Cigarr-tråden

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag har också ett kolvaskfat!

Ikväll askas det partagas shorts i det.

Sent from my ST17i using Tapatalk

51ed6477-f7ef-5cb0.jpg
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1339094925072.jpg
    uploadfromtaptalk1339094925072.jpg
    210.6 KB · Visningar: 97

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Idag blev det en H.Upmann Magnum 46. Första hälften helt sagolik, sedan bytte den karaktär till det sämre o nikotinet slog till. Svårt o beskriva vad som händer med smaken men det drar åt besk selleri? :)

Magnum_46.jpg

Igår röktes en Ramon Allones SS o den var mer konstant i karaktären än Upmannen o hade peppar men SCC är bättre än storebrorsan.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag drömde att jag köpte fyra cigarrerer. Vaknade glad i hågen men insåg sedan hur det verkligen låg till. Sablars.
Anyways drömde jag om en löjligt tjock Robusto. Är det något som existerar i en verklighet, annan än min egen?
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Idag blev det en H.Upmann Magnum 46. Första hälften helt sagolik, sedan bytte den karaktär till det sämre o nikotinet slog till. Svårt o beskriva vad som händer med smaken men det drar åt besk selleri? :)

Vad som kan ha hänt är att cigarren börjat tjära. Det ser man enkelt genom att snittytan blir svart och kladdig. Det smakar otroligt beskt och illa.

Jag drömde att jag köpte fyra cigarrerer. Vaknade glad i hågen men insåg sedan hur det verkligen låg till. Sablars.
Anyways drömde jag om en löjligt tjock Robusto. Är det något som existerar i en verklighet, annan än min egen?

En Robusto har alltid ringmått 50. Inte mer. Inte mindre.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Jag drömde att jag köpte fyra cigarrerer. Vaknade glad i hågen men insåg sedan hur det verkligen låg till. Sablars.
Anyways drömde jag om en löjligt tjock Robusto. Är det något som existerar i en verklighet, annan än min egen?

Det finns eller vad man nu vill kalla det. Kolla http://en.cigar-wiki.com/Shapes tex en http://en.cigar-wiki.com/Cohiba_BHK_56 eller http://www.cigarworld.de/shop/detail_variante.php4?artnr=01321301&artikelnr=90008472&artikelgr=
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Kvällens bekantskap heter CAO Gold maduro.

Den har jag faktiskt gjort mig förtjänt av efter dagens hårda arbete. :)

Sent from my ST17i using Tapatalk
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1339613599757.jpg
    uploadfromtaptalk1339613599757.jpg
    88.4 KB · Visningar: 79

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Vad som kan ha hänt är att cigarren börjat tjära. Det ser man enkelt genom att snittytan blir svart och kladdig. Det smakar otroligt beskt och illa.

Du menar om jag snoppar den precis efter brandlinjen o kollar i snittytan?

Vad är orsaken till att den tjärar?
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Kvällens bekantskap heter CAO Gold maduro.

Den har jag faktiskt gjort mig förtjänt av efter dagens hårda arbete. :)

Sent from my ST17i using Tapatalk

Den var rätt Ok. Provade den för en tid sedan. Hm nu får man kanske svänga förbi framresor igen.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Nej, du kollar i snittytan där du snoppat med and. En easy fix är att, om du ser tjärbildning där, helt enkelt snoppa om den lite.

Du menar att det är första snoppningen vid cappen som jag skall göra om. Dvs det blir tjära i munänden :) ?
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Drömcigarren var i proportion som i den sista länken.
Ni ser ju: "drömcigarren". Finns nu ingen återvändo, skall söka tills jag finner igen den. I väntan på den blev det en liten flor de copan. Smaskens till mellanmjölken ;)
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Idag puffade jag en Aging Room Small Batch M356 Rondo, välkonstruerad och god cigar, fin tobakssmak, trä. Innan den dog, marsipan. Medium.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Gårdagen avnjöts med en NUB habano. NUB har tidigare i tråden omnämnts för sitt säregna format men tål att nämnas igen.

Har ni inte provat NUB tidigare är den väl värd att avsmakas. Min personliga favorit är NUB maduro.

Sent from my ST17i using Tapatalk
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1339923446267.jpg
    uploadfromtaptalk1339923446267.jpg
    121.4 KB · Visningar: 96

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Söndagskväll i Landskrona hamn.

Sent from my ST17i using Tapatalk
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1339958809178.jpg
    uploadfromtaptalk1339958809178.jpg
    114.4 KB · Visningar: 81

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Gårdagen spenderades till kaj i köpenhamn. Copenhagen port anvisade oss till en kaj precis runt hörnet från det konglige slott. En promenad i den smukke by avslutades med en kopp kaffe och en cigarr på akterdäck.
Kvällen till ära slog jag till på stort och avnjöt en av mina sista "diesel unholy cocktail". Har sedan jag fört smakade den för 3 år sedan blivit en av mina favoriter. Cigarren är väldigt välbyggd och känns genuint påkostad. Jag har ännu inte ens nästan haft en pluggad diesel. Smaken är som sig bör för en maduro kraftig och därtill ganska komplex. När den var färdigrökt hade jag kännslan att den allt kunde vara någon centimeter till och det får man väl säga att det är ett gott betyg.

Nåväl, har ni tillfälle kan jag helt klart rekomendera "diesel unholy cocktail" :thumbup:
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1340826425709.jpg
    uploadfromtaptalk1340826425709.jpg
    50.4 KB · Visningar: 85

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Ok, så om man nu är lite smått intresserad av det här med att röka cigarr, hur börjar man?
Kommer det behövas en hel uppsättning med grejer, typ snoppare, särskild tändare, humidor mm...?
Jag är mest nyfiken på upplevelsen, men känner att jag inte vill lägga ut en mindre förmögenhet bara för att upptäcka att det inte var nått för mig.
Ge mig tips, tack...!
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Lördagkväll i göteborg. Hoyo de monterrey epicure no2 och en stor kopp kaffe.
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1341081165057.jpg
    uploadfromtaptalk1341081165057.jpg
    36 KB · Visningar: 84

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Ok, så om man nu är lite smått intresserad av det här med att röka cigarr, hur börjar man?
Kommer det behövas en hel uppsättning med grejer, typ snoppare, särskild tändare, humidor mm...?
Jag är mest nyfiken på upplevelsen, men känner att jag inte vill lägga ut en mindre förmögenhet bara för att upptäcka att det inte var nått för mig.
Ge mig tips, tack...!

Det behöver inte alls bli en jättedyr start. En duglig snoppare kostar 50 kronor. Vilken gaständare som helst duger kanon. Googla "Plastidor" och gå till Clas Ohlson. Du är igång på 400 kronor.

Angående cigarrerna så är det svårare, eftersom det är fråga om tycke och smak, men går du på en välkänd Havanna kan du inte hamna fel.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
En fiskmås gör mig sällskap ikväll på sydgående ute på Kattegatt.

Sent from my ST17i using Tapatalk
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1341168448000.jpg
    uploadfromtaptalk1341168448000.jpg
    125 KB · Visningar: 84
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top