat av prulle Visa inlägg
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=709407 Duger den? Kan som sagt inte tolka specifikationen
    Jag tror den här är bättre:
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=653931

Ungefär samma grejer fast enligt vad jag har läst så ska den vara tystare och ha bättre kylning. Dock är den ju lite större och 2000 kr dyrare.
    You can trouble me for a warm glass of shut-the-hell-up!

Musteridirektör Pelles avatar
    Reg.datum
    Apr 2008
    Hoj
    Nein
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    De flesta moderna burkar klarar att redigera HD-film. Men du kommer oavsett få konvertera GoProns hårt komprimerade filmer till ett okomprimerat format för att burken ska orka redigera. GoPron lagrar filmerna i ett uppspelningsformat, vilket är klart olämpligt att redigera i.

Min MacBook klarar utan problem att redigera HD-film, dock inte komprimerad. Å andra sidan kommer du få gräva ett gigantiskt hål i plånboken om du ska kunna redigera råfilerna från kameran.

Leg Byfåne
    Reg.datum
    Jul 2003
    Hoj
    24 växlad Trek
    Kompisens Compaq med 1.8ghz dualcore klarar inte Avatar i 1080p iaf. Laggar fast cpun bara belastas till 60%. Vad äre som är klent då?
    Senast redigerat av Ingoberra den 2010-10-07 klockan 12:29.

Reg.datum
    Jun 2005
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Pelle Visa inlägg
    De flesta moderna burkar klarar att redigera HD-film. Men du kommer oavsett få konvertera GoProns hårt komprimerade filmer till ett okomprimerat format för att burken ska orka redigera. GoPron lagrar filmerna i ett uppspelningsformat, vilket är klart olämpligt att redigera i.

Min MacBook klarar utan problem att redigera HD-film, dock inte komprimerad. Å andra sidan kommer du få gräva ett gigantiskt hål i plånboken om du ska kunna redigera råfilerna från kameran.
    Okej så det man gör är konvertera det till en herrejösses stor fil, klipper å klistrar som man vill och sen komprimerar tillbaka det?

Möjligen en smula excentrisk emellanåt. Esquires avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Hoj
    NV 70 Hobby -54
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av prulle Visa inlägg
    Okej så det man gör är konvertera det till en herrejösses stor fil, klipper å klistrar som man vill och sen komprimerar tillbaka det?
    Japp.
    "Ett vanligt misstag som folk begår när dom försöker konstruera något som är fullkomligt idiotsäkert är att dom underskattar dom fullständiga idioternas uppfinningsförmåga." - Douglas Adams, I stort sett menlös

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Kommer du att besöka MC Mässan 2015, den 22-25 januari i Stockholm?
Ja
Nej

[ Visa resultat ]
Garaget
2014 Triumph Street triple R av Bobbadilla67

2008 KTM SuperDuke R av PaleRider

1995 Honda Cbr f3 av Pensionären

Bloggar
Ett varv i Göteborg.... av Toyman

Försäkringsjurister i Stockholm av iarkimedes

Script för att ladda ner bloggar från Sportho av Ulvhamne