Cigarr-tråden

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
7791138-origpic-49baf1.jpg

En sådan blev det idag. Mellanmjölkigt mjäkig. Smakrik och mild var önskemålet. Mest mild var den. Fel väder idag visserligen men ändå.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Tråkigt när det inte smakar... men ibland är det ju så.

Sitter i garaget o skiter i o meka. Röker en kanongod Punch Royal Selection 11 från -05
och Spottifyar hårdrock så det dönar. Sämre kan man ha det!
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Tråkigt när det inte smakar... men ibland är det ju så.

Sitter i garaget o skiter i o meka. Röker en kanongod Punch Royal Selection 11 från -05
och Spottifyar hårdrock så det dönar. Sämre kan man ha det!

Låter som att aftonen din är till belåtenhet.

Gårdagen spenderades i varmluftsutblåset från några dielelmaskiner med en diesel unholy cocktail och mando diaos senaste platta i lurarna.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag ska jobba i jul och med tanke på att jag har sagt upp mig till förmån för ett annat jobb kommer det att bli sista julen till sjöss så jag tänkte stt jag kubde bjuda mina skeppskamrater på en god cigarr på julafton.
Fin tanke, inte sant?

Framförhållningen då? Tja, i onsdags la jag en beställning på en låda fonseca delicas från puroexoress. Fick leveransmailet igår och förstod vilket datum det var. Rackarns, de skulle ju knappt ens komma till nyår.

I morse packade familjen in sig i bilen för att åka upp till stugan och hugga en gran. När vi kom hem igen låg det en postavi mellan alla julkort. Makalöst, puroexpress har verkligen lyckats med expressleverans!

Boxkod: September -10
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1356112058066.jpg
    uploadfromtaptalk1356112058066.jpg
    25.5 KB · Visningar: 99
Last edited:

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Skall han bli landkrabba, det var som tusan!

Nyss inkommen från garaget o en Partagas Shorts.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Skall han bli landkrabba, det var som tusan!

Nyss inkommen från garaget o en Partagas Shorts.

Landkrabba och landkrabba. Jag kommer fortfarande då och då hopa in som maskinchef på rederiets fartyg så helt landkrabba blur jag inte.

Dock, det ska bli trevligt att komma hem till barnen var kväll.

På tal om barnen och kandkrabbor; var gång grabben (3år) kommer ombord på en båt hojtar han "ohoj landkrabbor".
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Som med alla jobb är det ups and downs. Förra veckan var det inte lika inbjudande att sitt ute på däck...
Får en känsla av att topparna och dalarna kommer med betydligt högre frekvens där än i de flesta andras jobb ;)

Ursäkta om jag inte läser igenom hela tråden, men jag söker tips på en fin och prisvärd humidor till morsans gubbe som går i pension i mars. Det blir hans första. Hade tänkt max 1000 kr och 100 cigarrer.

Hittat denna på ebay som jag gillar utseendet på men är lite orolig att det ska se billigt ut i verkligheten. Den är iof från tyskland, inte kina... :) Är Humid'oro nåt att ha? Ser snygg ut i valnöt och cederinredning

humidor.jpg

Andra tips emottages tacksamt. Svara gärna med citat. Är inte i denna tråd så ofta.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Ursäkta om jag inte läser igenom hela tråden, men jag söker tips på en fin och prisvärd humidor till morsans gubbe som går i pension i mars. Det blir hans första. Hade tänkt max 1000 kr och 100 cigarrer.

Andra tips emottages tacksamt. Svara gärna med citat. Är inte i denna tråd så ofta.

Här har du en del att välja på

http://www.cigarworld.de/shop/suche.php4?a=1&wgr=Cigarrenaccessories&uwgr=Humidor&order=APreis+ASC

Jag har handlat i några år av dem och som vanligt med tyskar är det ordning och reda. De leverar med UPS till dörren oftast på mindre än en vecka.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Rusta säljer en på rea för 500:- nu. Skall tydligen vara toppen enligt de som handlat
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Fredagkvällen spenderas ombord, förtöjda i Landskrona. Jag har byggt om lite fläktkanaler så att en trycksättningsfläkt jan köras som evakueringsfläkt från maskinverkstan... :)

Kvällen går i moralens tecken då en fair trade klassad cigarr från Panama avnjuts. Campo Verde. Förvånansvert god!
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1357330914551.jpg
    uploadfromtaptalk1357330914551.jpg
    46.3 KB · Visningar: 98

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Får en känsla av att topparna och dalarna kommer med betydligt högre frekvens där än i de flesta andras jobb ;)

Ursäkta om jag inte läser igenom hela tråden, men jag söker tips på en fin och prisvärd humidor till morsans gubbe som går i pension i mars. Det blir hans första. Hade tänkt max 1000 kr och 100 cigarrer.

Hittat denna på ebay som jag gillar utseendet på men är lite orolig att det ska se billigt ut i verkligheten. Den är iof från tyskland, inte kina... :) Är Humid'oro nåt att ha? Ser snygg ut i valnöt och cederinredning

View attachment 374812

Andra tips emottages tacksamt. Svara gärna med citat. Är inte i denna tråd så ofta.

Rusta säljer en på rea för 500:- nu. Skall tydligen vara toppen enligt de som handlat

Var och på Rusta häromdagen och såg humidoren. Ganska snygg, verkar välbyggd och helt klart väldigt prisvärd!
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Skaffade en sån för att ha när jag kalibrerar hygrometern.

Precis som Ketzer skriver så måste man "kalibrera" alla hygrometrar. Kalibrera är fel på många då de flesta inte går att göra det med men man får ett hum om hur fel värdet ligger. Just den jag länkade funkar skapligt. Mina visar ett 2-3% RH fel och det kan jag leva med.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Skaffade en sån för att ha när jag kalibrerar hygrometern.

Precis som Ketzer skriver så måste man "kalibrera" alla hygrometrar. Kalibrera är fel på många då de flesta inte går att göra det med men man får ett hum om hur fel värdet ligger. Just den jag länkade funkar skapligt. Mina visar ett 2-3% RH fel och det kan jag leva med.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top