Mc-försäkring??

Ondketchup

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
På hojen
Hoj
KTM RC8R -11
Ja har en Yamaha r1-09 nu står den på min far.
Men de är inte billigt:rolleyes:
Ja är sj 29år va har ni för något bolag o va betala ni?

/Johan
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jippi, ännu en skenförsäkringstråd!

Jag tror starkt på att inte ha dyrare leksaker än jag har råd med, därför har jag en antik hoj, försäkrad på mig själv!
Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Sporthojar är en lyx, inget som alla måste ha råd med. Antingen skiter man i krogkvällar mm å lägger alla pengar på hojen, eller så får man köra något äldre/billigare! Jag skiter iofs i krogen och kör en gammal gathoj, men racemoppen kostar en bra slant i "drift" den också :gnissla
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Varför köper man en hoj som man inte har råd att äga förstår de inte? Och man kollar väl alltid innan köp vad försäkring kommer kosta?
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Varför skaffa något du uppenbarligen inte har råd med.
Det kan stå dig jävligt dyrt om FB skulle kolla upp dett alite närmare vid en eventuell stöld eller olycka.
 

Lardi

Medlem
Gick med
5 Jun 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Såld =(
Kan bara instämma med tidigare.. Inte fan va de skoj när man skulle försäkra en r6 med nytaget körkort när man fyllt 21 men smällar man får ta..

Har man inte råd skall man inte ha de..
 

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Ort
Oskarshamn
Hoj
-14, Yamaha MT 09
R1 är den dyraste hojen man kan försäkra, anledningen är antalet olyckor och såna som du som skenförsäkrar.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
En vanlig trafikförsäkring borde de flesta ha råd med, även på supersport.

Edit: Jag är 27 och betalar 615:-/månad för min trafikförsäkring. Suzuki märkesförsäkring som Länsförsäkringar håller i.
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Fortfarande så är det väldigt individuellt vad man betalar i försäkring, beroende på vart du bor, ålder, hur länge du haft ditt kort samt vad för typ av hoj du har. Finns säkerligen folk som betalar 3000kr/året hel/hel på sin hoj som är lika gamla som du men då bor dom kanske ute på landet o har en äldre hoj. Det enklaste alternativet för dig är bara att sätta sig vid luren o ringa alla bolag. :tummenupp

Har du inte råd att betala hojen varken på dig själv eller på din paps så är det nog dags att tänka om o byta till något äldre. Din hoj är väldigt stöldbegärlig så hade aldrig riskerat att ha den på någon annan. Köper man en så dyr hoj vill man ha pengar för den när det väl händer något. Risken är att du inte får ett ruttet öre om den står på någon annan.
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Ta nu för fn och fixa försäkring på dig själv - Ring IF eller Folksam och fråga pris/skaffa en Avställningsbar försäkring (hel eller halv beroende på hur harig du är) + garageförsäkring. Sedan använder du av och på-ställningfunktionen flitigt så ska du se att du kommer ner i kostnad. Obs! det kostar 50kr varje gång man ställer på.
 
Last edited:

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
30 år, hoj från -89, 1689 (tror jag) helförsäkring/helår! ME like
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
30 år, hoj från -89, 1689 (tror jag) helförsäkring/helår! ME like
Precis! Jag hade en CB750 -82 som extrahoj ett tag, och den kostade runt 14-1500 hel/hel den också :tummenupp Dessutom gick det att köra nästan lika fort med den på krokväg som med gixxern, gav man bara fan i att bromsa så mycket å bara gasade så :tummenupp Lite slingrig, men jävligt kul och helt klart mest kul/försäkringspris man kan ha :fakta
 

Ondketchup

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
På hojen
Hoj
KTM RC8R -11
De är absolut inte så att ja inte ha råd, de är inga fara,
men man vill ju alltid hitta de bästa o billigaste försäkringsbolag!

Va bara lite nyfiken om någon har något förslag!?

/Johan
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
folksam var bäst för mig, betalar ca 1800/månad/halvförsäkrad, men då får jag även ställa av hojen på vintern. Jag är 22 och bor ca 1 mil norr om Örebro.
 

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
hemma
Hoj
Italiensk
som någon innan redan skrivit, det är väldigt individuellt vad det kostar.
Det bästa du kan göra är att ta gula-sidorna och ringa själv och kolla.
eller gör det online.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Länet är billigast i våran region tror jag i alla fall så kostar min R1a inte mer än 10k hel/hel på mig själv något äldre än du och haft körkort sen 93 tror jag. Blir nog nån kr dyrare med eftersom den är nyare.

Kul att folk berättar vad dom betalar för hojjar ifrån 80talet... vem bryr sig lixom..
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top