Cigarr-tråden

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
onekligen en härlig dag. Var precis ute med en kopp java och en cigg och lät serotoninen strömma. Det liksom drygar ut den trista vardagen man har just nu
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Verkar som kung Bore har tagit udden av boffandet...väldigt tyst här?
Dags för en liten bump...

Under en förbaskat kylslagen vecka i Ramis fick gränsvärdena för en acceptabel cigarrprommis justeras lite.
Så länge det inte var kallare än -30 fick det gå :3freak Om man byter hand ofta och stoppar den vilande i en varm
ficka så funkar det hjälpligt och drycken får anstå tills man kommer inomhus.

Väl hemkommen från arktis så låg ett litet paket från Heartfelt och väntade på mig.
Palio-snoppar´n e riktigt najs :)
Tack för tipset Plåtis :tummenupp
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Det är den kalla årstiden man uppskattar att vara singel, då kan man öppna ett fönster på glänt och luta sig tillbaka i soffan och bolma bäst man vill inne i värmen :tummenupp

Verkar som kung Bore har tagit udden av boffandet...väldigt tyst här?
Dags för en liten bump...

Under en förbaskat kylslagen vecka i Ramis fick gränsvärdena för en acceptabel cigarrprommis justeras lite.
Så länge det inte var kallare än -30 fick det gå :3freak Om man byter hand ofta och stoppar den vilande i en varm
ficka så funkar det hjälpligt och drycken får anstå tills man kommer inomhus.

Väl hemkommen från arktis så låg ett litet paket från Heartfelt och väntade på mig.
Palio-snoppar´n e riktigt najs :)
Tack för tipset Plåtis :tummenupp
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Ingen orsak. Jag sprider gärna läran vidare.

Det bolmas minst en gång i veckan men sällan något att skriva om längre. :crash

Exakt. Boffade en Open Junior ikväll efter jobbet, inköpt på Plåtis favorithak Brobergs. :lol Fast det var Brobergs i Götet, så Plåtmannen får isdubba beamern och brumma ner om han vill göra mig sällskap... :arsele
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Idag har kylan tagit en paus, termometern visade bara ett par minusgrader så jag tänkte att lite skridskikiting kunde vara trevligt.
Jag och en god vän åkte upp till en frusen sjö bara för att upptäcka att det inte blåste mer än att man precis fick upp kiten. Hade det bara blåst lite till hade man kunnat få lite fart. Dock hade vi med lite ved, en termos varm choklad, några cigarrer och en radio. Vi lyckades bara få in bra mottagning på P2, men klassisk förmiddag var faktiskt inte alls fel...

resize of P1020548.JPG

resize of P1020552.jpg
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Ja, kan bara hålla med. Precis sådant som gör vintern riktigt njutbar.:tummenupp
Lite oflyt bara med för lite vind och en is som ser grymt bra ut.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
en god cigarr behöver ett gott sällskap i form av en god Dalmore 15 åring, aberlour a'bunadh , zacapa rom , eller en laphroaig 15 år
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Slöade i soffan i går med en Glenkinchie Destillers Edition

DSC00505.jpg
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Gårdagens cigarr valdes med omsorg då jag har en övergående förkylning. Bra stuns trots 4+ år.

tumblr_ll52i53CdK1qfm02z.jpg
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Rökte precis en Juan Lopez Seleccion No. 1 som fått ett halvår ungefär i humidoren

Perfekt funktion, men inte särsklit god enl mig. Besviken på denna, har ju fått fina omdömen av andra.

Någon här som har erfarenhet av denna, vad tyckte ni isåfall?

Igår blev det en Ramon Allones SCC, underbart god!

Edit: Har funderat o det kanske hänger ihop med att den var för stark (?) för en sällanrökare som jag, det blir inte många garrar under den kalla perioden.

Tips på smakrikt men inte starkt önskas, behöver bättra paletten!? Eller kanske sluta leta då det redan finns ett gäng som jag gillar. Partags Shorts, SCC, Montecristo 4 etc
 
Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Kvällens rökverk blir en Ramon Allones Small Club Corona med boxkod MAR07. Trevligt.
(Det bästa är att jag har två oöppnade lådor med samma boxkod. :crash)

P2230001.jpg
 
Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Kvällens rökverk blir en Ramon Allones Small Club Corona med boxkod MAR07. Trevligt.
(Det bästa är att jag har två oöppnade lådor med samma boxkod. :crash)

View attachment 354746

Jag råkade knata förbi framresor och tjöpa just en sådan. Ingen aning om från vilket år den var dock. Trevlig liten sak.
Dock undrar jag varför cigarren smakar bättre när man inte befinner sig i rörelse? Alltså står still till skillnad från att gåendes röka.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Mina uttorkade "torpeder" - stora som små - har fått liv igen. Fixade till en vettigare miljö för dem och lyckades återfukta precis lagom. Passade på just häromdagen att sätta mig på trappen i solskenet med en kok-kaffe och en av de mindre och billigare cigarrerna. Härligt!
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Tar man bara god tid på sig så brukar det gå alldeles förträffligt att återfukta misshandlade cigarrer. :tummenupp

Det var så fint idag att jag bara var tvungen att ta långlunch.
423777_10150804025318998_679068997_12278993_283994652_n.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top