Ny färsking smyger fram

Moonlizard

2nd Lady
Gick med
16 Aug 2010
Ort
Södertörn
Hoj
04 Suzuki Volusia 800
Dåså, nu har man satt ned båda fötterna. Nu gäller det att se till att fixa fram en helt okej förstahoj nu i vinter, kolla så småningom lite på eget ställ medan man får hojkläder till låns av killen och känna på att sitta på en hoj själv. :D

Man är snart fyllda 24, nyligen tagit vanligt körkort i våras efter mycket om och men men är nu sugen på att gå hela vägen och ta mc-kort dårå.
Gillar att hänga med bakpå och hänga med i kurverna eller fika på ett schysst hojfik, som Rosenhill men det hade varit härligare att få sitta på egen hoj och gasa själv!

Hm, för övrigt jobbar man inom byggbranchen och på fritiden fixar lite fint hemma, pysslar om killen och katten, umgås med vänner och gör allt som tjejer gillar att göra hm... och man tränar en hel som Thaiboxning där killen oxå tränar, sen lite Friskis&svettis, försöker cykla 50km i veckan mellan hemmet och jobbet och springer på en del löptävlingar bla. Tjurruset, vårruset och snart blir det Tjejmilen nu till september.

Så fort en hoj är fixad så ska jag då lägga upp en bild, vilket det nu blir, jag litar på att killen hittar en perfekt förstahoj till mig, som vi nog kan pimpa upp. (Min drömhoj är då en Ducati Monster eftersom stuket är rätt så speciell) men jag förstår att det inte kommer bli min förrän om flera år ändå, så jag får börja på ruta noll. Det ska bli kul! Ser fram emot!

Så jag får helt enkelt uppdatera "my progress" härdanefter, iaf fram tills att jag har lyckats ta lappen! *wiie*
:fakta
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Hertzlich wilkommen! :D
 

Moonlizard

2nd Lady
Gick med
16 Aug 2010
Ort
Södertörn
Hoj
04 Suzuki Volusia 800
Tackar! Ja, då skriver man 3 år senare och mycket har ju då hänt tills nu... nästan så man blir lite nostalgisk stolt över sig själv *klappa på axeln*. Bara det att skaffa det där fina kortet tog tid och j**vligt dyrt blev det men ååååh vad skönt att äntligen förtjäna lappen (på första försöket på både teori och uppkörning). Det kändes sjukt konstigt när jag fick skaka min skakiga hand med uppköraren och det gick inte att fatta att jag lyckades förrän hojen var parkerad i garaget och ruset kom efter att jag fick landa i soffan. Fick fixa tårta till jobbet efter allt mitt tjat om regler, risker, MC-förare på gott och ont, frustration och lektioner som kostade skjortan och alla ursäkter som haglat för att få dra till körskolan...

Vintern stundade, min skräpiga första hoj skulle renoveras nu... och nope, det var aldrig av. Det var som att kasta pärlor till svin för så motorn såg ut och hur mycket mer detta skulle kosta mig. Ska vi bygga banhoj så är det bättre att satsa på en lite nyare modell och innehållande "-R"-ordet. Så den får stå.

Det blev snart säsong och ingen MC i sikte fanns. Deppigheten tog vid, någon därhemma stod inte ut med en sur grinig kärring och det blev klubbat att en annan hoj måste införskaffas till mig. Då mötte jag min första kärlek på 2 hjul, min allra första Svarta faran :kär fantastisk på alla sätt och vis. Så sjukt nöjd, det blev en korsning mellan touriing och sport-look för att inte kosta skjortan rent försäkringsmässig. Min min min! Sommaren är räddad!

Trodde jag... mitt i sommaren resulterade efter en plötslig skogstursresa efter en oväntad sista kurva i en vrickad tumme och svårt vrickad vänsterfot samt säga hej till mina nya kompisar herr och fru krycka. Inte visste jag att man hoppar av en skenande hoj i farten, nej jag lägger ner hojen för att få tvärstopp och fastnar med min fot och smakar på herr stubbe, fru grankvist, moder jord och lagom stora stenar att göra illa sig på. Svimfärdig klämde jag på varenda skelettben och muskel längs vänstra benet för att få stopp på krampen och den olidliga smärtan i fotleden. Skriket ur min hjälm hördes säkert högt för jag blev nästan helt döv själv. Tursamt var jag inte helt ensam på vägen och fick hjälp att komma loss av andra snälla MC-folk, att komma hem med min ännu mer ledsna hoj till ögonsten som var kvaddad (den skulle hem till varje pris, jag skiter i hur :mad: )...och host host *körde* sedan mig själv till akuten :näsblod och blev jätteinlagd för alla möjliga sorters rutinkontroller och tvingad att stanna kvar i 2 dagar och träffade min andra saknade bästis fröken Rullator Berit.

Som plåster på såret fick jag jättebra ersättning efter olyckan. Nu fick jag tänka om inför nästa säsong vad för typ av hoj jag nu ska testa på. Ingen av mina nära eller kära litade på mig på en hoj på vägen... så noga valde jag en glidarhoj, livstilen kändes lite mer avslappnad för mig och det passade mig mer än jag först kunde ana! Det är klart att jag vill köra mer roadracing någonting men efter kraschen så gick någonting sönder inuti mig - en sakta smygande osäkerhet - förtroende att köra hoj med bra teknik var som bortblåst. Jag måste börja om! Jag mognade någonstans och valde att backa några steg och köpa mig en glidare, även kallat kromkärra och en fin knutte-stämpel på pannan. Men den dagen då jag köpte min nya och körde hem den så kändes det sååå rätt, såå spännande, vi har gift oss!

Näe, det och det ska fortsätta vara sådär bra. Har lite ont i foten fortfarande till och från, men det får bli min påminnelse om att det kunde ha slutat mycket värre. Klarar jag av thaiboxning idag så klarar jag nog det mesta. Jag påminner mig själv bara att ta det lugnare oftare, glida mer, njuta mer och att inte låta mina horn ta över och göra för många dumheter (för det går visst att köra en glidare fel och köra mer som en sporthoj har jag upptäckt :rolleyes: och varje gång har det alltid slutat med en ren och skär utskällning av samtliga boys till knuttar om mina dumheter minsann...) :rodnar så jag försöker lära mig hela tiden ödmjuk som jag är. Jag vill köra hoj om så de är sporthoj, glidare, touring, motorcross också resten av livet.

Så man har helt plötsligt hamnat i goda händer hos MC-folket och lever MC-livet, går på barhäng, fester och coola utställningar och loppisar, följer med på turer, kortege och galenskaper och bara njuter i tillvaron. Nu ska jag övertala och övertyga några av de andra tjejerna i vår klubb att skaffa kort och joina mig - för de har redan via mig följt med mig på en och annan äventyr och frestats. Ååh va kuuul :D :kär
 
Last edited:

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Trevlig läsning och bra att det inte slutade illa efter att hojen fick leka jordfräs :tummenupp
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Hoppas du inte slutar hälsa på oss sportnissar nu när du köpt kromsläde...
 

Moonlizard

2nd Lady
Gick med
16 Aug 2010
Ort
Södertörn
Hoj
04 Suzuki Volusia 800
Hoppas du inte slutar hälsa på oss sportnissar nu när du köpt kromsläde...

Haha, ja det finns en liten sportnisse kvar i mig någonstans. Särskilt om projekt att fixa banhoj finns på kartan förhoppningvis snart så jag kan gå loss lite samt våga mig på motorcross nu när det finns lite sånna kläder i garderoben :D

Trevlig läsning och bra att det inte slutade illa efter att hojen fick leka jordfräs :tummenupp

Tack! Jo det blev en plöjd bana om ca 20 meter och jag fattar knappt fortfarande inte att jag kunde klara mig så bra som det gick. Det känns en klump i magen när en kruva suger tag och jag sitter och försöker intala mig att "det går bra det går bra, ååå jaaag kaaan taaa kurvaaaaaan iiih, jag är i kurvan och jag klarade kurvan utan att köra vare sig ner i diket eller upp i skogen den här gången". Sen brukar det oftast vänta en utskällning vid nästa stopp.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Det viktiga är att du har kul och själv bestämmer var, när o hur du kör.
Sen gillar jag att du fortfarande väljer 2 hjul.
Av egen erfarenhet vet jag att det kan ta lång tid innan man vågar satsa friskt efter en krasch.
I mitt fall 40 år :zpy
 

Moonlizard

2nd Lady
Gick med
16 Aug 2010
Ort
Södertörn
Hoj
04 Suzuki Volusia 800
Dags att gå en kurs med SMC? :fakta
Yepp! Den tanken har slagit mig flera gånger :)

Det viktiga är att du har kul och själv bestämmer var, när o hur du kör.
Sen gillar jag att du fortfarande väljer 2 hjul.
Av egen erfarenhet vet jag att det kan ta lång tid innan man vågar satsa friskt efter en krasch.
I mitt fall 40 år :zpy

Ja, det blev lite att "hoppa upp på hästryggen igen". Ge hojar en chans och för mig inse att jag vill fortsätta men på ett annat sätt. Prova på o samtidigt ta ett steg tillbaka med insikt. Det hade kunnat sluta med att aldrig mer kunna sitta på en hoj utan få rulla runt med rullator eller rullstol i bästa fall. Tack :Bugar
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Frugan har också trillat dit, hon kör HD numera.
Jag lånar den ibland men OM jag skulle ha en ska den vara caféstukad.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top