Cigarr-tråden

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Då denna tråden börjar få lite dignitet så frågar jag istället för att söka. Har ni någon bra butik i Stockholm där man kan tjöpa några gott&blandat-cigarrer. Alltså en näve med olika godbitar. Detta medför ju att de inte får kosta skjortan. Finns ett par korta, konformade (minns verkligen inte vare sig namn eller ursprung) som säljs på Small Island Chocolates för under hundringen. Fantastiska enligt mig. Lite chokladtoner och ett behagligt motstånd. Något liknande dessa är jag ute efter.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Då denna tråden börjar få lite dignitet så frågar jag istället för att söka. Har ni någon bra butik i Stockholm där man kan tjöpa några gott&blandat-cigarrer. Alltså en näve med olika godbitar. Detta medför ju att de inte får kosta skjortan. Finns ett par korta, konformade (minns verkligen inte vare sig namn eller ursprung) som säljs på Small Island Chocolates för under hundringen. Fantastiska enligt mig. Lite chokladtoner och ett behagligt motstånd. Något liknande dessa är jag ute efter.
Finns bara ett svar: Framresor på Kungsgatan. En trevligt liten holk där provsmakning är tillåten
och servicen oklanderlig. Du kommer garanterat inte ut tomhänt:tummenupp
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Finns bara ett svar: Framresor på Kungsgatan. En trevligt liten holk där provsmakning är tillåten
och servicen oklanderlig. Du kommer garanterat inte ut tomhänt:tummenupp

+1 på Framresor. Bästa cigarrbutiken i Stockholm. Bra, för att inte säga mycket bra, priser och Roger är en skön snubbe. Väl värt ett besök!
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Trevlig lördagkväll på er!

Idag blir det inget starkare än kaffe till cigarren...

Sent from my ST17i using Tapatalk
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1322332740901.jpg
    uploadfromtaptalk1322332740901.jpg
    134.9 KB · Visningar: 60

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Trevlig lördagkväll på er!

Idag blir det inget starkare än kaffe till cigarren...

Sent from my ST17i using Tapatalk
Right back at ya!
Ska prexis ut med vovven och det blir en petit princess eller en partagas shorts...får nog singla slant.:)

Btw, fick tummen ur och la en beställning på en låda Culebras.
Dom ser ut att ha tagit slut på flera siter men Cigar Quality säger att
dom kan leverera...man får hoppas att det stämmer.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Funderar på att börja rensa ut det mesta icke-Havanna ur skåpet och tänkte kolla om det finns något intresse att förvärva, 4+ år på det mesta, väl lagrade rökverk.
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Funderar på att börja rensa ut det mesta icke-Havanna ur skåpet och tänkte kolla om det finns något intresse att förvärva, 4+ år på det mesta, väl lagrade rökverk.

Nog kan det finnas visst intresse om det finns nå smarrigt på lager :tummenupp
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Misstänker att du får leta länge innan du hittar något osmarrigt.

Plåtis har mycket god koll, tvivlar på att några läskigheter får bo i hans gigantidor:D

Smöris. Jag har fortfarande första tjing! :mad:

Afnjöt en liten Ramon Allones Small Club efter DIF-Växjö ikväll. Vilken trevlig och prisvärd vintercigarr det är! :)

Ska dra ut dosa och dubbla elkontakter på balkongen nu, så med lite mer infravärme installerat kommer jag kunna sitta i shorts och boffa vid -20gr ute :banana
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Smöris. Jag har fortfarande första tjing! :mad:

Afnjöt en liten Ramon Allones Small Club efter DIF-Växjö ikväll. Vilken trevlig och prisvärd vintercigarr det är! :)

Ska dra ut dosa och dubbla elkontakter på balkongen nu, så med lite mer infravärme installerat kommer jag kunna sitta i shorts och boffa vid -20gr ute :banana

Så grannarna får njuta av din blekvita kropp även vinterhalvåret? :D:3freak
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Smöris. Jag har fortfarande första tjing! :mad:

Afnjöt en liten Ramon Allones Small Club efter DIF-Växjö ikväll. Vilken trevlig och prisvärd vintercigarr det är! :)

Ska dra ut dosa och dubbla elkontakter på balkongen nu, så med lite mer infravärme installerat kommer jag kunna sitta i shorts och boffa vid -20gr ute :banana
Hehe, propparna kommer att smälla som popcorn på malmen om vintern smäller till :D
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Idag blev det långlunch nere på kajpromenaden i Helsingborg med en Romeo y Julieta No. 2 och en kaffe från Zoégas.

Jag vet inte om jag fick ett måndagsex men jag upplevde den som svårdragen och den brann ojämnt. Är det normalt för dem eller har jag hittat på några dumheter?
 

Bifogat

  • WP_000240.jpg
    WP_000240.jpg
    173.9 KB · Visningar: 55

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Självklart är det inte normalt. Det är en bra cigarr.

Svårdragen tyder, enligt mina ringa erfarenheter, ofta på att den är överfuktad.

Jag drog paralleller till andra liknande intressen jag har (öl och whisky ;) ) där en del märken är beryktade för sin ojämna kvalitet (Brewdog t.ex.). :)

Skulle kunna vara överfuktad, jag har haft mellan 65 o 70% i humidoren, jag vet inte riktigt hur mycket som krävs och under hur lång tid för att åstadkomma det?
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Flor de Copan hette de. Små, koniska och löjligt goda. Tjöpte 2. Samt 2 Dona Flor och 2 Montecristo No.5. Små och snabbrökta. Det blir bra i de Lappländska minusgraderna.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top