Cigarr-tråden

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
..borde jag kunnat räkna ut med en chief i släkten...

låter som en bra deal!

Någon som provat El Rey del Mundo Choix Supreme? Börjar tunnas ut i humidorerna.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Varför gick jag inte sjöbefäl istället när jag ändå var en massa år på Chalmers...

Jag trivs jättebra på Volvo Lastvagnar, det skall tilläggas. Men 7 v semester etc.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Lördagen spenderades i en solig Hufvudstad med fruntimret. En paus på Konserthustrappan gav tillfälle.

Bolivar Petit Belicoso Edition Limitada.

474346_10150874066853998_679068997_12536505_1136285118_o.jpg
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Lördagen spenderades i en solig Hufvudstad med fruntimret. En paus på Konserthustrappan gav tillfälle.

Bolivar Petit Belicoso Edition Limitada.
474346_10150874066853998_679068997_12536505_1136285118_o.jpg
 
Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag noterade vid dagens Rosenhillbesök att de nu har en liten bordshumidor vid kassan med cigarrer för 99 spänn per styck. Jag kollade dessvärre inte vilken sort de har, men helt klart har de upptäckt att det finns en marknad...
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Lite maduros har inhandlats "Cao gold maduro torpedo", "Cao L'Anniversaire Maduro robusto" samt "Onyx Reserve Robusto". Får bli helgnöje om man inte fryser ihjäl på balkongen.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Stora händelser ska firas storslaget.

Sedan i morse kan jag numera titulera mig tvåbarnspappa. :banana
 

Bifogat

  • opusX.JPG
    opusX.JPG
    41 KB · Visningar: 67

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Grattis, vad roligt med tillökning!

Blev själv morbror igen i måndags men influensa sätter käppar i hjulen för intagande av diverse godsaker.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Jag noterade vid dagens Rosenhillbesök att de nu har en liten bordshumidor vid kassan med cigarrer för 99 spänn per styck. Jag kollade dessvärre inte vilken sort de har, men helt klart har de upptäckt att det finns en marknad...
"Cohiba Espendidos" men garanterat inte äkta vara till det priset.
Hursomhelst ett trevligt initiativ i en tid då "Cigarrrökning tillåten" på en uteservering börjar bli rätt ovanligt.
Tudde o Mudde har koll på pulsen i deras kundkrets :yoparty
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Trevligt. :)

Nu ska jag ha 10 pappadagar. Det innebär bland annat att jag inte jobbar i påsk som planerat först.
Njut!
Småkottar är riktigt värdefulla små varelser. Sitter just och försöker lära barnbarnet att säga "Aaappprrriillliiiiaaa". Gå inte så bra men de e skoj ändå :):banana

Föresten, till lunch knäckte jag min första Culebra. Den va inte alls dum.
Kanske en aning mild men likväl trevlig och välbyggd.
 
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Njut!
Småkottar är riktigt värdefulla små varelser. Sitter just och försöker lära barnbarnet att säga "Aaappprrriillliiiiaaa". Gå inte så bra men de e skoj ändå :):banana

Föresten, till lunch knäckte jag min första Culebra. Den va inte alls dum.
Kanske en aning mild men likväl trevlig och välbyggd.

Jag föreslog, mest för att se reaktionen, tidigare idag att vår nyfödda dotter skulle heta just Aprilia. Blicken min fru svarade med var tillräcklig för att förstå vad hon tyckte om det...

Grabben däremot, han brukar sitta på hojarna i garaget och brumma medan han kämpar med att nå styret. Han är dessutom enda anledningen till att jag håller humidoren i vardagsrummet på 69%. Vid mer än ett tillfälle har han kommit med cigarrer i handen och ett stort leende. Cigarrerna tål mer stryk vid 69% än vid 63%...
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Jag föreslog, mest för att se reaktionen, tidigare idag att vår nyfödda dotter skulle heta just Aprilia. Blicken min fru svarade med var tillräcklig för att förstå vad hon tyckte om det...

Grabben däremot, han brukar sitta på hojarna i garaget och brumma medan han kämpar med att nå styret. Han är dessutom enda anledningen till att jag håller humidoren i vardagsrummet på 69%. Vid mer än ett tillfälle har han kommit med cigarrer i handen och ett stort leende. Cigarrerna tål mer stryk vid 69% än vid 63%...
Haha, ja man ska nog vara överens när det gäller namnval, kan bli trist stämmning annars:)
Annars tycker jag nog på fullt allvar att Aprilia skulle kunna vara ett helt ok namn på en liten tös.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top