Cigarr-tråden

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Jag kan ta det, Mc#2 smakar bra ändå, den sista i humidoren går i kväll. Bolivaren ska undersökas. Fler förslag!

Det instämmer jag helt med. Rökte en senast i tisdags. :tummenupp

Tyvärr är jag fel person att komma med tips om dom större façonerna då jag nio av 10 gånger röker saker under 42-ring.
 

/J

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Skogen
Hoj
GSX400
Nu är ju inte jag någon finsmakare av rang vad gäller cigarrer men hoppas att någon kan hjälpa mig ändå. Köpte för ett antal år sen några cigarrer som levererades i aluminium-tub som var hälften röd hälften svart.
Väldigt tydlig kaffesmak var det minns jag och jag tyckte den var fruktansvärt len och fin i smaken men vad kan den heta? Kostade strax under en hundring vill jag minnas.

Hoppas att någon vet vad det var för sort.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Det instämmer jag helt med. Rökte en senast i tisdags. :tummenupp

Tyvärr är jag fel person att komma med tips om dom större façonerna då jag nio av 10 gånger röker saker under 42-ring.

Komsi komsi Plåtis! :)
Ikväll tar vi med ett par trevliga garrar och tittar på när SH-kollektivet blir dyngraka på Fenix. :fakta

Kör dom infravärme nere vid Medis går vi dit en sväng och boffar.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Vaffancoolo, ingen Plåtis! :mad:

Jag fick boffa 2st Petit Edmundo helt allena bland blendrökande SH-flickor... (och pojkar). :rolleyes:

Vart är världen på väg...? :gnissla
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Någon här som är medlem på den där klubben som har olika rökrum och pokerrum bakom bokhyllor mm i sthlm?
Jag har bara hört talats om den av en bekant som har varit där nyligen, det låter ju för bra för att vara sant? Humidoren beskrivs som ett växthusliknande komplex, det låter ju inte alltför tokigt.
Namn på klubben? Ingen aning, jag var full när vi pratade om det :(
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Någon här som är medlem på den där klubben som har olika rökrum och pokerrum bakom bokhyllor mm i sthlm?
Jag har bara hört talats om den av en bekant som har varit där nyligen, det låter ju för bra för att vara sant? Humidoren beskrivs som ett växthusliknande komplex, det låter ju inte alltför tokigt.
Namn på klubben? Ingen aning, jag var full när vi pratade om det :(

Det är The Lobby din kollega pratar om. Tyvärr är det långt ifrån så bra idag som det var för ett par år sedan.

http://www.thelobby.se/
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det är The Lobby din kollega pratar om. Tyvärr är det långt ifrån så bra idag som det var för ett par år sedan.

http://www.thelobby.se/

Så hette det ja, det borde jag ha kommit ihåg kan man tycka :rolleyes:
Det lät riktigt bra när han berättade om det och det skulle vara kul med ett besök någon gång.
Kan man komma in där som utomstående och betala inträde eller är det endast i närvaro av klubbmedlem man kommer in?
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Så hette det ja, det borde jag ha kommit ihåg kan man tycka :rolleyes:
Det lät riktigt bra när han berättade om det och det skulle vara kul med ett besök någon gång.
Kan man komma in där som utomstående och betala inträde eller är det endast i närvaro av klubbmedlem man kommer in?

Det går inte att komma dit som utomstående, nej. Hittar du någon medlem som inte använt upp sitt enda "ta med en kompis"-kort så kan du kolla in stället.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Sorry...kan inte hålla mig :)

Snart är sommarn här så jag tyckte det var dags med lite försmak :tungan

En likblek nordbo som för tillfället har det rätt bra...
Somnade i solen och frugan tog fram kameran :gnissla
En liten Siglo 1 och Zacapa XO är gudomligt god i solsken
 

Bifogat

  • 20110403057.jpg
    20110403057.jpg
    93.4 KB · Visningar: 101

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Snart är sommarn här så jag tyckte det var dags med lite försmak :tungan

Fick markisen idag. :)
Nu djävulen kan det boffas i ur och skur! :yoparty

Tyvärr inga blommor i blomlådan ännu, så ni får skapa en mental bild av den lummiga grönskan... :rolleyes: :hihi
 

Bifogat

  • Ballan.JPG
    Ballan.JPG
    194.8 KB · Visningar: 100

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Det blev en liten beställning till puroexpress. Montecristo No. 2, Hoyo de Monterrey Epicure Especial, Partagas Serie P No. 2, Romeo y Julieta Short Churchills. Nu ska jag in till Framresor och köpa 1 bolivar(för provsmakning) enligt plåtnicklas förslag, samt några andra för provsmakning.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Det blev en liten beställning till puroexpress. Montecristo No. 2, Hoyo de Monterrey Epicure Especial, Partagas Serie P No. 2, Romeo y Julieta Short Churchills. Nu ska jag in till Framresor och köpa 1 bolivar(för provsmakning) enligt plåtnicklas förslag, samt några andra för provsmakning.

Ytterligare ett tips är såklart Diplomaticos No 2.

CR_DIPLOMATICOS%20No.2.JPG
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Nu vart det Bolivar beliciosos finos, Punch punch, Ramon Allones especially selected samt en mer i plåtniklas format Por Larranaga petit corona. Diplomaticos #2 får bli senare, men tack för tipset.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top