Cigarr-tråden

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus

Ebbe... Jag får nog äta upp mitt tidigare inlägg. Gården är ju HELT inbyggd, drar vi igång 5-6 garrar samtidigt där kommer vi bli pryglade har jag en stark känsla av... :gnissla

Sitter vid entrén på Drottninggatan och boffar med en Lagavulin i andra näven NU! :)

Edit 2: Faan det gick typ "nästan" bra att sitta inne ändå, vi fick ju bara 3-4 gnälliga kommentarer från personalen om att "nu klagas det på cigarrlukt igen". Vafaaan!!! Jävla gnäll, sätt er förfaan INNE om ni inte klarar lite trevlig cigarrdoft, till skillnad från alla landstingsrökande cigarettkärringar!!! :mad:
 
Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Vi får nog inse att vi är Persona Non Grata på Bistro Bohème och leta efter bättre alternativ. :mad:

Tack för en trevlig herf allihop!
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Tack å bock för en trevlig afton. Jag tror nog det var ena servitrisen som hade problem, då den första sa ok, "om det luktar gott", när vi frågade vid första tändningen. Snubben som serverade hade inte heller några problem. Det var Plåtniklas-look-a-like-tanten som gnällde.

Supper har bommat rökrummet pga Plåtniklas, så nu återstår bara döden.
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Tackar herrarna för en trevlig afton! Jefla skitsätt av sur-servitrisen på Bistron. Man blir arg!
Och så har ett av extremt få ställen som verkligen gillade cigarrökare, Supper, fått stänga sitt rökrum på grund av att Gula Blendrökande bibhaggor inte kan lämna vinglaset utanför när hon suger av cancerpinnen i två rosslande andetag.

Finns det överhuvudtaget några vettiga rökrum kvar i hufvudstaden nu när JoLo lägger ner sitt?
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Upp med hakan pojkar! Det är sommar, hojen är påställd och Rosenhill
välkommnar alla hojåkande cigarrnjutare.
:krama
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Tackar bäste Magnif Bastard för en trevlig balkongherf i det svenska försommarvädret. Blev en riktigt trevlig stund med en Bolivar Petit Belicosos Edición Limitada 2009. :bolma

IMG_8163c.jpg
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Tackar bäste Magnif Bastard för en trevlig balkongherf i det svenska försommarvädret. Blev en riktigt trevlig stund med en Bolivar Petit Belicosos Edición Limitada 2009. :bolma

IMG_8163c.jpg

Gott och trewligt! :tummenupp
Jag avslutade kvällen med en Camacho Select.

Och tack för tipset av askkopp. Men tyckte du ändå inte att min lilla askkopp i form av slitet plastglas 20cl var lite "shabby chic", som vi säger här på Östermaaalm..? :D :skämskudde

Måste köpa riktigt askfat nu. Det var sista plastmuggen... :gnissla
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus

Jaaaa!!! Me like :yoparty
Men vart f-n köper jag den i Sverige? :confused:

Jag är ju "av naturen lat", så vill ju helst bara spontanglida in i en affär, klämma, känna och sen köpa direCkt! :tungan

Att handla på nätet är ju bara så generellt djävulskt osexigt i mina ögon. Det känns ju inte som att handla på riktigt. Jag vill få saken med mig hem! På studs!! :mad:
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jaaaa!!! Me like :yoparty
Men vart f-n köper jag den i Sverige? :confused:

Jag är ju "av naturen lat", så vill ju helst bara spontanglida in i en affär, klämma, känna och sen köpa direCkt! :tungan

Att handla på nätet är ju bara så generellt djävulskt osexigt i mina ögon. Det känns ju inte som att handla på riktigt. Jag vill få saken med mig hem! På studs!! :mad:

Spana i antikaffärer, där hittar man alla coola prylar.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Montercristo No. 4

Efter två rökta.

Bra drag, tendenser att brinna snett men inget problem.

Angenäm styrka, ger mkt rök. Hittade inga särskilda smaknyanser men var klart god.

Härlig afton på altanen med en god bok för övrigt
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Spana i antikaffärer, där hittar man alla coola prylar.

Eller också glider jag in på Framresor och köper en för modesta 175 kr vilket gav mig en extra 600 kr att handla garrar för, jämfört med att handla en liknande (nåja) :rolleyes: på Cigarrummet eller Brobergs... :D
 

Bifogat

  • Cigarr Framresor.JPG
    Cigarr Framresor.JPG
    217.3 KB · Visningar: 70

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Såg riktigt najs ut! Blev lite sugen på ett ordentligt askfat själv.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Fick ett litet paket från puroexpress igår.

I kväll ska vi se om jag inte kan få mig en stund på akterdäck med en cigarr och en kaffe. :)

P1010031.jpg
 

Henken

Guest
Personligen har jag aldrig varit en rökare men efter en tripp till Kuba har jag nu fastnat för cigarr.

Köpte med mig en låda Cohiba och undrar nu:

Hur ska dessa förvaras? Iom att jag förmodligen inte kommer köpa cigarrer i någon större utsträckning när lådan är slut är en humidor uteslutet. Fick tipset från en kollega att lägga i potatisskal...(?). Låter märkligt.

Behöver en enkel lösning till jag hinner skänka bort/röka upp lådan.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Om du vill slänka bort dem så kan du förvara dem i ett frankerat kuvert med min adress som du lägger på närmsta brevlåda ;)

Tättslutande plastburk med lätt fuktad svamp är det enklaste men ej bästa då du bara vet att det är fuktigt men inte hur fuktigt.

Edit: Glöm potatisskalen
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top